آشنایی با سبک های عکاسی محبوب ، دریچه ای نو به دنیای عکاسی

به گزارش یومی بلاگ، برای عکاسی و ثبت تصاویر زیبا و دیدنی احتیاج به دوربین حرفه ای و تجهیزات کامل ندارید. اگر بخواهید می توانید زیباترین عکس ها را با گوشی موبایلتان نیز بگیرید. کافیست، کمی اعتماد به نفس داشته باشید و سوژه مورد نظر خود را با دقت بیشتری انتخاب نمایید. اگر قصد دارید عکاسی را به صورت حرفه ای دنبال کنید، باید سبک مورد نظر خود را شناخته و کار خود را در آن راستا ادامه دهید. در بخش انواع سبک های عکاسی قصد داریم تا شما را با 5 مورد از سبک های عکاسی محبوب آشنا کنیم. شناخت این روش و سبک ها به شما در رسیدن به مهارت عکاسی و پیدا کردن سبک مورد علاقه خودتان یاری می نماید.

آشنایی با سبک های عکاسی محبوب ، دریچه ای نو به دنیای عکاسی

عکاسی از طبیعت و مناظر زیبا

مناظر و چشم اندازهای فوق العاده ای که از کوه، جنگل، دشت، دریا می بینید، آنقدر زیبا و جذاب هستند که شما را وادار به ثبت تصاویری ماندگار می نمایند. امکان ندارد به عکاسی علاقه داشته باشید و دلتان نخواهد این منظره های زیبا را ثبت کنید. در هنگام عکاسی از چشم اندازها به یاد داشته باشید که باید فاصله کانونی مناسب را انتخاب نموده و دوربین خود را نیز در یک مکان درست قرار دهید. انسل آدامز در این رابطه می گوید: یک عکاس خوب می داند برای عکاسی کجا بایستد تا عکس واقعی تری از چشم انداز تهیه کند. عکاسی از چشم انداز که یکی از سبک های عکاسی محبوب بوده، آنچنان که شما فکر می کنید، ساده نیست. عکاس باید بتواند منظره را چنان واقعی ثبت کند که مخاطب عکس، خود را در آن مکان احساس کند. در اینجا تنها داشتن یک منظره رویایی و خیره نمایند کافی نیست! شما باید بتوانید یک ترکیب ایده آل از عناصر را در کنار هم قرار دهید. در عکاسی از طبیعت، قرار دادن فضاهای گسترده در قاب دوربین خود را فراموش کنید و تنها یک عنصر خاص را مد نظر قرار دهید. آنگاه در جای مناسب بایستید و قاب دوربینتان را متناسب با عنصر مورد نظرتان تنظیم نمایید.

عکاسی از طلوع و غروب خورشید

یکی از زیباترین چشم اندازهای طبیعی، طلوع و غروب خورشید بوده که توجه بسیاری از علاقمندان به انواع سبک های عکاسی را به خود جلب می نماید. چیزی که این منظره را در عین تکراری بودن دلنشین می نماید، ترکیب رنگ های متنوع در کنار هم است، رنگ هایی که در عرض چند دقیقه تغییر می نمایند و در هر شات دوربین تصویری متفاوت از خود به جای می گذارند. شما باید رنگ ها را همان گونه ثبت کنید که با چشمان خود می بینید، در غیر این صورت تصویری بی روح خواهید داشت که مخاطب نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند. با توجه به اینکه در هنگام طلوع و غروب خورشید نور کمتری دارید، تنظیمات نور دوربین مهمترین نکته برای ثبت تصاویر با کیفیت و دیدنی است. در نتیجه، این نوع عکاسی شما را با ویژگی های نوردهی دوربین بیشتر آشنا نموده و تجربیات خوبی را برایتان به همراه خواهد داشت.

عکاسی از ستارگان آسمان

عکاسی از شب و در هنگام تاریکی هوا احتیاج به دانسته هایی دارد که بهتر است از قبل در خصوص آن اطلاعاتی کسب کنیم. نوردهی دوربین و پیدا کردن مکانی مناسب برای قرار دادن سه پایه از مهمترین نکات عکاسی در شب به حساب می آید. در اینجا نوردهی باید در زمان طولانی تری انجام شود. پیشنهاد می کنیم برای انجام این کار به خارج از شهر بروید تا از آلودگی هوا که باعث کاهش نور می شوند، در امان بمانید. زمانیکه دوربین خود را تنظیم می کنید، احتیاج نیست در آسمان به دنبال کهکشان راه شیری بگردید یا در جستجوی پدیده ای خاص باشید. کافیست تصویری از ستارگان نورانی و چشمک زن را ثبت کنید و عکاسی در شب را تجربه نمایید. سعی کنید مکانی را برای عکاسی انتخاب کنید که ستارگان بیشتری را در تصویر خود ببینید. البته به این نکته در انواع سبک های عکاسی توجه داشته باشید که شما برای ناسا عکس نمی گیرید! پس در کنار آسمان پرستاره بخشی از زمین را نیز در قاب خود قرار دهید.

عکاسی با نور

برای اینکه بتوانید در محیطی تاریک و کم نور عکاسی کنید، باید دوربین خود را روی نوردهی طولانی مدت تنظیم نمایید. عکاسی با نور یکی از این موقعیت هایی بوده که فرصت تجربه این کار را به شما می دهند و در واقع باعث پیشرفت شما در عکاسی می شوند. از این رو، پیشنهاد می کنیم حتی اگر به این مورد از سبک های عکاسی علاقه ای ندارید، برای یک بار هم که شده آن را تجربه نمایید. در این نوع عکاسی شما به یک فضای تاریک و یک منبع نور، مانند نور ماه، چراغ قوه، فشفشه، لامپ احتیاج دارد. برای این کار ابتدا شاتر دوربین را روی نوردهی طولانی مدت قرار داده و منبع نور را در مقابل دوربین خود حرکت می دهید. در عکاسی با نور شما باید هم در جلوی دوربین و هم در پشت دوربین فعال باشید تا بتوانید تصویر دلخواه خود را ثبت کنید.

عکاسی ماکرو

یکی از سبک های عکاسی محبوب که دید شما را به دنیای اطرافتان متفاوت تر می نماید، عکاسی ماکرو است. در این نوع عکاسی، دوربین بر روی سوژه مورد نظر زوم شده و جزئیات تصویر به طور کامل ثبت می شود. در اینجا شما احتیاج به تجهیزات خاص و لنز مخصوص دارید و باید هزینه های اضافی برای آن پرداخت کنید. لنزهای مخصوص عکاسی ماکرو ابزاری هستند که به شما امکان نزدیک شدن به سوژه تا فاصله یک سانتی متری را می دهند. استفاده از تکنیک لنز معکوس برای بزرگنمایی تصویر یکی از راه هایی بوده که برای ثبت تصاویر ماکرو به شما یاری می نماید. اگر به لنز مخصوص عکاسی ماکرو دسترسی ندارید و نمی خواهید هزینه ای برای خرید آن پرداخت کنید، می توانید از این تکنیک بهره ببرید. با کمی تمرین این توانایی را خواهید داشت که بهترین و زیباترین تصاویر ماکرو را از اجسام کوچک ثبت نمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 1605

به "آشنایی با سبک های عکاسی محبوب ، دریچه ای نو به دنیای عکاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سبک های عکاسی محبوب ، دریچه ای نو به دنیای عکاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید