خبرنگاران 80 درصد از آتش سوزی مراتع قم عامل انسانی دارد

به گزارش یومی بلاگ، قم- خبرنگاران- مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم، با اشاره به وقوع آتش سوزی در بیش از 650 هکتار از مراتع استان طی چند فقره حریق در روزهای گذشته گفت: دلیل 80 درصد از این آتش سوزی عامل انسانی و سهل انگاری است.

خبرنگاران 80 درصد از آتش سوزی مراتع قم عامل انسانی دارد

محسن اوروجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه نمود: به دلیل بارندگی های خوب چند ماه گذشته شاهد پوشش مناسب گیاهی در مراتع استان هستیم که با گرم شدن هوا، این مراتع مستعد آتش سوزی شدند.

وی ادامه داد: قم دارای 975 هزار هکتار منابع طبیعی و مرتع است که این مراتع با بارش های بسیار خوب ماه های گذشته به مناطق مستعد آتش سوزی در فصل گرما تبدیل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم، اضافه نمود: متأسفانه به دلیل سهل انگاری در روشن کردن آتش و بی توجهی به خاموشی آن، در روزهای گذشته چندین مورد آتش سوزی در مرتع های استان به وقوع پیوسته که بخش زیادی از توان استان را درگیر خود نموده است.

وی با بیان اینکه بیشتر این آتش سوزی ها در روزهای تعطیلات رخ داده است گفت: از همه مردم و همشریان عزیز تقاضا داریم تا در صورت احتیاج به روشن کردن آتش پیش از ترک محل از اطفا کامل آتش اطمینان حاصل کنند.

اوروجی، با تاکید بر ضرورت دقت در روشن کردن آتش در طبیعت اضافه نمود: به دلیل پوشش خوب گیاهی مراتع استان به دلیل بارندگی های بسیار مناسب ابتدای سال جاری، و تبدیل این گیاهان به هیزم های خشک و آماده اشتعلال در فصل گرما، کوچک ترین بی دقتی می تواند خسارت های سنگینی به مراتع استان وارد کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم، ادامه داد: حفظ حریم مراتع، توجه به تبعات آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی، جلوگیری از روشن کردن آتش در این مکان ها از جمله اقدام هایی است که موجب پیشگیری از وقوع چنین حوادثی می گردد.

وی با اشاره به تشدید نظارت و رصد شبانه روزی در مناطق پرتراکم و مستعد بروز آتش سوزی و استفاده از ظرفیت های اهالی منطقه برای جلوگیری و اطفا آتش سوزی احتمالی را ضروری دانست و گفت: کارگروه ستاد مدیریت بحران استان در این زمینه تشکیل و این موضوع به صورت مستمر در دستور کار است.

7404/ ‬ 6133/

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 334

به "خبرنگاران 80 درصد از آتش سوزی مراتع قم عامل انسانی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 80 درصد از آتش سوزی مراتع قم عامل انسانی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید