احتمال افزایش قیمت بنزین در آمریکا به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان

به گزارش یومی بلاگ، یک خبرگزاری غربی ضمن اشاره به حملات پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی عربستان به این مساله اشاره کرده است که این حملات در نهایت موجب افزایش چشمگیر قیمت بنزین در آمریکا خواهد شد.

احتمال افزایش قیمت بنزین در آمریکا به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، رانندگان آمریکایی به احتمال زیاد به شدت از حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی متضرر خواهند شد، این تاثیر منفی به خصوص برای ساکنان کالیفرنیا و سواحل غربی که نیمی از واردات نفت آمریکا از عربستان سعودی را به خود اختصاص داده اند، بیشتر خواهد بود.

حملات پهپادی روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان موجب شده است تا بیش از 5 درصد عرضه جهانی نفت با اختلال جدی روبرو شود و قیمت نفت خام را 20 درصد افزایش دهد.

بر اساس اعلام تحلیلگران اقتصادی، قیمت بنزین احتمالا طی روزهای آینده با افزایش روبرو خواهد شد. قیمت بنزین در آغاز مبادلات روز یکشنبه در آمریکا بیش از 10 درصد رشد داشته است. میانگین قیمت هر گالن بنزین در آمریکا هم اکنون به 2.57 دلار رسیده است.

به نظر می رسد رانندگان در ایالت کالیفرنیا که 13 هزار کیلومتر تا عربستان سعودی فاصله دارند، بیشترین زیان و ضرر را متحمل خواهند شد. پالایشگاه های واقع در این ایالت به شدت به واردات نفت خام از عربستان سعودی وابسته هستند، آن هم به خاطر فقدان خط لوله های انتقال نفت که این ایالات را به تگزاس متصل کند.

عربستان سعودی روزانه بیش از 7 میلیون بشکه نفت صادر می کند که بخش زیادی از آن به آسیا صادر می شود. ولی حدود 47 درصد نفتی که به آمریکا صادر می کند به سواحل غربی است.

در 12 ماه منتهی به ژوئن، سواحل غربی آمریکا ماهیانه به طور میانگین 11.40 میلیون بشکه نفت از عربستان سعودی وارد کرده است.

عربستان سعودی بیش از 37 درصد نفت وارداتی کالیفرنیا را در سال 2018 میلادی تشکیل داده است. ایالت کالیفرنیا اکنون دومین قیمت بالای بنزین را در آمریکا پس از هاوایی در اختیار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 989

به "احتمال افزایش قیمت بنزین در آمریکا به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش قیمت بنزین در آمریکا به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید