آموزش تصویری و قدم به قدم نصب ویندوز 7

به گزارش یومی بلاگ، آموزش تصویری و قدم به قدم نصب ویندوز 7؛ در ابتدای کار توجه کنید که باید تنظیمات مادربوت شما به گونه ای باشد که پس از ریستارت کامپیوتر، ابتدا بوت از CD ROM یا DVD ROM انجام گردد. در بیشتر ماردبورد ها کلید های F8 و F12 می باشد. زمانی که شما سیستم خود را روشن می کنید در ابتدا کلید بوت شدن ظاهر خواهد شد. کافی است که شما کلید مورد نظر را بزنید و از صفحه ای که باز می گردد درایو را انتخاب کنید و کلید Enter را در صفحه کلید خود فشار دهید. این روش یکی از راه ها برای وارد شدن به صفحه Setup یا بایوس کامیپوتر و تغییر بوت سیستم است.

آموزش تصویری و قدم به قدم نصب ویندوز 7

خبرنگاران| نصب ویندوز 7، همواره به عنوان یکی از ترسناک ترین کارها برای کاربران، شناخته می گردد. ما در این مطلب قصد داریم آموزش تصویری نصب ویندوز 7 بپردازیم تا نشان دهیم، نصب ویندوز 7 بسیار ساده است و هر کاربری می تواند به راحتی این کار را انجام دهد.

  • حافظه (RAM): حداقل یک گیگا بایت برای ویندوز 32 بیتی ویندوز 7 و دو گیگا بایت برای ویندوز 64 بیتی ویندوز 7
  • پردازنه (CPU): حداقل هسته ای یک گیگا هرتزی
  • فضای هارد (HDD): حداقل 16 گیگا بایت فضای خالی برای ویندوز 32 بیتی ویندوز 7 و 20 گیگا بایت برای ویندوز 64 بیتی ویندوز 7
  • گرافیک (VGA): حداقل 128 مگا بایت با پشتیبانی 0

برای نصب ویندوز 7 باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

در ابتدای کار توجه کنید که باید تنظیمات مادربوت شما به گونه ای باشد که پس از ریستارت کامپیوتر، ابتدا بوت از CD ROM یا DVD ROM انجام گردد. در بیشتر ماردبورد ها کلید های F8 و F12 می باشد. زمانی که شما سیستم خود را روشن می کنید در ابتدا کلید بوت شدن ظاهر خواهد شد. کافی است که شما کلید مورد نظر را بزنید و از صفحه ای که باز می گردد درایو را انتخاب کنید و کلید Enter را در صفحه کلید خود فشار دهید. این روش یکی از راه ها برای وارد شدن به صفحه Setup یا بایوس کامیپوتر و تغییر بوت سیستم است.

در غیر این صورت شما می توانید پس از لود شدن صفحه اول مشخصات، کلید Delete در صفحه کلید خود را چند بار فشار دهید تا وارد صفحه آبی رنگ مادربورد یا در واقع همان قسمت بایوس (Setup) شوید. سپس در آن به بخش Advance BIOS Features بروید و در آن تنظیمات بوت را به صورت زیر تغییر دهید:

cd rom-first boot device

floopy- second boot device

hard disk -third boot device

پس از انجام این تغییرات کلید F10 را در صفحه کلید خود فشار دهید تا این تغییرات ذخیره و از آن خارج شوید.

در این مرحله DVD نصب ویندوز 7 را در DVD Drive خود قرار دهید. اکنون سیستم را ریستارت (Restart) کنید تا DVD راه اندازی و بارگذاری گردد. در این حالت پیامی به صورت زیر برای شما ظاهر خواهد شد. شما تنها چند ثانیه فرصت دارید که کلید Enter را در صفحه کلید خود فشار دهید تا برنامه نصب از روی DVD شروع به کار کند.

توجه داشته باشید در صورتی که به موقع کلید Enter را فشار ندهید، پیام ایجاد شده برای شما حذف خواهد شد و کامپیوتر از روی هارد دیسک یا شبکه بالا می آید و بوت (Boot) می گردد. برای ظاهر شدن دوباره این پیام باید سیستم خود را دوباره ریستارت کنید.

در این مرحله مراحل نصب شروع می گردد. پنجره Install Windows بازخواهد شد. شما باید تنظیمات کشور، فرمت زمان محلی و نوع زبان صفحه کلید خود را انتخاب کنید. بعد از انجام این تنظیمات بر روی گزینه Next کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید. توجه داشته باشید که شما می توانید این تنظیمات را بعد از نصب ویندوز نیز انجام دهید.

اگر می خواهید از ابتدا بر روی یک پارتیشن جدید و خالی ویندوز را نصب کنید، فقط کافی است که بر روی گزینه Install Now کلیک کنید.

در این قسمت باید نسخه ای از سیستم عامل ویندوز 7 که می خواهید نصب کنید را انتخاب کنید. نسخه Ultimate شامل تمام ویژگی های موجود در ویندوز 7 می باشد. این نسخه دارای دو ساختار 32 بیتی (x86) و 64 بیتی (x64) می باشد. مزیت استفاده از نسخه 46 بیتی در سرعت بالا و توانایی استفاده از حافظه بیشتر است.

در حالی که در نسخه 32 بیتی شما تنها به سه گیگا بایت حافظه دسترسی دارید. همچنین در نسخه 32 بیتی، برنامه هایی که بر روی سیستم نصب می شوند بر مبنای 32 بیتی هستند. ولی در نسخه 64 بیتی باید حتما برنامه هایی را نصب کنید که بر مبنای 64 بیتی هستند.

اکنون نوع ویندوز خود را انتخاب نموده و سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

در این قسمت قوانین نحوه استفاده از ویندوز 7 نوشته شده است. گزینه I accept the license terms که نشان دهنده خواندن و قبول داشتن این قوانین می باشد را انتخاب کنید. سپس، بر روی گزینه Next کلیک کنید.

در این مرحله شما باید روش نصب را انتخاب کنید. دو گزینه برای انتخاب وجود دارد. در صورتی که می خواهید نسخه قبلی ویندوز (برای مثال XP) که در سیستم شما نصب شده است را به ویندوز 7 ارتقاء دهید، باید گزینه اول را انتخاب کنید. این گزینه تنها زمانی در دسترس است که یک نسخه از ویندوز در سیستم شما نصب شده باشد. در صورتی که می خواهید ویندوز قبلی را را پاک نموده و ویندوز جدید را نصب کنید، بر روی گزینه Custom Advance کلیک کنید.

اگر هاردی که ویندوز 7 بر روی آن در حال نصب شدن است، یک هارد نو باشد و تا به حال ویندوزی بر روی آن نصب نشده است، کافی است گزینه Drive Option را انتخاب نموده و بر روی گزینه New کلیک کنید. سپس، ظرفیت درایو C خود را به گیگا بایت انتخاب کنید.

به این نکته توجه داشته باشید، اگر بر روی هارد دیسک شما قبلاً ویندوزی نصب شده باشد، کافی است درایوی که ویندوز بر روی آن نصب شده است را انتخاب و بر روی گزینه Load Drive کلیک کنید. از بین گزینه های که در اختیار شما قرار می گیرد، گزینه Format را انتخاب و سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید.

اکنون نصب و راه اندازی ویندوز شروع خواهد شد. شما باید منتظر بمانید تا فایل ها نصب و کپی شوند. این زمان بین 10 الی 15 دقیقه خواهد بود. پس از کپی و نصب صفحه زیر را را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله تمامی فایل ها کپی و سیستم عامل ویندوز 7 می خواهد کامپیوتر را ریستارت کنید.

توجه داشته باشد به دلیل اینکه هنوز DVD نصب ویندوز 7 در داخل DVD Drive است، شما پیام Press any key to boot from CD or DVD را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت نباید هیچ دکمه ای از صفحه کلید خود را فشار دهید. در صورتی که کلیدی را در صفحه کلید فشار دهید برنامه نصب از ابتدا اجرا خواهد شد. بعد از مدتی این پیام رد می گردد و در ادامه برنامه نصب به صورت اتوماتیک تکمیل خواهد شد. بعد از مدتی برنامه نصب باز هم کامپیوتر شما را ریستارت خواهد نمود.

گام دهم

بعد از ریستارت و لود مجدد برنامه شما باید یک نام کاربری را برای ورد به ویندوز انتخاب کنید. بعد از وارد کردن نام مورد نظر خود بر روی گزینه Next کلیک کنید.

گام یازدهم

در صورتی که بخواهید برای سیستم خود رمز قراردهید تا از اطلاعات خود محافظت کنید، می توانید یک رمز عبور برای یوزر کاربری خود در نظر بگیرید. پس از وارد کردن یوزر خود بر روی Next کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

در این مرحله سه گزینه را مشاهده خواهید کرد. با انتخاب گزینه اول آپدیت های جدید ویندوز به وسیله اینترنت بر روی سیستم شما نصب خواهد شد. اگر گزینه دوم را انتخاب کنید آپدیت های مهم بر روی سیستم شما نصب می گردد. در صورت انتخاب گزینه سوم هیچ آپدیتی بر روی ویندوز شما صورت نخواهد گرفت.

شما گزینه اول را انتخاب و سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید.

اگر سیتم عامل ویندوز 7 را به صورت اورجینال خریداری نموده باشید، یک شماره سریال به شما داه می گردد که باید آن را در کادر مربوطه در این مرحله وارد کنید. در صورتی که آن را دانلود و یا از فروشگاه های نرم افزاری خریداری نموده باشید یک سریال نامبر در فایل متن (TXT) به شما داه می گردد که باید آن را در این کادر وارد کنید.

در این مرحله ساعت و تاریخ را بسته کشور مورد نظر خود وارد کنید. برای این کار ابتدا بر روی منو کشویی Time zone کلیک و Tehran را انتخاب کنید. سپس بر روی Next کلیک کنید.

نوع کامپیوتر خود را بسته به اینکه سیستم شما خانگی است یا در شبکه استفاده می گردد را انتخاب کنید. برای مثال اگر سیستم شما خانگی است پس بر روی گزینه اول کلیک کنید. بعد از انتخاب شروع به لود شدن می نماید. پس از انجام این مرحله ویندوز 7 خود را برای تنطیمات دسکتاپ آماده می نماید.

با انجام درست و گام به گام این مراحل نصب ویندوز 7 با موفقیت انجام خواهد شد. پس از نصب و دیدن دسکتاپ، کافی است درایور های کارت گرافیک و مادربورد خود را درون درایو گذاشته و آن ها را نصب کنید. تا مراحل نصب به طور کلی انجام و به اتمام برسد.

منبع: فرادید
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6900

به "آموزش تصویری و قدم به قدم نصب ویندوز 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تصویری و قدم به قدم نصب ویندوز 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید