کشف شگفت انگیز اولین دایناسور تی رکس شاخ دار!

به گزارش یومی بلاگ، این دایناسور دارای ترکیبی از ویژگی های موجود در تیرانوزور های ابتدایی تر است. برای مثال مجموعه ای از شاخ های برجسته در اطراف چشم، حدقه چشم بزرگ و باز شدن حفره های هوا در جمجمه در این گونه نیز دیده می گردد.

کشف شگفت انگیز اولین دایناسور تی رکس شاخ دار!

رویا پاک سرشت|دیرینه شناسان آمریکایی معتقدند که بقایای گونه نوی از تیرانوزور را یافته اند که می تواند پاسخی برای معما هایی در مورد این دایناسور مشهور باشد. این گونه نو، با شاخ هایی در اطراف چشمانش، توجه همگان را به خود جلب نموده است.

دیرینه شناسان، تصور می نمایند که فسیل نو دایناسوری که با قطعات فسیل شده جمجمه و اسکلت مربوط به حدود 76.5 میلیون سال پیش شناسایی شده است، می تواند جد گونه مشهور تی رکس T.Rex باشد.

بر اساس آنالیز های دیرینه شناسان، قطعات فسیل شده جمجمه و اسکلت که یافت شده، مربوط به حدود 76.5 میلیون سال پیش است. باستان شناسان موزه دایناسور بدلندز در داکوتای شمالی، فسیل هایی را که شامل یک استخوان دنده و انگشت پا است در بستر رودخانه جودیت در شمال شرقی مونتانا بین سال های 2017 تا 2021 کشف کردند.

این گونه نو که در مونتانا پیدا شده است به عنوان یک حلقه مفقوده که اکنون پیدا شده در نظر گرفته می گردد. این دایناسور دارای ترکیبی از ویژگی های موجود در تیرانوزور های ابتدایی تر است. برای مثال مجموعه ای از شاخ های برجسته در اطراف چشم، حدقه چشم بزرگ و باز شدن حفره های هوا در جمجمه در این گونه نیز دیده می گردد.

منبع: راهنماتو

منبع: فرادید
انتشار: 24 آذر 1401 بروزرسانی: 24 آذر 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 11740

به "کشف شگفت انگیز اولین دایناسور تی رکس شاخ دار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف شگفت انگیز اولین دایناسور تی رکس شاخ دار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید