آشنایی با آبشار لونک

به گزارش یومی بلاگ، مجموعه آبشار لونک، 5 آبشار کوچک و بزرگ است که در نزدیکی جاده سیاهکل به دیلمان قرار گرفته است. این تفرجگاه زیبا، دارای امکانات خوبی برای پیک نیک و کمپینگ است.

آشنایی با آبشار لونک
آبشار لونک، در منطقه جنگلی و در طول جاده سیاهکل به دیلمان واقع شده است. فاصله این آبشار زیبا تا سیاهکل 25 کیلومتر است و محیط مناسبی است برای آن که در راستا سفر به دیلمان گیلان، دمی استراحت کنید. این محدوده بلندترین قسمت استان گیلان و یکی از مهم ترین مقاصد گردشگران در شمال کشور است. بیایید کمی دقیق تر این مجموعه آبشار بی نظیر را آنالیز کنیم.

معرفی آبشار لونکمجموعه آبشار لونک، شامل 5 آبشار بزرگ و کوچک است که اولین آن در نزدیکی جاده و تنها با فاصله چند متر قرار گرفته است و سایرین در اعماق جنگل. این مجموعه در بهار و پائیز پر آب و در تابستان و زمستان جریان آب خفیف تری دارند. بجز بزرگترین آبشار، برای دیدن 4 تای دیگر ضروری است حدود 1.5 تا 2 کیلومتر را در راستای صخره ای پیاده روی کنید.

از میان جاذبه های طبیعی گیلان، می توان گفت که جنگل های امتداد جاده سیاهکل به دیلمان و رودخانه زیبایی که در دره کنار این جاده قرار گرفته است یکی از زیباترین مکان ها برای کمپ زدن و فاصله از دود و دم شهری است. درختان سر به فلک کشیده اینجا، مثل راش، ممرز، توسکا و غیره، آب و هوای بی نظیر در اطراف آبشار لونک و هزاران عامل دیگر دست به دست هم داده اند، تا این بهشت سرسبز را برای طبیعت دوستان مهیا نمایند.

زیبایی این ناحیه، در بهار و تابستان توصیف ناپذیر است. وجود گونه های مختلف پرندگان و گل های زیبا در اطراف منطقه، لونک را به مهم ترین جاذبه گردشگری در گیلان و ایران تبدیل نموده است.

گردش و تفریح در آبشار لونکمطمئنا کسی کیلومتر ها راه را نمی پیماید تا یک آبشار را ببیند و به خانه بازگردد. حتما شما که به گیلان سفر می کنید چندروزی را به این سفر اختصاص می دهید. پس بیایید باهم ببینیم در سفر به آبشار لونک چه تفریحاتی در انتظار شما هستند.

1. جنگل نوردیهمانطور که گفتیم، مجموعه آبشار لونک، در عمق جنگل ها قرار گرفته است. خودرو را که در کنار جاده پارک می کنید، باید به پاهایتان اتکا کنید و راهی سفری اعجاب انگیز در دل جنگل شوید. در این فضا نفس های عمیق بکشید و تا می توانید هوای تازه استنشاق کنید چرا که احتمالا در خانه خبری از این هوا نخواهد بود. می توانید گوش به صدای جان بخش آب و پرنده ها بسپارید و کیف کنید.

2. لب جوی بشین و گذر عمر ببینرودخانه ای در فاصله صد متری از سطح جاده سیاهکل به دیلمان در جریان است که می توانید دمی در کنار آن بنشینید و از صدای خروش موج ها روحتان را تازه کنید.

3. کمپینگ در جنگلمنطقه دیلمان، به طور کلی یکی از مجذوب نماینده ترین جا ها برای کسانی است که اهل کمپینگ و پیک نیک هستند. در جای جای این جنگل سرسبز، می توانید کمپ کنید، شب را بمانید، یا یک روز را در کنار خانواده یا دوستان در کنار آبشار لونک بگذرانید. لطفا همزمان که به تفریح و تفریح خود فکر می کنید، مراقب حال جنگل زیبا هم باشید. آتش روشن نکنید و زباله هایتان را در طبیعت رها نکنید. در این محدوده مسئولین محترم امکاناتی برای مسافران فراهم نموده اند که می توانید از آن ها بهره ببرید.

امکانات آبشار لونکخب، صحبت از امکانات شد، ببینیم قبل از سفر می توانیم روی چه چیز هایی در آبشار لونک حساب کنیم. از آنجا که این منطقه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری است، امکانات خوبی در آن تدارک دیده شده است. برای مثال می توانید از منقل ها برای کباب درست کردن بهره ببرید. یا در آلاچیق ها، فضایی امن برای خود و خانواده فراهم کنید. سرویس بهداشتی و آب لوله کشی هم در دسترس است که بسیار کار را آسان می نماید. وظیفه شما فقط و فقط، تفریح و مراقبت از جنگل است.

دیدنی های منطقه

1. روستای دیلماناز دریا و ساحل و مزارع چای و برنج عبور کنید؛ در میان جنگل های انبوع برانید؛ اسب ها را دیدن کنید و آماده باشید تا یک سرزمین رویایی را ببینید. دیلمان، سرزمینی پوشیده از تپه های سرسبز، با مردمانی خونگرم و مهربان است. حتما به این روستا سر بزنید و از محصولات آن ها بهره ببرید. شاید هم بخواهید یک شب را در دیلمان بگذرانید...

2. کاروانسرای تیتیعلاوه بر بهره مندی از پیش کش های زمین، می توانید گذری هم به تاریخ استان داشته باشید. کاروان سرای تیتی، بنایی سنگی است که در گذشته برای استراحت مسافرانی ساخته شده که از سیاهکل به سوی طالقان اسب می دواندند. اگر به تاریخ علاقه مند هستید، حتما از این بنای عهد قاجار دیدن کنید.

3. سایر دیدنی های اطراف آبشار لونکچشمه آب معدنی لاریخانی، غار اسپهبدان، کوه درفک، دشت سوسن و شقایق.

اطلاعات مورد نیازآبشار لونک و منطقه دیلمان، لحظات خوش و به یادماندنی را برای شما ثبت می نمایند و مهم نیست چه زمانی به آنجا سفر کنید. اما حرفه ای ها اغلب بهار و تابستان را برای استفاده حداکثری از این زیبایی توصیه می نمایند. تابستان این منطقه خنک و زمستان ها بسیار سرد است.

درصورتی که قصد کمپینگ دارید، حتما تجهیزات لازم مثل کیسه خواب، کفش مناسب و چادر ضد آب به همراه داشته باشید؛ و بازهم، مثل همواره، مراقب زیبایی های طبیعت، این امانت زیبا و ارزش های تاریخی و فرهنگی منطقه باشید. سعی کنید تنها چیزی که از شما در جنگل می ماند، جای پایتان باشد.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 8804

به "آشنایی با آبشار لونک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آبشار لونک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید