بهترین جاذبه های گردشگری و کارهایی که در آتن می توانید انجام دهید

به گزارش یومی بلاگ، تاریخ باشکوه و برجسته آتن، نماد تمدن غربی در اوج شکوه خود به بیش از 3000 سال پیش برمی­گردد. این شهر در دوران باستان شکوفا شدن و زادگاه سقراط، پریکلس و سوفوکل است.

بهترین جاذبه های گردشگری و کارهایی که در آتن می توانید انجام دهید

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

آتن امروز تنها یادگاری از گذشته باشکوه­اش است و یک پایتخت شلوغ، پرهیاهو و مدرن است و مهم­ترین جاذبه­های توریستی کشور در آن جای گرفته­اند که بهانه ای برای مهاجرت و اقامت یونان است.

آکروپولیس یکی از نفس­گیرترین بقایای دوران باستان است و موزه­های استثنایی شهر آثار شگفت­انگیزی که در مکان­های محلی کشف شده­اند را به نمایش می­گذارند. زیبایی­های پنهان دیگری نیز در انتظار دیده شدن هستند، مانند کلیساهای شگفت­آور بیزانس که در همه جای شهر پخش شده­اند و محله­های شبه­روستایی در شمال آکروپولیس.

اگر فکر کردید دیگر در آتن کاری نمانده که انجام بدهید، در خیابان­های باریک منطقه پلاکا، با خانه­های پوشیده از گل کاغذی ظریف و تراس­های رستورانی اغوا کننده قدم بزنید.

آتن با تعطیلاتی کاملا متفاوت از جزایر یونان، در تابستان بی­قرار و شلوغ است، اما در بهار و پاییز هم میتوانید از هوای خوب لذت ببرید و گردشگران کمتری نیز می­بینید.

بر اساس این جاذبه­های گردشگری آتن برنامه تعطیلات­تان را بچینید.

1. آکروپولیس

نقاط دیدنی کمی در دنیا هستند که یارای رقابت با آکروپولیس با آن معبد پارتنون بر روی صخره­های بلند و مشرف بر قرن­ها تمدن را داشته باشد. آکروپولیس که یادآور شکوه آتن باستان است، مرکز شهر باستانی بود و در موقعیت مرتفعی که داشت به­عنوان قلعه شهر عمل می­کرد.

نمادین­ترین ساختمان­ آن پارتنون، عظیم­ترین معبد دوره باستان از سال­های 447 تا 338 قبل از میلاد مسیح است. این معبد با ستون­های شگفت­انگیز دوریک و جزییات مسحورکننده در مجسمه­ها، منظره­ای دارد که دهان­ها را باز نگه می­دارد. در حاشیه شرقی آن تصویر تولد آتنا، الهه یونان باستان خودنمایی می­کند.

بقایای دیگر آکروپولیس شامل معبد آتنا نیک در ورودی آن، و ارکتیون، مجموعه­ای از محراب­های باستانی مربوط به 421 تا 395 پیش از میلاد مسیح است. مهم­ترین ویژگی مجموعه ارکتیون، ایوان کاریاتیدها (ستون­های زن­پیکر) است که شش مجسمه زن به­جای ستون­های دوریک گذاشته شده است.

بیشتر بدانید: مراحل، شرایط و هزینه های اخذ ویزای تحصیلی

برای دیدن مناظر زیبای آکروپولیس از زیر، به بخش شمالی تپه بروید. رستوران­های کنارگذر در خیابان آپوستولو پاوولو به سمت آکروپولیس قرار گرفته است. بعضی از رستوران­های امکان سرو غذا در پشت بام با منظره چشم­نواز به سمت آکروپولیس را دارند که از آنجا می­توانید ورودی عظیم و باشکوه معبد آتنا نایک و پارتنون که غروب­ها نورپردازی می­شوند را ببینید.

در روزهای گرم بهتر است صبح­ها به آکروپولیس بروید و سپس بعدازظهر به موزه دارای تهویه مطبوع آکروپولیس بروید. برای اینکه در صف طولانی ورود معطل نمانید، تور آکروپولیس آتن را از قبل خریداری کنید که شامل گردش در این محل نیز هست.

2. موزه آکروپولیس

موزه آکروپولیس، یکی دیگر از جاذبه­های برتر آتن، حاوی یکی از ارزشمندترین مجموعه­های هنر یونان باستان در دنیا است. ساختمان جدید در سال 2007 در زیر تپه آکروپولیس به اتمام رسید و جایگزین موزه سابق روی تپه شد.

این ساختمان عظیم 25000 متر مربع زیربنا دارد و 14000 متر مربع آن فضای نمایشگاهی است. چیدمان بی نظیر آن یادآور محله­های آتن باستان است.

وقتی هوا در میانه روز به شدت گرم می­گردد، بازدید از این موزه یکی از بهترین کارهایی است که می­توانید انجام دهید. صف ورودی به موزه بسیار طولانی است، پس بهتر است از قبل به صورت آنلاین بلیط تهیه کنید.

3. موزه باستان­شناسی ملی

موزه باستان­شناسی ملی آتن که در قرن 19 تاسیس شد، عظیم­تری موزه باستان­شناسی در یونان و از عظیم ترین موزه­های آثار باستانی در دنیا است.

این موزه در یک ساختمان نئوکلاسیک شگفت­انگیز با 80000 متر مربع فضای نمایشگاهی جا خوش نموده است. پنج مجموعه دائمی با بیش از 11000 اثر به نمایش گذاشته شده­اند که بازدیدی جامع از تمدن یونان از زمان پیش از تاریخ تا دوره کلاسیک و اواخر باستان را ارائه می­کند.

مجموعه پیش از تاریخ شامل هزاره ششم پیش از میلاد تا سال 1050 پیش از میلاد مسیح (دوره­های نئولیتیک، سیکلادیک و میکائین) بوده و یافته­هایی را از سکونت­گاه­های پیش از تاریخ در ترا را ارائه می­کند. مجموعه مجسمه­ها شامل مجسمه­های یونان باستان از قرن ششم تا قرن پنجم پیش از میلاد مسیح بوده و شاهکارهای بسیار نایابی در آن وجود دارد. مجموعه­ گلدن و اشیای زینتی، کوزه­گری یونان از قرن 11 پیش از میلاد مسیح تا دوره روم باستان را به نمایش می­گذارد. مجموعه استاتاتوس اشیای ریز از دوره­های مختلف تاریخی را نمایش می­دهد. مجسمه­های کوچک خارق­العاده و فیگورهای لزی در مجموعه فلز نمایش داده می­گردد.

بیشتر بخوانید: مهاجرت و اقامت هلند به چه کسانی پیشنهاد می گردد؟

4. محله­های پلاکا و آنافیوتیکا

بین سراشیبی­های شمالی آکروپولیس و خیابان ارمو، محله زیبای پلاکا قرار گرفته که یک نقطه گردشگری جذاب است. جاذبه اصلی این منطقه تاریخی محیط جذاب روستایی­مانند آن است. خیابان­های با پیاده روهای باریک و میدان­های پر هیاهو و شاد پلاکا در کنار خانه­ها، رستوران­ها و مغازه­های پوشیده از گل کاغذی و رنگ­شده.

کلیساهای تاریخی مانند کلیسای متامورفوسیس در جنوب غربی و کلیسای کاپنیکاریا در شمال، در گوشه­های آرام این محله تاریخی جا خوش نموده­اند. یک گشت و گذار بدون فراغ بال در این فضای چشم­نواز بهترین کاری است که بعد از دیدن و موزه­ها و بقایا تاریخی می­توانید بکنید.

میدان پلاکا در کنار محله آنافیوتیکا در حاشیه شمالی آکروپولیس قرار گرفته است و رستوران­های یونانی بسیار خوبی دارد که فضای تراس آن­ها بسیار دعوت­کننده است. گشتن در خیابان­های مارپیچ قرون وسطایی آنافیوتیکا در بعدازظهرها خالی از لطف نیست. این منطقه به دلیل وجود رستوران­های راه­پله­ای در خیابان نیسیکلئوس مشهور است. در نزدیکی آن نیز خیابان­های آرامتری هستند که خودشان را از تپه پنهان نموده­اند و رستوران­ها و کافه­های کوچک بامزه­ای در آن­ها وجود دارند.

این منطقه دو محل باستان­شناسی مهم در خیابان پپوپیدا دارد: آگورای رومی یک قرن قبل از میلاد مسیح و کتابخانه هادریان قرن دوم.

5. آگورای باستانی: بقایای بازار

آگورای باستانی بازار و مرکز زندگی روزانه در آتن باستان بود. برای دیدن منظره­ی جذاب آگورا از دور، به سمت دیوار شمالی آکروپولیس یا جاده­ی آریوپاگوس بروید.

بهترین محل برای ورود خیابان شمالی آدریانو (نزدیک کلیسای سنت فیلیپ) است. واژه یونانی آگورا به معنای جمع شدن و سرودن است و نشان می­دهد که اینجا محل تجمع و سخنرانی بوده است. آگورا محل مدیریت و تجارت و همچنین مکان جلسات آگورا تو دیمو، شورای تصمیم­گیری شهری بوده است. رویدادهای ورزشی و اجراهای تئاتر نیز در اینجا برگزار می­شده است.

یکی از شگفت­انگیزتری ویژگی­های آگورای باستانی، کاخ آتالوس است که در اصل شاه آتالوس دوم آن را ساخت و در دهه 1950 بازسازی شد. این کاخ در سال 399 پیش از میلاد مسیح شاهد محاکمه سقراط بوده است.

یکی دیگر از مکان­های اصلی و الهام­بخش، معبد هفایستوس است. می­توانید با یک پیاده­روی خوشایند و جذاب در پیاده­راه به سمت تپه آگورا به آن برسید. این معبد دوریک قرن پنج پیش از میلاد مسیح، به لطف تبدیل آن به یک کلیسای مسیحی، یکی از محافظت­شده­ترین معابد یونان باستان است و همین امر آن را از خطر تخریب نجات داده است. این معبد بر اساس یک طرح کلاسیک با شش ردیف و 13 ستون طراحی شده و حاشیه­های آن پارتنون مدل­سازی شده­اند.

6. آگورای رومی و کتابخانه هادریان

در کنار آگورای سنتی، آگورای رومی قرار گرفته است. این ساختمان­ها اگرچه شاید همه مثل یک محل به نظر برسند اما بعدا ساخته شدند و عملیات ساخت­وساز بعدا به محل آگورای سنتی منتقل شد. یکی از مکان­هایی که در اینجا به راحتی قابل تشخیص است، برج بادهاست.

در لبه آگورای رومی، کتابخانه­ی باستانی هادریان قرار گرفته است که امپراتور هادریان در سال 132 میلادی آن را بنا نهاد. حتی بعداً در زمان بیزانس نیز سه کلیسا در نزدیکی کتابخانه ساخته شدند.

می­توانید یکی از دیوارهای کتابخانه هادریان و بقایای آگورای رومی را از خیابان ببینید، اما اگر می­خواهید چیزهای بیشتری کشف کنید می­توانید یک بلیط تهیه نموده و در آن قدمی بزنید.

منبع: چمدان
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4239

به "بهترین جاذبه های گردشگری و کارهایی که در آتن می توانید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری و کارهایی که در آتن می توانید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید