ضرر 17 میلیارد تومانی سینماها ، هیچ کس اخراج نشده است

به گزارش یومی بلاگ، دبیر انجمن سینماداران می گوید: کسی از کارکنان سالن های سینما اخراج نشده بلکه با توجه به قانون مصوب دولت برای دریافت حقوق و پاداش به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده است.

ضرر 17 میلیارد تومانی سینماها ، هیچ کس اخراج نشده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، محمدرضا صابری (دبیر انجمن سینماداران) درباره اینکه گفته می گردد بعضی سالن های سینما کارکنان خود را به دلیل تعطیلی اخراج کردند، گفت: کسی از کارکنان سالن های سینما اخراج نشده است و اگر سینماها باز گردد، همه کارکنان به کار خود بازخواهند گشت.

وی با اشاره به مصوب شدن قانون حمایت از مشاغل ازسوی دولت در زمان کرونا ادامه داد: بعضی سینماها که از اسفند تعطیل بوده و درآمدی نیز نداشتند کارکنان خود را بر اساس قانون برای دریافت حقوق و پاداش به سازمان تامین اجتماعی معرفی کردند و بدیهی است که بعد از بازگشایی سینماها آنها نیز به سر کار خود بازخواهند گشت.

صابری با اشاره به اینکه زمان بازگشایی سینماها تعیین نیست گفت: باید برای کاهش ضرر و زیان سینماها برنامه ریزی هایی مناسب انجام گردد. ما به طرح هایی همچون ارایه وام های 10 میلون تومانی به سینماداران اعتراض داریم و معتقدیم چنین طرح هایی سودی ندارد.

صابری با اشاره به اینکه اکران فیلم ها در نوروز اصطلاح گل اصلی اکران فیلم ها در سال بود، اضافه نمود: سینماها در نوروز 98 بیش از 17 میلیارد تومان در 15 روز ابتدایی فروردین درآمد کسب نموده بودند که این درآمد در نوروز 99 صفر شده و از سوی دیگر از 4 اسفند نیز سینماها تعطیل بود. این اتفاق در حالی اتفاق افتاده که در اسفند مدیرهای سالن سینما بر اساس وظیفه ای که داشتند، حقوق، سنوات، عیدی و پاداش کارکنان را کامل پرداخت نموده است اما درآمدی نداشتند.

دبیر انجمن سینماداران ادامه داد: بهتر است به جای آنکه به هر سالن سینما 10 میلیون تومان وام پرداخت گردد طرح های ماندگاری مصوب گردد که برای همه سینما سود دارد مثلا می توان با پیگیری های جدی مالیات برارزش اضافه نموده از روی بلیت های سینما حذف کرد و الا پرداخت وام 10 میلیون تومانی برای هر پرده سینما مسئله ای را حل نخواهد کرد. حتی اگر همین امروز نیز سینماها مجدد بازگردد چند ماه زمان خواهد برد شرایط حداقل مانند پیش از شیوع کرونا گردد و این مساله نه برای سینما بلکه برای سایر رشته های هنری نیز وجود دارد.

هشدار به سینماداران | کارکنان سینماها را اخراج نکنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3647

به "ضرر 17 میلیارد تومانی سینماها ، هیچ کس اخراج نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر 17 میلیارد تومانی سینماها ، هیچ کس اخراج نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید