وزش باد و وقوع رگبار در ارتفاعات، کوهنوردی مخاطره آمیز است

به گزارش یومی بلاگ، صادق ضیاییان اضافه کرد: برای امروز (14 دی ماه) استقرار جوی غالبا پایدار در بیشتر نواحی کوهستانی کشور، وزش باد، گاهی وزش باد شدید مهم ترین پدیده جوی در قله ها و خط الرأس های مرتفع پیش بینی می گردد بعلاوه فعالیت موج بارشی در منطقه ها جنوب شرق، شرق و جنوب انتظار می رود. شدت بارش ها به صورت رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه ساعات عصر و شب خواهد بود. بارش های پراکنده در البرز شرقی و خراسان شمالی نیز رخ خواهد داد.

وزش باد و وقوع رگبار در ارتفاعات، کوهنوردی مخاطره آمیز است

وی اضافه نمود: آدینه (15 دی ماه) نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد از شمال غرب کشور، افزایش ابر و بارش برف و باران و وزش باد شدید و توسعه آن به سمت البرز غربی و مرکزی برای ساعات بعدازظهر پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای انتهای هفته گفت: از پنجشنبه تا ظهر آدینه آسمان صاف تا نیمه ابری و برای قله های مرتفع وزش باد، گاهی وزش باد شدید دور از انتظار نیست. از بعدازظهر آدینه افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

ضیاییان در انتها توصیه کرد: فعالیت های مرتبط با کوهستان طی پنجشنبه در منطقه ها جنوب شرق و نیمه شرقی کشور و طی آدینه در شمال غرب کشور مخاطره آمیز است بنابراین در صورت صعود طی روز آدینه در ارتفاعات البرز، نسبت به اتمام برنامه تا ظهر آدینه اقدام گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 دی 1402 بروزرسانی: 14 دی 1402 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 13780

به "وزش باد و وقوع رگبار در ارتفاعات، کوهنوردی مخاطره آمیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزش باد و وقوع رگبار در ارتفاعات، کوهنوردی مخاطره آمیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید