اپل 6.5 میلیارد دلار با حذف شارژر و هندزفری از جعبه آیفون سود نموده است

به گزارش یومی بلاگ، طبق گزارش های تازه، حذف شارژر و هندزفری از جعبه آیفون ها برای اپل سودآور بوده چرا که باعث صرفه جویی 6.5 میلیارد دلار شده است.

اپل 6.5 میلیارد دلار با حذف شارژر و هندزفری از جعبه آیفون سود نموده است

در ماه ژوئن 2020 بود که مینگ چی کو، تحلیلگر نام آشنای اپل به منابع خبری بیان کرد که سری آیفون 12 بدون شارژر و هندزفری راهی بازار می گردد. کاربران کاملا از این کار اپل تعجب کردند اما اپل معتقد بود برای حفاظت از محیط زیست، باید مقدار بسته بندی ها را کاهش می داد؛ چون با این کار کربن کمتری استفاده می گردد و از طرفی تعداد بیشتری گوشی در یک دوره برای منطقه ها مختلف ارسال می شد. طبق ادعای اپل، با کاهش مقدار بسته بندی آیفون ها، 70٪ آیفون بیشتر در بارچین مخصوص ارسال کالا قرار می گرفت.

با این کار اپل توانست هر بار، آیفون بیشتری را به منطقه ها مختلف ارسال کند. بعلاوه به صورت کلی، 2 میلیون تن از اندازه کربن استفاده شده در بسته بندی گوشی های این شرکت هم کاهش پیدا کرد که معادل خروج 500.000 خودرو از جاده است. البته همه این ها ادعای اپل است.

کمی بعد از اپل، سامسونگ و گوگل هم تصمیم گرفتند برای حفاظت از محیط زیست، بسته بندی محصولات خود را کوچک تر نمایند و تمام آنچه را که باید درون آن می بود حذف کردند. اما هر کسی اعتقاد ندارد که این کار اپل به خاطر حفاظت از محیط زیست بوده است. بعضی ها می گویند اگرچه اپل خواسته این کار را برای حفاظت از سرسبزی و فضای سبز انجام دهد اما منظورش از سبز رنگ پول بوده است.

اگر دقت نموده باشید، اپل با ورود اولین سری از آیفون های 5G خود تصمیم به انجام این کار گرفت. بعضی ها معتقد هستند اپل برای اینکه هزینه بالای تعبیه مودم های 5G در گوشی هایش را جبران کند، مجبور شد از این استراتژی استفاده کند و چون کاربران این شرکت هر طوری که باشد باز هم گوشی های آن را خریداری می نمایند، از این بابت که ممکن است کاربرانش کمتر گردد هم نگرانی خاصی نداشت. در نتیجه هر آنچه کاربر باید به آن دسترسی داشت را حذف کرد و گوشی را با همان قیمت به فروش رساند.

به گزارش Daily Mail، با حذف شارژر و هندزفری از درون جعبه آیفون ها، تا به امروز اپل 5 میلیارد یورو صرفه جویی نموده که معادل 6.5 میلیارد دلار است. این در حالی است که شرکت آمریکایی قیمت محصولاتش را هم اصلا کاهش نداده و از طرفی شارژر و هندزفری بی سیم و سیمی را به صورت جداگانه و با بسته بندی های مختلف به فروش می رساند. جالب است بدانید تا قبل از آیفون 12 و تصمیمی که اپل گرفت، اصلا گوشی های اپل شارژر سریع نداشتند و با شارژر 5 واتی عرضه می شدند. اما شرکت بیان کرد آداپتور فست شارژ 20 واتی را هم فراوری نموده و با قیمت 20 دلار به صورت جداگانه به فروش می رساند. حال اگر شما باشید، آیفون 12 پرو مکس را با شارژر 5 واتی که پیش تر در خانه داشتید شارژ می کردید؟ حتی برای خرید هندزفری هم باید 20 دلار هزینه کنید چون در غیر این صورت، باید با ایرپادزهای بیش از 100 دلاری طرف باشید.

در نظر بگیرید اگر قصد نداشته باشید که ایرپادز 129 دلاری را بخرید و در عین حال به هندزفری و شارژر سریع هم احتیاج دارید، باید حدود 38 دلار بپردازید. این حداقل مبلغی است که کاربر می تواند بپردازد تا به شارژر سریع و یک هندزفری سیمی معمولی دسترسی داشته باشد. حال تصور کنید چندین میلیون آیفون در هر سال به فروش می رسد.

کاهش مقدار جعبه و قرارگیری تعداد بیشتری آیفون در بارچین ها باعث شد اپل 40٪ هزینه باربری کمتری بپردازد که در نتیجه باید باعث گردد قیمت آیفون هایی که به دست مشتری می رسد کمتر باشد. اما نه تنها چنین چیزی را شاهد نیستیم بلکه گفته می گردد شرکت آمریکایی به ازای هر آیفون، 35 دلار هم ذخیره می نماید. اپل از زمانی که بیان کرد شارژر و هندزفری را از درون جعبه گوشی هایش حذف می نماید تا به امروز 190 میلیون گوشی هوشمند روانه بازار نموده که با در نظر گرفتن اندازه 35 دلار یادشده، در مجموع 6 میلیارد و 650 میلیون تومان سود روانه شرکت شده است. یعنی اگر اپل تصمیم می گرفت این 35 دلار را از کاربران نگیرد، اکنون این ما بودیم که در مجموع به این اندازه سود می کردیم.

اگر هم بگوییم شرکت فقط پیروز شد نیمی از این اندازه را به عنوان سود خالص برای خود نگه دارد، باز هم با عدد بالای 3 میلیارد و 250 میلیون دلار طرف هستیم. حتی مبلغی را هم که کاربران برای خرید شارژر و هندزفری پرداخت نموده اند را هم حساب ننموده ایم چون در این صورت مبلغ بسیار بیشتر از حد تصور خواهد بود. Daily Mail حتی گفته که 293.4 میلیون دلار هم مبلغی بوده که کاربران برای خرید لوازم جانبی اپل هزینه کردند و ما این مبلغ را هم محاسبه ننموده ایم.

اگر بخواهیم به یک جمع بندی برسیم، باید بگوییم اپل توانست با این کار سود خوبی کسب کند و محیط زیست را هم نجات دهد. اما با فروش شارژر و هندزفری جداگانه با بسته بندی های دیگر، باعث تعجب محیط زیست هم شد. با این حال ما کاربران نه تنها سودی از این کار نمی بریم بلکه با خرید هندزفری و شارژر به صورت جداگانه و آیفون بدون هیچ تخفیفی، ضرر هم می کنیم. البته اگر یکی از آیفون ها را خریداری کنیم. هرچند وقتی شرکتی می داند در هر صورت فروش دارد، اتخاذ چنین تصمیماتی اصلا دور از انتظار نیست.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 10201

به "اپل 6.5 میلیارد دلار با حذف شارژر و هندزفری از جعبه آیفون سود نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل 6.5 میلیارد دلار با حذف شارژر و هندزفری از جعبه آیفون سود نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید