باستانشناسی در ترکیه

به گزارش یومی بلاگ، یکی از مهمترین و در عین حال خیرهکنندهترین مقاصد باستانشناسی در آسیا و اروپا کشور ترکیه است. ترکیه در زمان امپراطوری قدرتمند عثمانی توسعه بسیاری پیدا نموده بود و از خاورمیانه تا بخشهایی از اروپا را در برمیگرفت. ترکیه به علت قرار گرفتن در یک موقعیت استراتژیک خاص هم ویژگیهای آسیایی و هم اروپایی دارد. در استانبول که شهر اروپایی ترکیه به حساب میآید می-توان نمادهای از دین و سنت را در کنار زندگی مدرن و اروپایی مشاهده کرد. در این مقاله بر آن هستیم تا با معرفی این کشور زیبا که در همسایگی ایران واقع شده است، به شما در معین یک مقصد مناسب و عالی برای گردشگری یاری کنیم. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

باستانشناسی در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با اقامت توریستی ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

مسجد ایاصوفیه

یکی از مهم ترین جاذبههای ترکیه مسجد ایاصوفیه است. بدون اغراق این مسجد یکی از زیباترین ساختمانهای دنیا را دارد و نمادی از شکوه تمدن روم باستان در این منطقه به حساب میآید. البته این ساختمان در آن موقع کاربری مسجد را نداشت. امپراطوری عثمانی بعد از به قدرت رسیدن منارههایی به این سازه اضافه کرد و آن را تبدیل به مسجد کرد. امروزه این ساختمان نماد کشور ترکیه و شهر استانبول است.

(خرید مقرون به صرفه بلیط تهران انکارا و بلیط انکارا تهران)

اِفِسوس

یکی از کاملترین و سالمترین شهرهای به جامانده از دوران طلایی امپراطوری روم باستان در منطقه مدیترانه اِفِسوس است. این شهر به قدری باشکوه است که بازدید و کشف زیباییها و رمز و راز آن حدود نصف یک روز زمان میبرد، اما این موضوع نباید باعث گردد که شما بازدید از این شهر را از دست بدهید. بلیط تهران استانبول را می توانید از سایت خبرنگاران تهیه کنید.

کاپادوسیا

صخرههای سنگی و خیالانگیز این منطقه به حدی فوقالعاده هستند که هر عکاس حرفهای دوست دارد آن را به اسم لوکیشن کارش انتخاب کند. نحوه قرار گرفتن صخرهها به گونهای است که با پیادهروی در میان آنها میتوان تصویر پانورامایی از منطقه را مشاهده کرد اما اگر حس و حال پیادهروی هم ندارید نگران نباشید، چرا که یکی از سرگرمیات گردشگران در کاپادوسیا بالون سواری بر فراز منطقه است.

توپکاپی

با قدم گذاشتن در فضای وسوسه انگیز این قصر به دنیای خیالانگیز، عجیب و رویایی سلطانها پا میگذارید. در این قصر، امپراطورهای عثمانی برای توسعه قلمرو خود از جانب آسیا و اروپا نقشه میریختند. از همین مکان پایههای یکی از قدرتمندترین پادشاهیهای دنیا ریخته شده است. طراحی داخلی این قصر با جواهرات و کاشیهای بینظیر صورت گرفته و به متعلق به دوران اوج امپراطوری عثمانی است. باغهای عظیم و سرسبز اطراف کاخ زمانی به دادگاه سلطنتی تعلق داشت اما امروزه این مکانها به پارکهای عمومی تبدیل شدهاند.

پاموکاله

یکی از زیباترین عوارض زمین شناسی که امروزه از جاذبههای گردشگری ترکیه هم به حساب میآید، پاموکاله است. این عارضه طبیعی که از سنگهای تراورتن و طبقهای تشکیل شده است در انگلیسی به معنی قلعه پنبهای است. این منطقه از دور شبیه به یک کوهستان برفی به نظر میآید. علاوه بر این مکان، بسیاری از گردشگران با انگیزه بازدید از هیراپولیس که استراحتگاهی باستانی بوده و در آن چشمه آب معدنی وجود دارد، به این منطقه سفر میکنند

عبادتگاه سومِلا

در میان یک صخره سنگی نیایشگاهی به نام سومِلا دیده میگردد. این مکان به قسمتهای ساحلی دریای سیاه بسیار نزیک است و بسیاری از گردشگرانی که به شوق سرگرمی در این سواحل به این منطقه میآیند از سومِلا هم بازدید میکنند.

قله نمرود

این قله که در شرق ترکیه واقع شده است یکی از نقاط مرتفع در این سرزمین نبز به حساب میآید. در این قله تکههایی از مجسمههای غولآسا که از زمانهای قدیم وجود داشتهاند دیده میگردد. طبق گفتههای تاریخی مردم بر این باورند که این مجسمهها نگهبانان این محل هستند. بدون شک میتوان گفت قله نمرود یکی از عجیبترین مکانهای باستانشناسی و کهن در ترکیه است. مجسمههای غول پیکر خدایان که از قله به سایر نقاط خیره شدهاند فضای وهمآور و عجیبی را پدید آوردهاند.

آسپندوس

در قسمت جنوبی آنتالیا سازه غولپیکر و بسیار پیشرفتهای از زمان حکومت رومیان بر این منطقه وجود دارد. این سازه در گذشته یک آمفی تئاتر عظیم بوده است که یکی از برترین نمونههای موجود از عصر طلایی تئاتر کلاسیک و کهن به تعداد میآید. این مکان یکی از مهمترین جاذبههای توریستی در ترکیه است که سالیانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب میکند. با خرید بلیط تهران آنتالیا از ما با برترین کیفیت سفر کنبد.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 8014

به "باستانشناسی در ترکیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "باستانشناسی در ترکیه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باستانشناسی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید