وال استریت ژورنال هویت برادر ناتنی کشته شده اون را برملا کرد

به گزارش یومی بلاگ، ایسنا نوشت: یک رسانه آمریکایی گزارش داد، برادر رهبر کره شمالی که با توطئه ای در ماه فوریه 2017 در فرودگاه کوالالامپور در مالزی به قتل رسید مخبر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بوده است.

وال استریت ژورنال هویت برادر ناتنی کشته شده اون را برملا کرد

به گزاش خبرگزاری اسپوتنیک، کیم جونگ نام برادر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است که در فوریه 2017 با حمله دو زن از طریق یک عامل اعصاب به نام VX در فرودگاه بین المللی کوالالامپور پایتخت مالزی به قتل رسید. مقامهای مالزی ابتدا این دو زن را محاکمه کرده اما در ابتدای سال جاری میلادی آنها را آزاد کردند.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا روز دوشنبه گزارش کرد، فردی آگاه گفت، کیم جونگ نام به این هدف به مالزی سفر کرده بود تا با رابط خود از سازمان سیا دیدار کند هر چند که ممکن است این کار تنها هدف این سفر او نبوده باشد.

پلیس مالزی در جریان محاکمه این دو زن شهادت داد که کیم جونگ نام کمی قبل از آن که به قتل برسد با یک فرد آمریکایی-کره ای دیدار کرده است.

در ماه مه 2017 روزنامه آساهی شیمبون ژاپن در توکیو گزارش کرد که برادر ناتنی رهبر کره شمالی با شخصی دیدار کرده که به ظن بسیاری یک افسر اطلاعاتی آمریکایی بوده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 329

به "وال استریت ژورنال هویت برادر ناتنی کشته شده اون را برملا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وال استریت ژورنال هویت برادر ناتنی کشته شده اون را برملا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید