ارائه آموزش به زبان غیرفارسی به دانشجویان خارجی دانشگاه تهران

به گزارش یومی بلاگ، رییس دانشگاه تهران از ارائه آموزش به زبان غیرفارسی به دانشجویان خارجی از ابتدای سال جاری به منظور توسعه فعالیت های بین المللی در این دانشگاه خبر داد.

ارائه آموزش به زبان غیرفارسی به دانشجویان خارجی دانشگاه تهران

دکتر محمود نیلی احمدآبادی در گفت وگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب توجه به فعالیت های بین المللی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را ضروری دانست و افزود: ما در این حوزه دارای سابقه طولانی هستیم، اما تجربه اندکی داریم. به طوری که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل مسائل مختلف وارد این عرصه از فعالیت ها شدیم.

وی در ادامه شرح داد: ما به خوبی می دانیم که یکی از جنبه های حضور از طریق فعالیت های علم و فناوری است و دیپلماسی علمی یکی از مهمترین جنبه های توسعه ارتباط کشور با دنیا است و این می تواند زمینه صلح کشورها را فراهم کند. همچنان که در حال حاضر دانشجویان و اساتید دانشگاه های داخل همکاری های خوبی را با دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی خارجی آغاز کردند.

رئیس دانشگاه تهران همچنین توجه به آموزش به زبان غیر فارسی را یکی از مهمترین برنامه های دانشگاه تهران در حوزه جذب دانشجویان غیرایرانی عنوان کرد و گفت: دانشجویی که وارد ایران می شود، امکان فراگیری زبان فارسی همزمان با تحصیل را پیدا می کند و می تواند با ادبیات ایرانی آشنا شود. اما ارائه برنامه آموزشی به زبان غیر فارسی در جذب این دانشجویان کمک زیادی خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: اینکه ما صرفاً در دانشگاه های خود مطالب را به زبان فارسی آموزش بدهیم، محدودیت های زیادی را برای دانشجویان خارجی ایجاد می کند. بنابراین ما در دانشگاه تهران به دنبال راه اندازی برنامه ای برای ارائه آموزش به زبان غیر فارسی هستیم.

دکتر نیلی در خاتمه خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تحصیلی جدید تعدادی از برنامه های درسی و رشته ها در دانشگاه تهران به زبان غیر فارسی ارائه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 282

به "ارائه آموزش به زبان غیرفارسی به دانشجویان خارجی دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه آموزش به زبان غیرفارسی به دانشجویان خارجی دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید