ترامپ: نقض آتش بس در قره باغ تاسف بار است

به گزارش یومی بلاگ، رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه گفت، شکست آتش بس تازه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ناامیدکننده و تاسف آور است.

ترامپ: نقض آتش بس در قره باغ تاسف بار است

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای مدرن دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، در شرایطی که خشونت میان ایران و باکو در قره باغ بالا گرفته است، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت که این دو کشور به رابطه باز خواهند گشت.

ترامپ پیش از عزیمت به ایالت میشیگان برای حضور در یک گردهمایی انتخاباتی، به خبرنگاران گفت: خب آنها سال های سال است که درگیر آن هستند. بله، دیدن آن تاسف برانگیز است. وقتی شما کشورهایی را می بینید که برای مدت طولانی درگیر هستند، چنین اتفاق هایی می افتد. آنها به رابطه باز خواهند گشت.

اظهارات دونالد ترامپ پس از آن مطرح می گردد که آتش بس تازه با میانجیگری واشنگتن عمر کوتاهی داشت و جمهوری آذربایجان، ایروان را به نقض آن متهم کرد. باکو دوشنبه اظهار داشت، نیروهای ارمنستان به رغم آتش بس انسانی جدید، همچنان به تاسیسات غیرنظامی و واحدهای نظامی جمهوری آذربایجان حمله می نمایند.

تازه ترین آتش بس یکشنبه اعلام شد و قرار بود از ساعت هشت صبح روز دوشنبه به وقت محلی اجرایی گردد. اما دقایقی پس از آن نقض شد. اولین آتش بس که 10 اکتبر اعلام شد، ظرف 24 ساعت بعد از آن، با حمله موشکی به شهر گنجه که به نیروهای ارمنستان نسبت داده می گردد، نقض شد. دومین آتش بس هم 17 اکتبر بود که دوام نیاورد.

درگیری در خط تماس قره باغ از 27 سپتامبر شروع شد. طرفین یکدیگر را به شروع درگیری متهم می نمایند. جامعه بین المللی قویا تشدید تنش ها را محکوم نموده و از طرفین خواسته تا اختلافات را به وسیله گفت وگو حل و فصل نمایند. در این میان، ترکیه به حمایت کامل از جمهوری آذربایجان متعهد شده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5598

به "ترامپ: نقض آتش بس در قره باغ تاسف بار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: نقض آتش بس در قره باغ تاسف بار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید