انیمۀ Sing a Bit of Harmony؛ علمی تخیلی، موزیکال و پر احساس

به گزارش یومی بلاگ، در آینده ای نزدیک، زمانی که زندگی مردم ژاپن با هوش مصنوعی گره خورده، یک دختر جوان دبیرستانی به نام ساتومی با یک ربات انسان نما به نام شیون دیدار می نماید و این باعث می گردد که زندگیش تغییر کند. این داستان انیمۀ Sing a Bit of Harmony است که یاسوهیرو یوشیورا آن را کارگردانی نموده است.

انیمۀ Sing a Bit of Harmony؛ علمی تخیلی، موزیکال و پر احساس

به گزارش خبرنگاران؛ ساتومی با مادرش زندگی می نماید. مادر او در یک شرکت برنامه نویسی هوش مصنوعی کار می نماید. زندگی ساتومی ظاهرا امن و آرام است، اما در مدرسه او را به خاطر دهن لق بودن مسخره می نمایند و سر به سرش می گذارند. یک روز یک دانش آموز انتقالی به نام شیون به مدرسه می آید. شیون دختری خوش قلب و خوش مشرب با توانایی های مختلف است. اما او در واقع یک هوش مصنوعی است که برای آزمایش به مدرسه فرستاده شده. شیون قرار است تنهایی ساتومی را پر کند. شغل مادر ساتومی وابسته به موفقیت این آزمایش است.

اما کار هایی که شیون برای رسیدن به هدف می نماید غیر عادی و عجیب هستند؛ مثلا سر کلاس برای ساتومی آواز می خواند. ساتومی خیلی زود متوجه ماهیت واقعی شیون می گردد و بعد از این است که به همراه یک دوست قدیمی و یکی دو نفر دیگر ارتباط گرم و صمیمانه ای با شیون برقرار می نمایند که یکی از توانایی های مجذوب نماینده اش آواز خواندن است. اما این انتها ماجرا نیست.

طراحی بصری این انیمیشن واقعا زیباست و هرکدام از شخصیت ها ویژگی های خاص خودشان را دارند. آواز ها و ترانه های این انیمیشن موزیکال هم کاملا به یاد ماندنی و مجذوب نماینده هستند. فیلم مضمون خلاقانه و قابل توجهی دارد که در پوششی از احساسات عمیق به مخاطب ارائه می گردد. به خصوص نیمۀ دوم فیلم که حالتی غم انگیز دارد بسیار گیرا و تاثیرگذار از کار درآمده است.

حرف آخر اینکه این انیمیشن در واقع دو ساعت تفریح تفکربرانگیز است که در پس زمینۀ یک داستان تخیلی و مجذوب نماینده، اشک و خنده را به زیبایی با هم ترکیب نموده و به راحتی به قلب مخاطبش راه پیدا می نماید.

  • کارگردان: یاسوهیرو یوشیورا (Yasuhiro Yoshiura)
  • فیلمنامه نویس: ایچیرو اوکوچی (Ichiro Okouchi)
  • امتیاز: 7.5/10
منبع: فرارو
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9504

به "انیمۀ Sing a Bit of Harmony؛ علمی تخیلی، موزیکال و پر احساس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمۀ Sing a Bit of Harmony؛ علمی تخیلی، موزیکال و پر احساس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید