توفند دوریان مناطق مسکونی چند جزیره را به کلی تخریب کرد

به گزارش یومی بلاگ، تصاویر منتشر شده از مجموع جزایر آباکو در باهاما نشان می دهد مناطق مسکونی این جزایر تقریبا به طور کامل از بین رفته است.

توفند دوریان مناطق مسکونی چند جزیره را به کلی تخریب کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، توفند دوریان که در دو روز گذشته مناطق گسترده ای از سواحل شرقی آمریکا و جزایر اقیانوس اطلس را درنوردیده، خسارات گسترده ای بر جای گذاشته است.

یکی از مناطقی که بیشترین آسیب را دیده، مجموعه جزایر آباکو در کشور باهاما است. تصاویری که از این جزایر در شبکه های اجتماعی منتشر شده، نشان می دهد مناطق مسکونی آن ها تقریبا به طور کامل از میان رفته است.

به نوشته پایگاه اکیو ودِر، روز گذشته بادهایی با سرعتی نزدیک به 200 کیلومتر در ساعت از این جزایر عبور کرده است. بر اثر این حادثه، تاکنون دستکم 5 نفر کشته شده اند و صدها خانه و خودرو خسارت جدی دیده اند.

مرکز توفند دوریان تقریبا به مدت 30 ساعت مداوم بر فراز باهاما در گردش بوده و همین امر موجب شده تا حجم خسارات، چندین برابر شود.

آملا مور دانشیار امور دریایی دانشگاه رود آیلند در مورد این توفند می گوید: این سطحی از طوفان است که مردم اینجا نظیرش را تجربه نکرده اند.

بر اساس این گزارش، حجم خسارات در آباکو به حدی است که مسئولان محلی خواستار کمک خارجی شده اند. از صبح امروز گارد ساحلی آمریکا در جزایر مستقر شده است.

در سواحل شرقی آمریکا هم وضعیت اضطراری برقرار است و ده ها هزار نفر از ساکنان فلوریدا، جورجیا و کارولینای جنوبی مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

توفند دوریان در ابتدا در بالاترین سطح قدرت یعنی سطح پنج قرار داشت، اما صبح امروز قدرت آن به درجه چهار کاهش یافت و پیش بینی می شود که پیش از رسیدن به ساحل آمریکا به درجه سه تنزل پیدا کند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1057

به "توفند دوریان مناطق مسکونی چند جزیره را به کلی تخریب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توفند دوریان مناطق مسکونی چند جزیره را به کلی تخریب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید