از هر 4 کودک که تلفن همراه دارند 1 کودک دچار مسائل مرتبط با سلامت روان است

به گزارش یومی بلاگ، تحقیقات پژوهشگران انگلیسی نشان می دهد نتایج منفی استفاده از تلفن همراه روی بچه ها بسیار شدید است و از هر چهار کودک حداقل یک کودک که از تلفن همراه استفاده می نماید دچار مسائل مرتبط با سلامت روان است.

از هر 4 کودک که تلفن همراه دارند 1 کودک دچار مسائل مرتبط با سلامت روان است

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، میزان زمانی که بچه ها و نوجوانان به استفاده از وسایل خود می گذرانند ، به نگرانی فزاینده ای تبدیل شده است ، اما کارشناسان می گویند هنوز شواهد و مدارک اندکی در خصوص اینکه آیا صرف زمان روی صفحه نمایش به خودی خود مضر است ، وجود دارد.

کارشناسان حوزه روانشناسی انگلیس پشت مطالعه اخیر می گویند اغلب بچه های که از تلفن همراه استفاده می نمایند دچار مسائلی جدی هستند. نتایج حاکی از آن است که بیش از 23٪ از جوانان متاثر از عملکرد تلفن های هوشمند خود دچار اختلال های رفتاری شده اند. اگرچه تحقیقات نمی توانند بگویند که آیا استفاده از تلفن به شکل مستقل منجر به چنین مسائلی می گردد.

دکتر نیکولا کالک از کالج کینگ لندن ، مؤلف این مطالعه می گوید: به نظر می رسد اقلیت قابل توجهی از نوجوانان و جوانان کشورهای مختلف الگوهای رفتاری ناخوشایندی از خود نشان می دهند، اما برای این که نظریه ما تایید گردد احتیاج به آنالیز های متعددی در سطح بین المللی است.

این تیم که مقاله خود را در ژورنال BMC Psychiatry منتشر نموده اند، نتایج خود را با یاری جستجوی داده ها از 41 مطالعه و با حضور درمجموع 42000 شرکت نماینده در سراسر اروپا ، آسیا و آمریکا ، عمدتا در نوجوانان، به دست آوردند.این مطالعات از پرسشنامه هایی برای آنالیز شیوع استفاده از گوشی هوشمند با مسائل سلامت روان استفاده نموده است. رفتارهایی مانند اضطراب، افسردگی و ... نیز می تواند به عنوان نشانه های این مشکل در نظر گرفته گردد.

بین مطالعاتی که در حوزه سلامت روان اجرا شده است، نتایج حاکی از آن است که افرادی که از تلفن هوشمند استفاده می نمایند بیشتر دچار افسردگی می شوند و اغلب با علائم اضطراب ، احساس استرس و مسائل خواب روبرو می شند.نویسندگان معتقدند که در دسترس بودن و فراگیر شدن تلفن های هوشمند در زندگی روزمره بدون توجه به تبعات آن بسیار خطرناک است.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2164

به "از هر 4 کودک که تلفن همراه دارند 1 کودک دچار مسائل مرتبط با سلامت روان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از هر 4 کودک که تلفن همراه دارند 1 کودک دچار مسائل مرتبط با سلامت روان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید