انتقام امید، با 2 گل

به گزارش یومی بلاگ، برای ابراهیمی که در شرایط نامناسبی از استقلال جدا شد، گل های زده مقابل السد به دو دلیل ارزش فراوانی داشت. اولی صعود الاهلی در جدول و دومی دریافت انتقام استقلال از حریف.

انتقام امید، با 2 گل

به گزارش خبرنگاران ، امیر اسدی، السد، حریف استقلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود. تیمی که در تهران مقابل شاگردان وینفرد شفر با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید و در دوحه نیز یک تساوی ارزشمند 2 بر 2 کسب کرد. با این نتایج، السد به نیمه نهایی صعود کرد و حریف پرسپولیس شد. هر چند نتوانست از سد دیگر تیم ایرانی بگذرد و بازی را در نهایت با نتیجه 2 بر یک به پرسپولیس واگذار کرد.

بعد از شکست السد در نیمه نهایی، فشار روی استقلال بیشتر شد. طرفداران پرسپولیس در فضای مجازی، طنزهایی برای استقلال ساختند و شکست این تیم مقابل السد را به تمسخر دریافتد. تنها چند روز بعد از شکست السد مقابل پرسپولیس، این تیم در لیگ ستارگان قطر، برابر الاهلی نهاده شد. تیمی که امید ابراهیمی را در خط میانی اش داشت. السد هشتمین بازی فصل خود را انجام داد و الاهلی برای دهمین بار به میدان رفت.

این بازی، 4 بر یک به سود الاهلی به سرانجام رسید. بازی در استادیوم حمد بن خلیفه دوحه برگزار گردید و امید ابراهیمی و محمدرضا خانزاده نیز در ترکیب ثابت الاهلی قرار داشتند. خانزاده 90 دقیقه بغداد بونجاح را از کار انداخت و مهاجم الجزایری السد، تنها در دقیقه 52 و از روی نقطه پنالتی توانست دروازه الاهلی را باز کند.

از درخشش خانزاده که فاکتور بگیریم، امید ابراهیمی یک بازی درخشان انجام داد و توانست عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست بیاورد. او در شرایطی به عنوان یکی از هافبک های الاهلی درخشید که در تیم مقابل ژاوی هرناندز و گابی حضور داشتند. دو هافبک باتجربه و با سابقه بازی در لالیگا که حتی در سن و سالا بالا هم تونایی های بسیاری دارند و حداقل برای حضور در فوتبال آسیا، دو مهره بزرگ و موثر محسوب می شوند.

امید ابتدا در دقیقه 5 گل نخست الاهلی و بازی را به ثمر رساند. گلی که شیرازه السد را از هم پاشید و باعث شد این تیم از نظر روانی به هم بریزد. سپس عبدالرحمان مصطفی و مونتاری در دقایق 21 و 34 گل های دوم و سوم الاهلی را وارد دروازه السد کردند. بونجاح یکی از گل های خورده را در دقیقه 52 جبران کرد اما باز هم نوبت ابراهیمی بود که در دقیقه 63، گل چهارم تیمش را به ثمر برساند.

ابراهیمی به جز گل های زیبایی که برای الاهلی به ثمر رساند، در خط هافبک و کنار نایجل دی یانگ هلندی و باتجربه زوج هماهنگی تشکیل داد. دی یانگ وظیفه داشت جلوی خط دفاع را پوشش بدهد و امید هم در این روش آزادی عمل پیدا کرد تا به تمام نقاط زمین سر بکشد و حتی برای الاهلی گل بزند. او البته یکی دو بار هم سایر مهاجمان الاهلی را در موقعیت گل قرار داد اما آن ها نتوانستند از این فرصت ها استفاده نمایند.

ابراهیمی که این فصل، در هر 10 بازی الاهلی به میدان رفته و روی هم 893 دقیقه در زمین حضور داشته، سومین گل فصل خود را برای تیمش به ثمر رساند. او پیش از السد، یک بار هم موفق شده بود دروازه ام صلال را در هفته سوم لیگ ستارگان قطر باز کند.

آمار ابراهیمی در الاهلی، بهتر از کارنامه ای است که او در استقلال به نام خود ثبت کرد. ابراهیمی در 10 هفته اخیر، تنها 7 دقیقه در ترکیب الاهلی حضور نداشته و باقی دقایق را در زمین بوده. او فصل قبل در 24 بازی، 2 گل برای استقلال زد اما این فصل و در حالی که 10 هفته از رقابت ها گذشته، 3 گل وارد دروازه حریفان نموده. هر چند وظیفه ابراهیمی گلزنی نیست اما از حیث آمار، او بهتر از دوران حضورش در استقال ظاهر شده است.

الاهلی با برد 4 بر یک مقابل السد، 15 امتیازی شد تا به رده ششم جدول رده بندی صعود کند. برای ابراهیمی که در شرایط نامناسبی از استقلال جدا شد، گل های زده مقابل السد به دو دلیل ارزش فراوانی داشت. اولی صعود الاهلی در جدول و دومی دریافت انتقام استقلال از حریف. حالا می توانیم بگوییم یک استقلالی در قطر، از السد انتقام گرفت. انتقامی سخت، با 2 گل زده. یکی از دیگری زیباتر. قطعا امید هم با این هدف وارد زمین شده تا به همه ثابت کند هنوز استقلال را فراموش ننموده است.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 71

به "انتقام امید، با 2 گل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقام امید، با 2 گل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید