معرفی جاذبه های گردشگری رامسر

به گزارش یومی بلاگ، جاذبه های گردشگری رامسر بسیار غنی و متنوع است، بطوریکه بسیاری از آن ها هنوز از ناشناخته باقی مانده اند. رامسر معروف به عروس شمال ایران است.

معرفی جاذبه های گردشگری رامسر

از سفر با تور قیمت پایین پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری رامسر را نمی توان با هیچ کدام از شهرهای شمالی ایران مقایسه کرد. رامسر عروس شهرهای شمال کشور و یکی از زیباترین و جذاب ترین مراکز توریستی ایران به حساب می آید. تنوع پوشش گیاهی، بارش فراوان و قرار داشتن در منطقه ای بین دریا و جنگل، این شهر را به مکانی رویایی بدل ساخته است. این شهرستان به دلیل آب فراوان و کوه های بلند، از چندین آبشار زیبا و دیدنی با چشم اندازهای رویایی برخوردار است.

هتل قدیم رامسر

هتل قدیم رامسر هتلی با معماری بسیار زیبا در مرکز شهر جنب پارک ملی و در نزدیکی کاخ مرمر (موزه تماشاگه خزر) واقع شده است و یکی از معدود هتل هایی است که در فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفته است. هتل قدیم رامسر به سبک معماری آرت دکو توسط معماران آلمانی که در زمان پهلوی اول به فعالیت های ساختمان سازی دولتی اشتغال داشته اند ساخته شد. ساخت این هتل در سال 1311 همزمان با تونل و جاده کندوان و دانشگاه تهران شروع و 3 سال به طول انجامید و بهره برداری کامل از آن در سال 1317 صورت گرفت.

زیربنای هتل قدیم رامسر حدود 5000 متر مربع می باشد که در 3 طبقه ساخته شده است، هتل به لحاظ نوع معماری، زیبایی، موقعیت مکانی و تجهیزات یکی از مشهورترین هتل های خاورمیانه به شمار می رود. ورودی اصلی در جهت شمالی است و پلکان سراسری آن با مجسمه های دختران مشعل به دست، رستم و سهراب، شیرهای غران و گلدان های تزیینی آراسته شده است. در دو سوی نمای بالای هتل، دو نقش برجسته نبرد انسان با شیر و گاو به چشم می خورد.

ورودی هر طبقه با ستون های تزیینی گچی و طاق های هلالی تزیین شده و نرده های پلکان داخلی از چوب های خراطی شده و طرح های گلدانی شکل است. بیشتر سقف ها دارای گچ بری از نوع گیاهی و ورودی اتاق ها دارای تزیینات گچی از نوع شمسه ای و پر طاووس است. باغ مصفایی در جنوب هتل واقع شده است که به گونه ای زیبا باغچه بندی و گل آرایی شده و در فواصل مختلف صندلی های ویژه برای استراحت و پذیرایی مهمانان اختصاص یافته است. اروپایی ها در ساخت هتل نقش بسزایی داشتند و مجموعه ای از سلیقه آلمانی ها که در ساخت آن حرف اول را زدند، انگلیسی ها که طراحی داخلی را عهده داشتند و ایتالیایی ها که محوطه سازی کردند را در خود گرد آورده است. در ورودی از بتن و ساج ساخته شده و بسیار خیره کننده است. البته در سال های اخیر به دلیل حضور گردشگران فراوان در این شهر زیبا مراکز اقامتی و تفریحی فراوانی ساخته شده است که از جمله آن ها می توان به هتل پارسیان آزادی رامسر اشاره نمود.

جواهرده

جواهرده یکی از مناطق زیبا در استان مازندران و شهرستان رامسر است.در خصوص نام این روستا عقاید مختلفی وجود دارد، در گذشته آن را جورده به معنی ده بالا در مقابل جیرده یعنی پایین ده معروف بوده است و از دیدنی های رامسر است .

جواهرده منطقه ای تاریخی با جنگل های سرسبز است که نیمی از سال پوشیده از برف و در فصل تابستان از هوای بسیار مطبوع برخوردار است.این منطقه رویایی، شاهکار طبیعت و نگین فیروزه فام کوه های البرز به شمار می رود که از 3 جهت در محاصره کوه واقع شده است.این منطقه با وجود فاصله کم از دریای خزر، در ارتفاع قابل ملاحظه ای از سطح دریا که حدود 2 هزار متر است، واقع شده است.

گرسماسر

گرسماسر یکی از زیباترین نقاط رامسر و در واقع یکی از شاهکارهای خلقت است. هوای آن در فصل تابستان بسیار خنک و گاهی سرد است. دشت های بسیار زیبا، کوه های بسیار بلند و چشمه های بسیار خنک، این ییلاق را از سایرین متمایز می نماید. دزکول نیز در این ییلاق واقع شده است که بسیار زیبا و بلند است. از روی این کوه تمام نقاط رامسر و تنکابن قابل مشاهده اند. گردشگاه های این ییلاق، رستم سر، تله بن، راه کنار، مسجد آبجی, دزکول, فولاد چشمه و... می باشند که هر یک زیبایی خاصی دارند.

آبشار لج و میج

آبشار باشکوه و زیبای میج ، به فاصله کمی در بالادست روستای میج از منطقه اشکورات قراردارد. روستای میج شمالی ترین روستای اشکور بالا می باشد. اشکور، دره ای شمالی جنوبی در مرز استانهای مازندران و گیلان می باشد که از رحیم آباد گیلان جاده آسفالته آن شروع می گردد و با گذشتن از راستای پر پیچ و خم و طولانی، ( سواری حدود 2 ساعته) و با پشت سر گذاشتن راستا های فرعی فراوان که به روستاهای کوهستانی این منطقه می فرایند ، به روستای میج در انتهایی ترین نقطه آن می رسد. چند کیلومتر انتهایی راستا ، جاده خاکی و پر دست انداز می باشد. صخره عظیم زیر آبشار توسط آب پر فشار آن در گذر زمان ، فرسایش یافته است و راستاهای زیبای در امتداد آن ایجاد نموده است.

قله مارکو

قله مارکوه از سلسه کوه های البرز است و در 6 کیلومتری شرق رامسر و 3 کیلومتری ساحل دریا و محور ارتباطی تنکابن به رامسر واقع است.قله مارکوه با وسعت ‪600 هزار مترمربع با انواع درختچه ها، درختان انجیلی، بلوط، شمشاد و ازگیل پوشیده شده و ارتفاع قله از سطح دریا حدود ‪500 متر است. شهر کتالم، چشم اندازهای زیبای آن به دریا، مزارع برنج و باغات چای و مرکبات در شمال قله، تسلط به تپه ها و ارتفاعات سرسبز البرز و روستاهای اطراف و رودخانه نسارود در شرق به این مکان موقعیتی ویژه بخشیده است.

غار یاغی لوکا

غار یاغی لوکا در شمال غربی رامسر در واقع شده و مانند چاهی است که روی یک کوه واقع شده است و دیواره داخل آن را سنگ چیده اند. دهانه این چاه که در محل به یاغی لوکا (حفره راهزنان) معروف شده حدود سه متر است. غار یاغی لوکا شیبی 95 درجه دارد که دهنه بالائی غار سه متر است و حدود هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در شمال غربی رامسر واقع است.

این غار احتمالاً محل خروج مواد مذاب آتشفشانی در گذشته های دور بوده است و مدتی به عنوان پناهگاه دزدان و یاغیها (یوگی = یاغی) طایفه ای از سکاهای مهاجر به نام ایمیری بوده است که در این مکان حکمرانی داشته اند.لوکا به زبان محلی به سوراخ یا شیار گفته می گردد. بر اساس باورهای محلی این چاه و راه فرار و گریز یاغیان تا ساحل دریا که آن موقع چسبیده به دیواره کوه بود، ادامه داشته است.

بوستان جنگلی صفارود

پارک جنگلی صفارود که در نزدیکی شهر رامسر در استان مازندران واقع شده است، یکی از پارک های جنگلی زیبا و با صفای منطقه است. این بوستان در میان دره و در پایین جاده قرار گرفته و پله هایی نیز برای ورود به آن از جاده ساخته شده است.

وجود جنگل، رودخانه، آب معدنی، آب و هوای مطبوع به این مکان جلوه خاصی بخشیده است و باعث حضور گردشگران و علاقه مندان به طبیعت در این منطقه زیبا شده است. راستا دسترسی به بوستان صفارود از ابتدای جاده جواهرده در میدان غربی شهر رامسر شروع و پس از طی 9 کیلومتر و عبور از راستای زیبا به این پارک در کنار رود صفارود می رسد. جاده ای که از میان جنگل رد شده و بکر بودن منطقه، زیبایی خاصی را برای علاقمندان به طبیعت فراهم آورده است.

غار بام بامه

این غار در جنوب هتل و جنوب غربی محله رمک در میان جنگل های پوشیده از درختان کهنسال در فاصله 200 متری دامنه کوه قلعه بند قرار گرفته است. دهانه آن به شکل مثلث بوده و حدود 40 متر عمق دارد و احتمالا در گذشته محل اختفای اشیای با ارزش و عتیقه بوده است. غار بام بامه دیدنی، ترسناک و از عجایب رامسر محسوب می گردد.

جنگل دالخانی

دالخانی یا دالیخانی، دهکده ای است نزدیک به رامسر که تقریبا در فاصله سی کیلومتری سمت جنوب شرق رامسر واقع شده است. جنگل دالخانی جنگلی شبه کوهستانی است که حدود 800 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده و در نتیجه، انتخاب مناسبی برای ورشکاران کوهنورد و علاقمندان طبیعت می باشد.

غلظت مه جنگل، ویژگی شاخص جنگل دالیخانی است که پس از طبیعت بکر و دست نخورده اش، طبیعت گردان را به این جنگل زبیا جذب نموده است. جنگل دالخانی، به دالان بهشت شناخته شده است و با درختان جنگلی در هم تنیده و آب و هوایی بی نظیر، خاطره بهترین سفر در طبیعت را میتواند برای شما ثبت کند. همجواری با جنگلهای وسیع رامسر، باعث نامگذاری این جنگل ها به نام دالخانی شده است. این جنگلها در ادامه راستا جاده ادامه دارند و پس از دالخانی، به جنت رودبار و گرسماسر، اکراسر، گلین و… میرسند. این جنگل، به نام جنگل دالیخانی نیز شناخته میگردد.

موزه تماشاگه خزر

موزه تماشاگه رامسر با مجموعه ای از نفیس ترین آثار دوران پهلوی یکی از موزه های برتر ایران می باشد که در واقع در سال 1316 به دستور رضاشاه پهلوی احداث و تا سال 1357 اقامتگاه و تفریحگاه خانواده پادشاه بوده است و آن را کاخ مرمر می نامیدند. معماری کاخ توسط مهندس هوانس غریبیان با نظارت دیگر معماران عظیم ایرانی و آلمانی آن دوران طراحی و اجرا شده است. موزه تماشاگه خزر یا همان کاخ مرمر در میان باغی به مساحت 60000 متر مربع با گیاهانی تزئینی و درختان مرکبات واقع شده است و در حال حاضر جزو زیباترین باغ های ایران به شمار می رود.

جمع آوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 5825

به "معرفی جاذبه های گردشگری رامسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های گردشگری رامسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید