خدمات دادههای نمودارگیری مخزنی در ملی حفاری توسعه یافت

به گزارش یومی بلاگ، متخصصان اداره نمودارگیری مدیریت خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران با روزآمد کردن پایه ای ابزار تصویرگر EMI پیروز به توسعه خدمات و دریافت داده های نمودارگیری مخزنی در عملیات حفاری چاه های نفت و گاز شدند.

خدمات دادههای نمودارگیری مخزنی در ملی حفاری توسعه یافت

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، علی اکبر برکتی، رئیس اداره کل خدمات نمودارگیری این شرکت گفت: این مجموعه خدمات تخصصی، با روزآمد کردن پایه ای و به کارگیری ابزار تصویرگر EMI، در یک حلقه چاه در میدان نفتی سعادت آباد استان فارس استفاده شد.

وی اضافه نمود: پیش تر خدمات تصویرگر (EMI) با برون سپاری به وسیله شرکت های ثالث براساس قراردادهای فی مابین انجام می شد که با توجه به برخورداری از ابزار پیش گفته، تعمیرات پایه ای و عملیاتی کردن آن در دستور کار نهاده شد و با توجه به محدودیت های موجود، این ابزار پس از یک سال، به روزرسانی و وارد چرخه عملیاتی شد.

رئیس اداره کل خدمات نمودارگیری شرکت ملی حفاری ایران توضیح داد: مجموعه نمودارگیری مخزنی شامل ابزار FULL SET ،DIPOLE SONIC/GR ،EMI/GR ،MRIL/GR است که با عملیاتی شدن ابزار EMI امکان توسعه خدمات نمودارگیری مخزنی فراهم شد و این موضوع سبب افزایش توان عملیاتی و درآمدزایی بیشتر این واحد می گردد.

برکتی همچنین به استفاده از ابزار مخزنی MRIL در سیال پایه آبی با توجه به امکان تغییر شرایط سیال حفاری در چاه مورد نظر اشاره نمود و اضافه نمود: قبل از این ابزار فوق فقط در گل پایه روغنی رانده شده بود. این ابزار اطلاعات کامل یک مخزن از جمله تخلخل، تراوایی، اشباع آب تقلیل ناپذیر، فشار موئینه، معین نوع هیدروکربن، اشباع آب نواری رس ها، مقاومت سازند و توزیع اندازه فضاهای متخلخل را در اختیار کارفرمایان قرار می دهد.

رئیس اداره کل خدمات نمودارگیری شرکت ملی حفاری ایران به فعالیت های این حوزه در امسال نیز اشاره نمود و گفت: اداره کل خدمات نمودارگیری شرکت از ابتدای امسال تا به امروز پیروز به انجام بیش از 200 عملیات نمودارگیری شده است.

برکتی اظهار کرد: این بخش با بهره گیری از 12 گروه عملیاتی در حال ارائه خدمات نمودارگیری و مشبک کاری به شرکت های ملی مناطق نفت خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی ایران، نفت فلات قاره، شرکت مهندسی و توسعه نفت، مدیریت اکتشاف و مدیریت پروژه های حفاری (پروژه های کلید در دست) براساس قراردادها و تفاهم نامه های دوجانبه و چندجانبه ست.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6222

به "خدمات دادههای نمودارگیری مخزنی در ملی حفاری توسعه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات دادههای نمودارگیری مخزنی در ملی حفاری توسعه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید