مقاله: فوم بتن چیست و چرا باید از ان استفاده کرد؟

به گزارش یومی بلاگ، قیمت تمام شده هر متر مکعب فوم بتن نسبت به سایر روشهای (پوکه معدنی) کف سازی ارزان تر می باشد. هزینه اجرای هر متر مکعب فوم بتن 47,500 تومن (دستمزد کارگر و متریال و...) به طور معمول در می آید. البته این موضوع بستگی به دسترسی پروژه و دسترسی به مواد اولیه، دستگاه های مورد احتیاج و... نیز دارد.

مقاله: فوم بتن چیست و چرا باید از ان استفاده کرد؟

از جمله مزیت اصلی این نوع بتن، بالا بودن مقاومت بتن و بعلاوه پایین بودن ضریب انتقال حرارتی از محیط داخلی و بالا بودن قابلیت عایق گرما و صدا بودن آن است. این نوع بتن که در کف ساختمان هم استفاده می گردد، بتن ترکیب از سیمان، ماسه بادی، ماسه نرم، آب و فوم(ماده شیمیایی فراوری کننده کف) به دست می آید.

به دلیل وجود حباب های هوا در فوم بتن، یک عایق خوب در مقابل حرارت و صداست استفاده از فوم بتن به عنوان عایق باعث صرفه جویی در استفاده از وسایل گرمازا و سرمازا می شود. فوم بتن عایق مناسبی جهت صدا با ضریب جذب آکوستیک زیاد به شمار می رود که در نتیجه به عنوان یک فاکتور مهم در جهت جلوگیری از ورود صداهای اضافی اخیرا مورد توجه طراحان قرار گرفته است.

به منظور دستیابی به چگالی های بالاتر، مقداری ماسه به ترکیب بتن اضافه می گردد. ماسه در این حالت، به اسم ماده پرکننده، جایگزین بخشی از سیمان پرتلند نوع CEM I می گردد. نسبت ماسه به سیمان برای حالت پایه، 1 به 1 و برای بتن های سنگین تر، 1 به 3 است.

منبع مقاله: فوم بتن چیست و چرا باید از ان استفاده کرد؟

انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 8472

به "مقاله: فوم بتن چیست و چرا باید از ان استفاده کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: فوم بتن چیست و چرا باید از ان استفاده کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید