خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال نو!

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، به نقل از ایلنا روز گذشته (30 فروردین) جلسه فوری شورایعالی کار برگزار گردید که در خبرها موضوع آن را اصلاح مزد مصوب شده اعلام کردند. علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) در ارتباط با خروجی این نشست و مباحث آن گفت: در نشست روز گذشته، مباحثی در مورد اصلاح مزدِ مصوب شده از سوی شرکای اجتماعی مطرح شد اما شورایعالی کار با این اصلاحات موافقت نکرد و هیچ اصلاحی مصوب نشد.

خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال نو!

وی اضافه نمود: مزد مصوب 1401 که در جلسه شورایعالی کارِ نوزدهم اسفند سال قبل تصویب شد، به قوت خود باقیست؛ ابلاغیه دستمزد لازم الاجراست و هیچ تغییری ننموده است.

خدایی با تاکید بر اینکه کارفرمایان باید مزد مصوب را تمام و کمال بپردازند، افزود: تکلیف کارفرمایان سراسر کشور پرداخت دستمزد کارگران براساس مصوبه مزدی شورایعالی کار است و هرنوع تخلف از این مصوبه، تخلف از قانون محسوب می گردد و حق پیگیری برای کارگران کشور محفوظ است.

به گفته این نماینده کارگری، هیچ تغییری در ابلاغیه دستمزد 1401 صورت نگرفته و شورایعالی کار با اصلاحات پیشنهادی، مخالفت نموده است بنابراین بایستی مزد کارگران براساس مصوبه مزدی شورایعالی کار که لازم الاجراست، پرداخت گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 10218

به "خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال نو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم درباره حقوق کارگران در سال نو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید