سواستفاده مایکروسافت، گوگل و اپل از نیروی کار در چین

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ویندوزسنترال، مایکروسافت، اپل، آمازون و سونی از جمله شرکت هایی هستند که شرایط سختگیرانه و نامناسبی را به نیروهای کار خود در چین تحمیل می نمایند.

سواستفاده مایکروسافت، گوگل و اپل از نیروی کار در چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این شرکت ها با همکاری دولت چین حدود هشتاد هزار نیروی کار را از منطقه ایغور و دیگر مناطق محل سکونت اقلیت های قومی و نژادی به کارخانه های خود در سراسر چین منتقل نموده و در شرایطی مشابه با شرایط نیروی کار اجباری به کار گرفتند.

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که شرکت های فناوری امریکا مدعی احترام به حقوق نیروهای کار خود در خارج از این کشور هستند و بعضی از آنها قبلاً از چین به علت بی توجهی به این موضوع مهم انتقاد نموده بودند.

گزارش یادشده نشان می دهد این سواستفاده از نیروی کار در چین حداقل توسط 83 شرکت از کشورهای مختلف دنیا که در داخل چین دارای شعبه هستند، اتفاق افتاده است.

از جمله دیگر شرکت های متخلف امریکایی و اروپایی می توان به ای سر، آدیداس، آلستوم، ایسوس، بی ام و، بوش، کلوین کلین، کندی، چانگان، سیسکو، دل، الکترولوکس، فیلا، جی ای سی گروپ، گپ، جنرال الکتریک، جنرال موتورز، سونی، های سنس، هیتاچی، اچ پی، اچ تی سی، هواوی، ال جی، مرسدس بنز، میتسوبیشی، پاناسونیک، زیمنس، سامسونگ، توشیبا، فولکس واگن، شیوآمی، زنگا و زد تی ای اشاره نمود.

بعضی از این شرکت ها مانند مایکروسافت مدعی شده اند، به زودی تحقیقاتی را در این زمینه شروع خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3182

به "سواستفاده مایکروسافت، گوگل و اپل از نیروی کار در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواستفاده مایکروسافت، گوگل و اپل از نیروی کار در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید