انتخابات تونس برگزار گردید

به گزارش یومی بلاگ، انتخابات پارلمانی تونس صبح امروز (یکشنبه) با رقابت 15 هزار نامزد از احزاب ، ائتلاف ها و چهره های مستقل این کشور برای کسب 217 کرسی شروع شد.

انتخابات تونس برگزار گردید

انتخابات تونس

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سه هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری تونس و راهیابی رقبایی خارج از ساختار دولت حاکم به دور دوم انتخابات، انتخابات مجلسی تونس صبح امروز شروع شد.

انتخابات مجلسی امروز تونس دومین دور انتخابات مجلسی این کشور از زمان تصویب قانون اساسی در سال 2014 است و حدود 15 هزار کاندیدا از حزب ها و ائتلاف های مختلف و نیز چهره های مستقل با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

طبق این گزارش، قرار است که نتایج اولیه انتخابات مجلسی تونس نهم ماه جاری میلادی (17 مهر) اعلام گردد.

طبق قانون اساسی تونس، حزبی که بیشترین تعداد کرسی در مجلس را به دست آورد، ظرف دو ماه ترکیب کابینه را معرفی خواهد نمود تا با اکثریت 109 رأی در مجلس تصویب گردد.

اما در صورت شکست حزب پیروز در ارائه ترکیب کابینه، رئیس جمهوری این کشور فردی را برای تصدی پست نخست وزیری پیشنهاد داده و او را مکلف به تشکیل دولت می نماید و سپس مجلس به وی رأی اعتماد می دهد.

انتخابات مجلسی تونس در خارج آدینه شروع شد و رای گیری در خارج از این کشور برای سومین روز متوالی ادامه دارد.

به همین دلیل، أنیس الجربوعی، عضو هیئت عالی مستقل انتخابات تونس اعلام نمود که نسبت مشارکت در انتخابات مجلسی در خارج از کشور تا خاتمه روز گذشته به 7.03 درصد رسید.

وی همچنین خواهان مشارکت گسترده شهروندان تونسی در انتخابات شد و ابراز امیدواری کرد که نسبت مشارکت در این انتخابات به نسبت ثبت شده در دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور که اخیرا برگزار گردید، برسد.

طبق اعلام هیئت عالی انتخابات تونس، هفت میلیون و 65 هزار و 307 شهروند تونسی صلاحیت رأی دادن داشته و می توانند در انتخابات شرکت نمایند.

انتخابات مجلسی فعلی در تونس با بحران های مالی و اجتماعی موجود در این کشور تحولی معین نماینده است، نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که رای دهندگان به دلیل ناکارآمدی دولت فعلی در حل مسائل به ویژه بیکاری، افزایش قیمت ها و تورم، به دنبال انتقام گیری از آنها هستند.

در انتخابات فعلی در کنار احزاب، چهره های مستقلی نیز حضور دارند که دو سوم لیست های شرکت نماینده را تشکیل می دهند، پیش بینی می گردد آنها وضعیت غیر قابل پیش بینی را ایجاد نموده و تعدادی از کرسی ها را به دست آورند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1236

به "انتخابات تونس برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات تونس برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید