استخر و باغ شاه گولی تبریز در راه ثبت جهانی

به گزارش یومی بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از شروع اقدامات لازم برای ثبت جهانی مجموعه بی نظیر و ارزشمند استخر و باغ شاه گولی تبریز اطلاع داد.

استخر و باغ شاه گولی تبریز در راه ثبت جهانی

جهت دریافت خدمات طرح محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با بیان اینکه مجموعه تاریخی تفریحی شاه گولی در 27 بهمن سال 1387 با شماره 24774 در فهرست آثار ملی ثبت شد، گفت: اقداماتی در راستای ثبت جهانی این مجموعه نیز در دست انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، اضافه نمود: برابر تفاهم نامه بین سازمان سیمامنظر و فضای سبز شهری شهرداری کلان شهر تبریز و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، استخر و باغ شاه گولی این مجموعه با همکاری مشترک و تنگاتنگ هر یک از نهادها در حداقل زمان ممکن در فهرست جهانی باغ ها ثبت گردد.

باغ و استخر شاه گولی از مهم ترین گردشگاه های تبریز است که بر اساس نقشه های قدیمی، در جنوب شرق این شهر و در هفت کیلومتری مرکز آن واقع شده که در زمان آق قویونلوها ایجاد و در دوره صفویان گسترش یافته است. عمق استخر این باغ 12 متر است و در محوطه آن قایقرانی انجام می گردد.

در حال حاضر، امکاناتی مانند، شهربازی (لوناپارک)، غذاخوری، فست فود و کافی شاپ ، هتل و مسافرخانه در این گردشگاه وجود دارد و نیز احداث هتل 5ستاره پارس طی سال های گذشته در محوطه این مجموعه، موجب شده این گردشگاه جنبه جهانی پیدا کند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 2628

به "استخر و باغ شاه گولی تبریز در راه ثبت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخر و باغ شاه گولی تبریز در راه ثبت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید