ارتباط آسیب تماشا شبکه عصبی با طولانی شدن ابتلا به کرونا

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این مطالعه نشان داد که درمان بیماران کرونایی بر مبنای روش های عصب درمانی و با هدف اصلاح شبکه عصبی می تواند علائم طولانی مدت کووید را بهبود ببخشد. در عین حال هنوز دقیقاً تعیین نیست که چه چیزی باعث طولانی شدن بیماری کرونا می گردد و چه مدت ممکن است این بیماری و اثراتش ادامه داشته باشد، و شاید مهم تر از همه، نحوه درمان کامل این بیماری مزمن باشد.

ارتباط آسیب تماشا شبکه عصبی با طولانی شدن ابتلا به کرونا

نویسنده اصلی این تحقیق نو، آن لوئیز اوکلندر، معتقد است: با آغاز تأثیرگذاری حاد بیماری کرونا در سراسر دنیا، درک چگونگی درمان آن اهمیت فزاینده ای پیدا کرد. مقدار شیوع سویه طولانی مدت این بیماری تعیین نیست، اما ظاهراً بین 10 تا 30 درصد از مبتلایان به کووید ممکن است علائمی را برای مدت بیش از سه ماه تجربه نمایند.

این یکی از اولین مقالاتی است که به آنالیز علل طولانی شدن کووید می پردازد و نشان می دهد بعضی از بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت شاهد آسیب تماشا رشته های عصبی محیطی بدن خود بوده اند و ممکن است آسیب مذکور فیبرهای کوچک سلول عصبی این بیماران را هم تحت تأثیر قرار دهد.

در این مطالعه کوچک نو 17 بیمار با انواع علائم طولانی کووید مورد آنالیز قرار گرفتند. محققان بیماران را بر مبنای وضعیتی به نام نوروپاتی محیطی ارزیابی کردند که نوعی آسیب عصبی است و نشانه آن درد در دست ها یا پاها، ضعف، خستگی و تغییرات حسی است. این مطالعه نشان داد که 59 درصد از بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت ممکن است دچار چنین مشکلاتی شوند و درمان بعضی از آنها به وسیله عصب درمانی ممکن است، ولی همه بیماران به درمان های این چنینی پاسخ مثبت نمی دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9875

به "ارتباط آسیب تماشا شبکه عصبی با طولانی شدن ابتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط آسیب تماشا شبکه عصبی با طولانی شدن ابتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید