جاذبه های تاریخی در آمریکای مرکزی

به گزارش یومی بلاگ، آمریکای مرکزی، منطقه ای غنی از تاریخ و فرهنگ، مملو از آثار باستانی و بناهای تاریخی است که گویای تمدن های باشکوه گذشته هستند. از معابد مایاهای باستان تا شهرهای استعماری اسپانیایی، آمریکای مرکزی سفری در زمان را به شما ارائه می دهد و شما را به کاوش در میان ویرانه های باستانی و بناهای باشکوه می برد. در این مقاله، به برخی از مهمترین جاذبه های تاریخی در آمریکای مرکزی نگاهی خواهیم انداخت.

جاذبه های تاریخی در آمریکای مرکزی

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

تیکال: شهر گمشده مایاها

تیکال، یکی از بزرگترین و باشکوه ترین شهرهای مایاها، در جنگل های گواتمالا پنهان شده است. این شهر که در قرن نهم قبل از میلاد مسیح بنا شده است، دارای معابد عظیم، میدان های بازی با توپ مایا و هرم های باشکوهی است که ارتفاع برخی از آنها به بیش از 70 متر می رسد. تیکال، یکی از مهمترین مراکز فرهنگی و مذهبی مایاها بوده است و امروزه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری گواتمالا است.

کوپان: شهر باستانی مایاها در هندوراس

کوپان، یکی دیگر از شهرهای مهم مایاها، در هندوراس واقع شده است. این شهر که در قرن پنجم قبل از میلاد مسیح بنا شده است، به دلیل مجسمه های سنگی عظیم و استل های مرمری حکاکی شده اش مشهور است. کوپان، یکی از مراکز اصلی هنر و ادبیات مایاها بوده است و امروزه یکی از مهمترین سایت های باستان شناسی در هندوراس است.

کیهریکا: شهر استعماری در السالوادور

کیهریکا، یکی از زیباترین شهرهای استعماری در آمریکای مرکزی است. این شهر که در قرن شانزدهم توسط اسپانیایی ها بنا شده است، دارای کلیساهای باشکوه، خانه های قدیمی با سقف های شیب دار و خیابان های سنگفرش شده است. کیهریکا، یکی از بهترین نمونه های معماری استعماری در آمریکای مرکزی است و امروزه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری السالوادور است.

لئون ویژو: شهر استعماری در نیکاراگوئه

لئون ویژو، یکی دیگر از شهرهای استعماری زیبا در آمریکای مرکزی است. این شهر که در قرن شانزدهم توسط اسپانیایی ها بنا شده است، دارای ساختمان های تاریخی باشکوه، کلیساهای جامع عظیم و خیابان های سنگفرش شده است. لئون ویژو، یکی از شهرهای مهم انقلاب نیکاراگوئه بوده است و امروزه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری نیکاراگوئه است. آتشفشان Cerro Negro در نزدیکی این شهر نیز فرصتی عالی برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت بکر منطقه فراهم می کند.

کاسکو ویجو: پایتخت سابق اینکاها در پاناما

کاسکو ویجو، پایتخت سابق اینکاها در پاناما، در قرن پانزدهم میلادی بنا شده است. این شهر که در کوه های مرکزی پاناما واقع شده است، دارای معابد سنگی، میدان های بازی با توپ اینکا و استحکامات دفاعی است. کاسکو ویجو، یکی از مهمترین سایت های باستان شناسی در پاناما است و امروزه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری پاناما است.

شهر گمشده تیکال در گواتمالا

تیکال یکی از بزرگترین و مهمترین شهرهای مایاهای باستان بود. این شهر بین قرن های 300 تا 900 پس از میلاد شکوفا شد و دارای جمعیت بیش از 200000 نفر بود. تیکال دارای بیش از 3000 سازه است، از جمله معابد عظیم، میدان های توپ بازی و کاخ های مجلل. این شهر در سال 1965 به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد.

جویا دی سرن، السالوادور: شهر گمشده مایاها

جویا دی سرن، شهر گمشده مایاها، در میان کوه های سر به فلک کشیده السالوادور، به انتظار کشف شدن نشسته است. این شهر با مجسمه های مرمری عظیم، هرم های پلکانی و میدان های بازی با توپ لاستیکی، یکی از مهم ترین یافته های باستان شناسی در آمریکای مرکزی به شمار می رود.

 پارک ملی ریو دون بلادو، گواتمالا: ویرانه های شهر مایاهای در امتداد رودخانه

پارک ملی ریو دون بلادو در گواتمالا، علاوه بر طبیعت بکر و رودخانه خروشانش، میزبان ویرانه های باشکوه شهر باستانی مایاست. این شهر با هرم های پلکانی، معابد و میدان های بازی با توپ لاستیکی، یکی از جاذبه های تاریخی مهم منطقه است.

 آنتیگوا گواتمالا: معماری استعماری در قلب گواتمالا

آنتیگوا گواتمالا، پایتخت سابق گواتمالا، با معماری استعماری منحصر به فردش، پنجره های رنگارنگ و کلیساهای باشکوهش، مکانی ایده آل برای گذر در تاریخ است.

گرنادا، نیکاراگوئه: شهر استعماری با روحیه نیکاراگوئه

گرنادا، شهری استعماری در نیکاراگوئه با خیابان های سنگفرش شده، خانه های رنگارنگ و کلیساهای باشکوه، مکانی ایده آل برای گذر در تاریخ و تجربه فرهنگ نیکاراگوئه است.

کاسکو ویجو، پاناما: شهر استعماری در کنار اقیانوس آرام

کاسکو ویجو، شهر استعماری در پاناما با کلیساهای باشکوه، خانه های استعماری و خرابه های قلعه قدیمی، مکانی ایده آل برای گذر در تاریخ و لذت بردن از سواحل زیبای اقیانوس آرام است.

کانال پاناما: شاهکار مهندسی قرن بیستم

کانال پاناما، شاهکار مهندسی قرن بیستم، دو اقیانوس آرام و اطلس را به هم متصل کرده و مسیر تجارت جهانی را کوتاه تر کرده است. بازدید از کانال پاناما، فرصتی منحصر به فرد برای آشنایی با این پروژه عظیم و تماشای کشتی های غول پیکر در حال عبور از کانال است.

اینها تنها چند نمونه از بسیاری جاذبه های تاریخی شگفت انگیز در آمریکای مرکزی هستند. با سفر به آمریکای مرکزی، می توانید به گذشته سفر کنید و فرهنگ های غنی و باشکوه این منطقه را کشف کنید.

نتیجه

آمریکای مرکزی دارای تاریخ و فرهنگ غنی است که در جاذبه های تاریخی متعدد آن منعکس شده است. اگر به دنبال تجربه فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد هستید، حتما از آمریکای مرکزی دیدن کنید.

انتشار: 11 آذر 1402 بروزرسانی: 13 آذر 1402 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2499

به "جاذبه های تاریخی در آمریکای مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های تاریخی در آمریکای مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید