کنسول xbox series s چه مشخصاتی دارد و قیمت آن چقدر است؟

به گزارش یومی بلاگ، خبرنگاران- ایکس باکس سری S به محض معرفی شدن عنوان ارزانقیت ترین ایکس باکس تاریخ را به دست آورد، چون کسانی که آن را می خرند تنها حدود 300 دلار پرداخت می نمایند. خود مایکروسافت در معرفی این کنسول بازی آن را کوچک ترین ایکس باکس تاریخ نامیده که از قدرت پردازشی بالایی برخورد دارد.

کنسول xbox series s چه مشخصاتی دارد و قیمت آن چقدر است؟

ایکس باکس سری S در یک نگاه

تصویر رسمی نشان می دهد با کنسولی نسبتا باریک روبرو هستیم که در آن خبری از دیسک درایو نیست و باید بازی ها را به صورت دیجیتال در آن اجرا کرد. با این حال سری S همان قابلیت های Xbox One S را خواهد داشت. در تصاویر رسمی ایکس باکس سری اس به صورت عمودی روی زمین قرار داده شده، اما شکل قرارگیری لوگوی ایکس باکس S نشان می دهد می توان این کنسول بازی را در حالت افقی هم استفاده کرد.

قیمت ایکس باکس سری S چقدر است

اطلاعات اولیه نشان می دند دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس قرار است روز دهم نوامبر 2020 یعنی حوالی 20 آبان سال جاری به بازار عرضه شوند. در حالی که قیمت کنسول ایکس باکس سری ایکس حدود 500 دلار است، کنسول Xbox S ارزان تر و حدود 300 دلار به فروش خواهد رسید. با توجه به اینکه در ایکس باکس سری S از درایور خبری نیست، خریداران برای استفاده از این کنسول ارزان مجبور هستند از سرویس Xbox All Access استفاده نمایند. هزینه استفاده از این سرویس ماهانه 25 دلار مشخص شده است.

تفاوت عملکرد Xbox S و Xbox X

اگرچه مایکروسافت اصرار دارد ایکس باکس سری S می تواند بازی های نسل بعد را اجرا کند، اما به هر حال باید از این مسئله مطلع بود که ایکس باکس سری S قدرت گرافیکی کمتری دارد و حداقل نسبت به ایکس باکس سری ایکس، بازی ها را با وضوح پایین تری اجرا می نماید. اطلاعات مربوط به سخت افزار کنسول های نسل آینده مایکروسافت نشان می دهد پردازنده گرافیکی ایکس باکس سری اس در حدود چهار ترافلاپس قدرت دارد. درحالی که ایکس باکس سری ایکس به 12 و ایکس باکس وان ایکس به 6 ترافلاپس قدرت پردازشی گرافیکی دست پیدا می نمایند.

قیمت کنسول ایکس باکس سری ایکس حدود 500 دلار است، کنسول Xbox S ارزان تر و حدود 300 دلار به فروش خواهد رسید

ایکس باکس سری S ضعیف است؟

ایکس باکس سری اس دارای همان CPU قدرتمند ایکس باکس سری ایکس که توسط AMD طراحی می گردد، خواهد بود و با همان مقدار حافظه موقت و حافظه SSD، قادر است بازی ها را با سرعت بسیار بالایی اجرا کند. پس جای نگرانی نیست جون پایین تر بودن قدرت پردازشی گرافیکی تنها یک معنی خواهد داشت؛ احتمالا سری اس نمی تواند بازی های مدرن را با وضوح 4K نمایش دهد.

نگاهی دقیق تر به سخت افزار نسل جدید ایکس باکس

ایکس باکس سری ایکس از پردازنده هشت هسته ای با فرکانس 3.8 گیگاهرتز استفاده می نماید که در حقیقت مدلی شخصی سازی شده از خانواده Zen 2 شرکت AMD است. ایکس باکس سری ایکس، 16 گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 دارد. مایکروسافت روی ایکس باکس سری ایکس، از یک ترابایت حافظه ذخیره سازی SSD استفاده خواهد نمود. این کنسول بازی قادر خواهد بود بازی ها را روی رزولوشن 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و قابل ارتقا تا 120 فریم بر ثانیه اجرا کند. ایکس باکس سری ایکس همچنین دارای درایو نوری است و از بازی های فیزیکی به شکل دیسک پشتیبانی می نماید. در مقابل ایکس باکس سری اس ظاهر کوچک تری در مقایسه با سری ایکس دارد و فعلا مدل سفید آن معرفی شده است. مایکروسافت برای این کنسول هم از CPU هشت هسته ای Zen ایکس باکس سری ایکس استفاده نموده، اما تفاوت، در بحث GPU کنسول دیده می گردد؛ جایی که از یک پردازنده گرافیکی RDNA 2 با قدرت چهار ترافلاپس استفاده شده است. حافظه کنسول هم 10 گیگابایت از نوع GDDR 6 است. ایکس باکس سری اس فاقد درایو نوری است و روی آن تنها می توان نسخه دیجیتالی بازی ها را تجربه کرد.

فضای ذخیره سازی در این کنسول 512 گیگابایت گنجایش دارد. با توجه به اینکه در حال حاضر بازی هایی مثل Call of Duty: Modern Warfare حجمی حدود 200 گیگابایت دارند، فضای 512 گیگابایتی سری اس به احتمال زیاد افرادی که می خواهند بازی های متعددی روی کنسول خود نصب نمایند را آزرده می نماید. این کنسول قادر است بازی ها را روی رزولوشن 1440p و با نرخ 120 فریم بر ثانیه اجرا کند که اگر کسی تلویزیون 4K نداشته باشد، چندان دردسرساز نخواهد بود.

ایکس باکس رفیق جیب شماست

مهمترین اتفاق در کنسول های نسل جدید مایکروسافت این است که می توانید همچنان از لوازم جانبی کنسول قبلی روی کنسول نسل نهم هم بهره ببرید. این یعنی مثلا اگر دسته ایکس باکس وان داشته باشید، نیازی به خرید دسته دوم برای کنسول جدید ندارید.

شکل قرارگیری لوگوی ایکس باکس S نشان می دهد می توان این کنسول بازی را در حالت افقی هم استفاده کرد

منبع: فرارو
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5351

به "کنسول xbox series s چه مشخصاتی دارد و قیمت آن چقدر است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "کنسول xbox series s چه مشخصاتی دارد و قیمت آن چقدر است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنسول xbox series s چه مشخصاتی دارد و قیمت آن چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید