میگ-31 روسیه هواپیمای جاسوسی فالکون-20 نروژ را رهگیری کرد

به گزارش یومی بلاگ، یک فروند جنگنده میگ-31 روسیه یک هواپیمای فالکون-20 نروژ که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی روسیه را داشت، شناسایی و رهگیری کرد.

میگ-31 روسیه هواپیمای جاسوسی فالکون-20 نروژ را رهگیری کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه از رهگیری یک فروند هواپیمای تجسسی فالکون-20 نروژ بر فراز دریای بارنتس خبر داد.

به نوشته وبگاه دیفنس بلاگ در بیانیه وزارت دفاع روسیه بدین منظور آمده است که مورخ چهارم آگوست (سه شنبه 14 مرداد) پس از شناسایی یک هدف هوایی بر فراز آبهای بین المللی دریای بارنتس که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی روسیه را داشت، یک فروند جنگنده میگ-31 ناوگان شمالی با واکنش سریع پیروز به شناسایی و رهگیری یک هواپیمای جاسوسی شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که جنگنده میگ با رعایت قوانین بین المللی پروازی و رعایت فاصله مجاز پیروز به رهگیری هواپیمای جاسوسی فالکون- 20 نروژ شد.

به نوشته این منبع خبری، میگ-31 جنگنده ویژه ارتش روسیه برای رهگیری اهداف در مسافتهای طولانی است. نوع ارتقاء یافته این جنگنده مجهز به موشکهای هوا به هوای برد بلند و کوتاه آر-33 و آر-73 است.

وزارت دفاع روسیه جمعه گذشته نیز از رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جنگنده های روسیه در مرز این کشور خبر داد. وزارت دفاع این کشور طی بیانیه ای گفت که یک فروند جنگنده سوخو -27 روسیه، هواپیمای آمریکایی را بالای دریای سیاه رهگیری و از مرزهای روسیه دور کرده است.

این گزارش حاکیست، رادارهای روسیه جمعه یک شی پرنده را در حال نزدیک شدن به حریم هوایی این کشور رصد کردند. در پی این رویداد، جنگنده های سوخو از زمین برخواسته و به سمت هدف مذکور رفتند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4842

به "میگ-31 روسیه هواپیمای جاسوسی فالکون-20 نروژ را رهگیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میگ-31 روسیه هواپیمای جاسوسی فالکون-20 نروژ را رهگیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید