آنکارا بدون اجازه مسکو نمی تواند اس-400 را به کشور ثالث بدهد

به گزارش یومی بلاگ، سرویس فدرال همکاری های فنی-نظامی روسیه تأکید کرد که آنکارا بدون اجازه طرف روسی نمی تواند سامانه موشکی اس-400 را به کشور ثالثی فروخته یا انتقال دهد و سخنگوی حزب حاکم ترکیه نیز این مسئله را تأیید کرد.

آنکارا بدون اجازه مسکو نمی تواند اس-400 را به کشور ثالث بدهد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی سرویس فدرال همکاری های فنی و نظامی فدراسیون روسیه گفت که ترکیه بدون اجازه روسیه در این خصوص نمی تواند اقدام به انتقال یا فروش سامانه موشک های ضد هوایی اس-400 به کشور های ثالث کند.

یک مقام مطلع در پاسخ به سئوال این خبرگزاری درباره امکان فروش سامانه موشکی اس-400 از طرف ترکیه به آمریکا، گفت: بر اساس قرارداد منعقده دوجانبه، برای صادرات محصولات نظامی، خریدار تجهیزات ما باید یک گواهی کاربری نهایی را به طرف روسی ارائه دهد، بنابراین انتقال یا فروش مجدد آن به کشور های ثالث، بدون اجازه رسمی روسیه غیرممکن خواهد بود.

در عین حال، عمر چلیک سخنگوی حزب حاکم ترکیه - حزب عدالت و توسعه نیز روز سه شنبه گفت که این کشور از لحاظ حقوقی اجازه فروش مجدد سیستم های دفاع هوایی اس-400 خریداری شده از روسیه را به ایالات متحده ندارد.

به گفته وی، در ابتدا ترکیه قصد داشت سیستم های آمریکایی پاتریوت را بخرد، اما بعد از دریافت پاسخ منفی از سوی واشنگتن، آنکارا تصمیم به خرید سیستم های موشکی روسی گرفت.

این مقام مسئول شرح داد که ترکیه خود را متعهد می داند که کاربر نهایی سلاح هایی باشد که از طرف روسی خریداری نموده است. همانطور که فروش جنگنده های اف-16 آمریکا به کشور دیگری از لحاظ حقوقی مجاز نیست.

چلیک یادآور شد که آنکارا روی روابط خود با سایر کشور ها حساب می نماید، البته رویکرد آمریکا برای اعمال تحریم هایی علیه ترکیه صحیح نیست.

روز گذشته روزنامه آمریکایی Defense News فاش نموده که در مجلس سنای ایالات متحده، از طرف بعضی نمایندگان حزب جمهوری خواه پیشنهاد شده تا هزینه ای برای خرید سامانه موشکی اس-400 روسی از ترکیه در نظر گرفته گردد. طبق این اطلاعات، چنین اقدامی به واشنگتن و آنکارا اجازه خواهد داد تا از بن بست موجود در روابط دوجانبه در رابطه با فراوری مشترک جنگنده های چند منظوره نسل پنجم F-35 خارج شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4553

به "آنکارا بدون اجازه مسکو نمی تواند اس-400 را به کشور ثالث بدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا بدون اجازه مسکو نمی تواند اس-400 را به کشور ثالث بدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید