کمبود جهانی انسولین در انتظار 40 میلیون بیمار دیابتی

به گزارش یومی بلاگ، آنالیز ها نشان می دهد 40 میلیون نفر از مبتلایان به دیابت نوع دو در دنیا با کمبود انسولین روبرو می شوند.

کمبود جهانی انسولین در انتظار 40 میلیون بیمار دیابتی

به گزارش خبرنگاران، محققان بر اساس آنالیز های جدید اظهار داشتند: تا سال 2030 میلادی حدود 40 میلیون نفر از بیماران مبتلا به دیابت نوع دو که برای کنترل بیماری خود به تزریق انسولین احتیاج دارند از دریافت این دارو محروم خواهند شد.

به گفته کارشناسان تنها، بهبود قابل توجه در امکان دسترسی به انسولین برای بیماران مبتلا به دیابت نوع دو می تواند راهکاری برای حل این بحران باشد. موارد ابتلا به دیابت نوع دو در سراسر دنیا رو به افزایش است که با همه گیری چاقی ارتباط دارد. تمامی این بیماران احتیاجی به تزریق انسولین ندارند اما آنالیز ها حاکی از آن است تا سال 2030 میلادی 79 میلیون نفر از مبتلایان به دیابت نوع دو برای کنترل بیماری شان به تزریق انسولین احتیاج خواهند داشت و نیمی از آنان به این دارو دسترسی نخواهند داشت.

در حال حاضر حدود 33 میلیون نفر به تزریق انسولین احتیاج دارند از دسترسی به این دارو محروم هستند.

به گفته محققان آمریکایی میزان دسترسی به داروی انسولین در حال حاضر بخصوص در آفریقا و آسیا ناکافی است و ضرورت دارد تا اقدامات بیشتری برای مقابله با این چالش درنظر گرفته گردد.

به نوشته گاردین، به رغم تعهدات سازمان ملل متحد در درمان بیماری های غیر قابل واگیر و تضمین دسترسی دنیای به داروهای دیابت در بخش های قابل توجهی از دنیا داروی انسولین کمیاب است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 90

به "کمبود جهانی انسولین در انتظار 40 میلیون بیمار دیابتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود جهانی انسولین در انتظار 40 میلیون بیمار دیابتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید