تدوین استاندارد ملی مشخصه یابی نانومواد با روش ICP بر اساس روش های توسعه یافته

به گزارش یومی بلاگ، مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی استاندارد ملی مشخصه یابی نانومواد با روش ICP بر اساس روش های توسعه یافته را به ثبت رساند.

تدوین استاندارد ملی مشخصه یابی نانومواد با روش ICP بر اساس روش های توسعه یافته

به گزارش خبرنگاران از سوی مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، اولین استاندارد ملی مشخصه یابی نانومواد با استفاده از روش پلاسمای جفت شده القایی (ICP) به ثبت رسید. این طرح به شماره استاندارد 15524 بر اساس روش های آماده سازی و خوانش بومی سازی شده در آزمایشگاه ICP-MS این مرکز و با همکاری بخش ICP این سازمان به چاپ رسید.

آزمایشگاه ICP-MS این مرکز به عنوان اولین آزمایشگاه عملیاتی مرجع در عرصه بررسی همزمان و سریع عناصر با حد تشخیص اندک و محدوده غلظتی وسیع است که در آن امکان توسعه و بومی سازی روش های آماده سازی و خوانش نانو مواد فراهم شده است.

با استفاده از دانش فنی، تجربه عملیاتی و بهره گیری از مقالات و کتب تالیفی کارشناسان بخش ICP-MS، برای نخستین بار در کشور، مشخصه یابی نانومواد بر اساس روش ICP بهینه سازی و استاندارد شد.

تدوین این استاندارد علاوه بر معرفی توان علمی و عملیاتی آزمایشگاه های سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، منجر به حذف استانداردهای ناکارآمد پیشین و یکسان سازی روش آماده سازی نانومواد در آزمایشگاه های نانوی کشور شده است.

روش ICP-MS به عنوان یک فن حساس، قدرتمند و دقیق، امکان مشخص غلظت های اندک نانومواد در نمونه های مختلف را فراهم می نماید. استفاده از پلاسمای جفت شده القایی جهت مشخصه یابی نانومواد، رویکرد تازه ای از این فناوری است که به دلیل وجود استانداردهای ملی ناکارآمد، غیرعلمی و نامفهوم، مهجور مانده بود.

بر این اساس، آزمایشگاه ICP-MS مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معنی کشور با مشارکت در تدوین استاندارد مشخصه یابی نانومواد به روش IC، ضمن ارائه روش های عملی آماده سازی، خوانش و پردازش داده، گام بزرگی در برطرف نیازهای بررسیی کشور در حوزه فناوری نانو برداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 74

به "تدوین استاندارد ملی مشخصه یابی نانومواد با روش ICP بر اساس روش های توسعه یافته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین استاندارد ملی مشخصه یابی نانومواد با روش ICP بر اساس روش های توسعه یافته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید