با یاری زانویتان برق فراوری کنید

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل ازیورک آلرت، یک زانوبند سبک و جدید می تواند انرژی حرکت این مفصل بدن انسان را جمع آوری و از آن برای شارژ دستگاه های پزشکی، گجت های پوشیدنی و حتی موبایل استفاده کند.

با یاری زانویتان برق فراوری کنید

محققان دانشگاه چین در هنگ کنگ این زانوبند را ابداع نموده اند. زانوبند مذکور به افراد اجازه می دهد به طور مداوم شارژ مورد احتیاج دستگاه های پزشکی خود را تأمین نمایند یا کوهنوردان با یاری آن می توانند از اتمام شارژ گجت های خود اجتناب نمایند.

این زانوبند 307 گرمی اندکی حرکت زانو را کند می نماید. برای این منظور یک دستگاه جمع آوری نماینده انرژی به زانوی فرد چسبانده می گردد. این دستگاه می تواند از راه رفتن فرد 1.6 میکرووات برق فراوری کند. این میزان انرژی برای روشن کردن دستگاه های الکترونیکی مانند مانیتورهای سلامتی و همین طور جی پی اس کافی است. محققان به همین دلیل یک ماده ماکروفیبر هوشمند استفاده کردند که از هرگونه خم شدن زانو، انرژی فراوری می نماید.

این زانوبند روی افرادی که با سرعت 2 تا 6.5 کیلومتر در ساعت حرکت می کردند آزمایش شد. در حال حاضر این پروژه در مرحله تأیید ایده است و بنابراین نمی توان انتظار داشت در آینده نزدیک به بازار عرضه گردد. این تحقیق در نشریهApplied Physics Letters منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 492

به "با یاری زانویتان برق فراوری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با یاری زانویتان برق فراوری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید