خبرنگاران مرکل: واکسن اسپوتنیک روسیه بایددر اتحادیه اروپا مورداستفاده قرار بگیرد

به گزارش یومی بلاگ، تهران- خبرنگاران- صدراعظم آلمان روز آدینه در خصوص واکسن اسپوتنیک وی گفت: من فکر می کنم که بعد از ثبت باید در اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار بگیرد.

خبرنگاران مرکل: واکسن اسپوتنیک روسیه بایددر اتحادیه اروپا مورداستفاده قرار بگیرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا بهار از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری اسپوتنیک، آنگلا مرکل در جمع خبرنگاران گفت هنوز تعیین نیست که اتحادیه اروپا Sputnik V را خریداری خواهد نمود اما اگر کمیسیون اروپا تصمیم به این کار نگیرد، آلمان ممکن است واکسن روسی را به تنهایی سفارش دهد.

مرکل اضافه کرد: ما باید از همه واکسنهایی که در اتحادیه اروپا تأیید می شوند استفاده کنیم، من یک سفارش اروپایی خواهم داد.

صدر اعظم آلمان در پاسخ به اینکه آیا خرید مستقل واکسن Sputnik V توسط آلمان امکان پذیر است؟ گفت: اگر چنین سفارشی صورت نگیرد و من هنوز نشانه ای از این امر نمی بینم، پس ما باید خودمان راه آلمان را طی کنیم، ممکن است و ما آن را انجام خواهیم داد.

مرکل هچنین روز آدینه بعد از ملاقات با رهبران ایالات آلمان در کنفرانس خبری گفت که وی واکسن آسترازنکا را دریافت خواهد نمود اما منتظر رسیدن نوبت خود است.

واکسن اسپوتنیک وی ساخت موسسه میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسن ثبت شده در دنیا است. این واکسن در حال حاضر به طور گسترده در روسیه و ده ها کشور دیگر استفاده می گردد.

واکسن آسترانزکا نیز در حال حاضر با تایید در 49 کشور نخستین واکسن کرونای دنیا از نظر تعداد تاییدیه است. در این رتبه بندی اسپوتنیک وی با 45 کشور در رتبه دوم و فایزر با 43 کشور در رتبه سوم قرار دارند. در رتبه های بعدی واکسن مدرنا (19 کشور) و سپس سه واکسن چینی، سینوفارم 18 کشور، سینواک 16 کشور و CanSino 4 کشورقرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 7010

به "خبرنگاران مرکل: واکسن اسپوتنیک روسیه بایددر اتحادیه اروپا مورداستفاده قرار بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرکل: واکسن اسپوتنیک روسیه بایددر اتحادیه اروپا مورداستفاده قرار بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید