تونس، درخواست بلوکه کردن دارایی های الفخفاخ

به گزارش یومی بلاگ، هیئت ملی مبارزه با فساد تونس از دستگاه قضایی این کشور خواست تا اموال و دارایی های نخست وزیر مستعفی را بلوکه و از سفر او به خارج از کشور جلوگیری کند.

تونس، درخواست بلوکه کردن دارایی های الفخفاخ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه الجزایری الخبرالیومی، به دنبال کشف فساد اقتصادی نخست وزیر تونس، هیئت ملی مبارزه با فساد اقتصادی این کشور از دستگاه قضایی تونس خواست تا اموال و دارایی های الیاس الفخفاخ را بلوکه و از سفر او به خارج از کشور جلوگیری کند.

این هیئت در دومین گزارش خود درباره فساد اقتصادی نخست وزیر مستعفی تونس به دستگاه قضایی این کشور گفت: با توجه به شواهد قوی و جدی مبنی بر فساد اقتصادی الیاس الفخفاخ و برخی از متهمان این پرونده، هیئت ملی مبارزه با فساد از دستگاه قضایی می خواهد حکم بلوکه کردن اموال و دارایی های آنان را صادر و از سفرشان به خارج از کشور جلوگیری کند.

در بیانیه این هیئت آمده است : دومین گزارش درباره فساداقتصادی نخست وزیر مستعفی به دادستان حوزه اقتصادی و اقتصادی دستگاه قضایی تحویل شده است. در این گزارش اسناد و مدارکی ارائه شده که فساد اقتصادی ، اداری و فرار اقتصادیاتی شرکت هایی اثبات می شود که الیاس الفخفاخ در آنها سهامدار است و این شرکت ها قرار دادهایی را با دولت امضاء کرده اند.

هیئت ملی مبارزه با فساد تونس به تازگی انتشار گزارشی درباره فساد اقتصادی نخست وزیر مستعفی این کشور گفت: سه شرکتی که الیاس الفخفاخ در آنها سهامدار است، طی قراردادهایی که با دولت امضاء کرده اند، موارد و قانونی رعایت نشده است لذا قرارداد این شرکت ها با دولت باید فسخ شود.

به گفته یک کننده مجلس قانونگذاری تونس، بر اساس اسناد و مدارک رسمی شرکت هایی که الیاس الفخفاخ نخست وزیر مستعفی این کشور در آنها سهامدار است، در قراردادهایی که با دولت منعقد کرده اند 15 میلیون دلار برنده شده اند.

به دنبال سلب رای اعتماد حزب النهضه به دولت تونس، نخست وزیر این کشور چهارشنبه هفته گذشته استعفای خود را به رئیس جمهور تونس تقدیم کرد و قیس سعید نیز از احزاب و گروه های سیاسی این کشور خواست تا فردی را برای تشکیل دولت جدید به وی معرفی کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4735

به "تونس، درخواست بلوکه کردن دارایی های الفخفاخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونس، درخواست بلوکه کردن دارایی های الفخفاخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید