ناتو از تشکیل ارتش واحد اروپایی استقبال می نماید

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو در مصاحبه با یک نشریه آلمانی اعلام نموده است که تشکیل ارتش واحد اروپایی نمی تواند به عنوان جایگزین ناتو به شمار رود.

ناتو از تشکیل ارتش واحد اروپایی استقبال می نماید

دبیرکل ناتو در گفتگوی خود با لحنی محافظه کارانه اگرچه نسبت به انجام اقدامات نظامی موازی گوشزد نموده، اما همزمان گفته است اروپایی ها نشان داده اند که کوشش ها برای تشکیل نیروی دفاع مشترک می تواند به تقویت ستون اروپایی ناتو منجر گردد.

دبیرکل ناتو در ادامه از تشکیل چنین نیروی دفاعی مشترک در اروپا استقبال نموده؛ هرچند گفته است برای او مهم این است که اروپا تصمیم به کپی برداری و انجام اقدامات موازی با ناتو را دنبال نکند.

در عین حال استولتنبرگ در گفتگوی خود اضافه کرد که ارتش مشترک اروپایی جایگزین ناتو نخواهد بود، چون ناتو زمینه همکاری های گسترده همه متحدان اروپایی را حتی در مناطقی مانند کزوو و دریای اژه فراهم می نماید و از همین رو ضروری است تا تشکیل چنین نیروی مشترکی در اروپا با هماهنگی ناتو تعریف گردد.

هفته گذشته همزمان با گفتگوی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با رادیو اروپا 1 موج جدیدی از اظهارات در ارتباط با ایجاد ارتش واحد اروپایی در میان رهبران و مقامات اروپایی به راه افتاد. ماکرون با اشاره به این نکته که اروپا بواسطه هم مرزی با روسیه می تواند مورد تهدیدهای احتمالی این کشور قرار بگیرد، گفت که اروپا باید تا جایی توان دفاعی خود را بالا ببرد که بدون هرگونه وابستگی به آمریکا قادر به دفاع از خود باشد.

پس از اعلام موضع رئیس جمهوری فرانسه، اورزلا فون در لاین وزیر دفاع و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ضمن حمایت از ماکرون با تاکید بر لزوم تحقق ارتش واقعی اروپایی خواهان اقدامات جدی کشورهای اروپایی در این زمینه شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 86

به "ناتو از تشکیل ارتش واحد اروپایی استقبال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو از تشکیل ارتش واحد اروپایی استقبال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید