برترین زمان سفر به کیش، رازهایی که باید بدانید!

به گزارش یومی بلاگ، سفر کردن یکی از لذت بخش ترین تجربه های زندگی هر انسان است. بیشتر افراد در سفرهای خود تجربیات جدیدی را کسب می نمایند که باعث می گردد سفرشان تبدیل به یک خاطره دلنشین گردد. معین است که هر فرد با توجه به علایق و سلیقه خود و همراهانش مقصد مسافرتی خود را انتخاب می نماید اما کمتر کسی پیدا می گردد که با سفر کردن به جزیره زیبای کیش موافق نباشد

برترین زمان سفر به کیش، رازهایی که باید بدانید!

همانطور که می دانید جزیره کیش جزیره ای خوش رنگ و رو در قلب آب های نیلگون خلیج فارس است و به نگین درخشان خلیج معروف است. اگر از استشمام هوای آلوده و پر گرد و غبار محل زندگی خود خسته شدید، پیشنهاد سفر کیش را حتما جدی بگیرید، چرا که هوایی به تمیزی هوای کیش را حداقل در ایران تجربه نخواهید کرد! اگر همچنان قانع نشدید تا این جزیره زیبا با سواحل دل نواز را به عنوان مقصد مسافرتی خود انتخاب کنید، در ادامه این مطلب با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به آنالیز نکات اساسی در رابطه با برترین زمان برای سفر به کیش و پیشنهادات ویژه برای تفریح در جزیره در هر فصل بپردازیم

برترین زمان سفر به کیش چه موقعی است؟

بدون اغراق می توان گفت که جزیره کیش واقعا یک جزیره چهار فصل است! شاید بعضی از افراد جنوب کشور را تنها مقصدی برای سفرهای زمستانی خود بدانند اما بهتر است بدانید که دمای هوا در زمستان های کیش گاهی تا 9 درجه هم پایین می آید. بنابراین برترین حالت برای سفر به کیش این است که مطابق علایق و تفریحات مورد علاقه خود به این جزیره سفر کنید تا برترین تجربه را از سفر خود داشته باشید و لذت کافی ببرید. در ادامه قصد داریم تا تفریحات و نکات مثبت و منفی سفر به جزیره کیش را در هر فصل آنالیز کنیم

سفر به کیش در فصل بهار

فصل بهار یکی از پر تعطیلات ترین فصول سال است و برای کسانی که فرصت سفر کردن ندارند، تعطیلات عید نوروز برترین گزینه برای سفر به کیش است. در این فصل جزیره کیش آب وهوایی مطبوع و خنک دارد و هوا نیز رطوبت بسیار کمی دارد. به همین خاطر فصل بهار و مخصوصا اردیبهشت یکی از برترین زمان ها برای سفر به جزیره کیش و لذت بردن از اقامت در این جزیره می باشد.

تابستان، داغ ترین فصل سال برای سفر به کیش!

ممکن است پذیرفتن این مسئله برای بعضی از افراد کمی سخت باشد اما بسیاری از مردم فصل تابستان را برترین فصل برای سفر به جزیره کیش می دانند. در تابستان های جزیره کیش و به خصوص در ماه مرداد هوا بسیار گرم است و ممکن است گاهی درجه دما به 50 هم برسد؛ با این حال افرادی که عاشق شنا و تفریحات آبی مانند غواصی هستند، این فصل را برترین گزینه برای لذت شنا و غواصی در یک دریای صاف و آرام می دانند.

یکی از مهم ترین جذابیت های سفر به کیش در فصل تابستان، برگزاری انواع جشنواره ها، قرعه کشی ها و تفریحات مختلف و هیجان انگیز ساحلی است که باعث شده افرادی که در پی کشف تجربیات تازه هستند، تابستان را برترین زمان مسافرت به کیش بدانند.

پاییز و یک سفر شاعرانه به کیش

آب وهوای جزیره در فصل پاییز چندان قابل پیش بینی نیست اما بهتر است در نظر بگیرید که ممکن است رطوبت هوا تا 60 درجه سانتی گراد هم بالا برود؛ به همین جهت شاید پاییز برای کسانی که از آب و هوای غیر قابل پیش بینی و بارانی خیلی خوششان نمی آید، برترین زمان سفر به کیش نباشد، اما بعضی هم دلربایی پاییز و وزش نسیم خنک در سواحل خلیج فارس را مهم ترین دلیل سفرشان به کیش در فصل پاییز می دانند. ولیکن جذابیت اصلی سفر به کیش در فصل پاییز هنوز تمام نشده! برگزاری انواع جشنواره های تخفیف پاییزی، تخفیف 50 درصدی 20 آبان به مناسبت روز کیش و مقرون به صرفه شدن قیمت هتل ها از دیگر دلایل سفر افراد به کیش در فصل پاییز می باشد.

پاییز جزیره کیش با آغاز ماه مهر آغاز می گردد و تا حدود زیادی حال و هوای تابستان دارد. بارندگی در مهرماه کمتر از ادامه فصل پاییز خواهد بود. در آبان ماه دمای هوا تقریبا چیزی میان رطوبت و شرجی تابستان و باران های تند زمستان است اما آذر ماه پر باران ترین ماه فصل پاییز در جزیره کیش است، که هر کدام از این ماه ها هواداران خاص خود را دارد.

آب وهوای معتدل در قلب زمستان!

تقریبا در تمام روزهای زمستانی کیش هوا بارانی است. باران های تند موسمی که در یک چشم به هم زدن اتفاق می افتد و تا درون مغز انسان نفوذ می نماید. پس اگر در زمستان به کیش سفر کردید یادتان نرود که حتما همراه خودتان چتر ببرید. قطعا در این فصل نمی توانید توقع آفتاب گرفتن و یا تفریحات ساحلی داشته باشید اما کاملا می توانید انتظار آب و هوایی معتدل که بین 9 تا 22 درجه سانتی گراد در چرخش است را به ظاهر مشاهده کنید. به همین خاطر کسانی که از گرمای هوا در دیگر فصول رنج می برند اما دلشان می خواهد حداقل برای یک بار به سواحل جنوبی کشور سفر نمایند، برترین زمان سفر به کیش برایشان فصل زمستان است. البته در اسفند ماه آب و هوای جزیره کیش به بهار نزدیک تر است و می توانید سفری با هوای به شدت دلپذیر را تجربه کنید.

برترین زمان سفر به کیش برای پاساژ گردی

اگر از خرید کردن در سفر لذت می برید، برای سفر به جزیره کیش به منظور خرید کردن و گشتن در بازار های جذابش باید مقرون به صرفه ترین فصل سفر به کیش را انتخاب کنید! همانطور که گفتیم در فصل پاییز، کیش مملؤ از جشنواره های حراج بزرگ و به یاد ماندنی است که از قیمت بلیط هواپیمای کیش تا رزرو هتل و همه چیز مقرون به صرفه تر خواهد بود. در ماه های دی و بهمن نیز قیمت ها نسبت به ماه های دیگر پایین تر است اما خبری از حراج های بزرگ نیست. بعلاوه علاوه بر گشت و گذار در بازارها می توانید در رویدادها و قرعه کشی های مختلف جزیره کیش شرکت کنید و هیجان بیشتری به سفر رویایی خودتان بدهید.

برترین زمان سفر به کیش برای یک سفر کم هزینه

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، به جز فصل پاییز که پر از جشنواره ها و حراج های بزرگ است و هزینه های سفر پایین تر از همواره می باشد، فصل تابستان نیز به دلیل گرما و رطوبت زیاد هوا برترین زمان سفر به کیش از لحاظ مقرون به صرفهی و خلوتی جزیره است. بعلاوه در این فصل انواع رویدادها و ایونت های تفریحی برگزار می گردد که می تواند توجهتان را جلب کند. شما می توانید در مرداد ماه به دلیل رسیدن درجه دما به اوج گرما و کمتر بودن مسافران سفری مقرون به صرفه تر به کیش داشته باشید و یا در اواخر فروردین ماه که تعطیلات تمام شد و همه در حال بازگشت هستند، به جزیره کیش بروید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید. اوایل پاییز نیز که مصادف با بازگشایی مدارس و خلوتی دفاتر مسافرتی است، گزینه خوبی برای سفر به کیش می باشد.

برترین زمان سفر به کیش از نظر شرکت در رویدادها

مدیران و مسئولین جزیره کیش در کوشش اند تا فستیوال های خود را زمانی برگزار نمایند که به واسطه آن جمعیت زیادی را جذب کیش نموده و بتوانند چرخ اقتصاد جزیره را به حرکت درآورند. مهم ترین فستیوال و جشنواره های جزیره کیش در فصل تابستان برگزار می گردد تا جذب توریست به صورت حدبیشتری صورت بگیرد.

اگر علاقه مند به تماشا مراسم و آئین های جزیره هستید، در زمان های جشنواره به جزیره زیبای کیش سفر کنید که در بازه بین 1 تیر تا آخر شهریور دایر هستند و شما می توانید از آن بازدید کنید. شما می توانید در این زمان به فعالیت های مختلفی در جزیره مشغول شوید و در طول برگزاری جشنواره به تجربیات گوناگونی بپردازید و در آن شرکت کنید. از مسابقات رالی تور خانوادگی گرفته تا جشنواره آبنبات چوبی، جشنواره خرید، جشنواره سلامت، شرکت در کنسرت های مختلف و غیره تنها بخشی از برنامه هایی هستند که در طول جشنواره تابستانی کیش در این جزیره زیبا برگزار می شوند.

برترین زمان سفر به کیش برای تفریحات مهیج آبی

اگر از دوستداران تفریحات آبی در جزیره هستید، خبر خوش برای شما این است که این جزیره به صورت چهار فصل پذیرای شما برای تجربه تفریحات آبی مختلف می باشد. دلیل میزبانی چهار فصله به آن دلیل است که جزیره کیش در تمامی فصول سال دارای آب وهوای مطبوع، آفتابی، پاکیزه و دلپذیر است و شما می توانید به تفریحات مختلف آبی در تمامی فصول سال مشغول شوید. نکته حائز اهمیت برای رفتن به تفریحات آبی این است که سعی کنید تا در زمان هایی این فعالیت ها را انجام دهید که آب وهوای جزیره در شرایط آفتابی و مناسبی قرار داشته باشد و احتمال بارش باران در آن روز نباشد.

نکات پایانی

در موارد بالا آب وهوای کیش را در فصول مختلف آنالیز کردیم و حال نوبت انتخاب لباس مناسب با هر فصل در جزیره است. در جزیره کیش هیچ وقت هوا به قدری سرد نیست که لباس خیلی گرم مانند کاپشن یا کلاه و شال گردن لازم داشته باشید؛ ولیکن در فصل زمستان، اوایل فصل بهار و اواخر پاییز، به دلیل بارندگی و طوفان های پیش بینی شده در منطقه، دمای هوا به صورت متغیر کمی سرد می گردد ولی این سرما در حد یک سویشرت یا کاپشنی نازک آن هم در شب های جزیره است که به دلیل تغییر ناگهانی دما سرما نخورید. اما در دیگر فصل های کیش، خصوصا تابستان که جزیره به گرم ترین حالت ممکن خود می رسد هرچه لباستان نازک تر و کم تر باشد، بهتر است. توصیه می گردد از لباس های نخی و رنگ روشن بهره ببرید.

ضمناً از کلاه آفتابی و کرم ضد آفتاب و مایو نیز غافل نشوید که برای گرمای کیش و تفریحات آبی بسیار لازم است. درباره کفش هم باید متذکر شویم که حتما کفش راحتی بپوشید؛ چرا که قرار است پیاده روی های زیادی از قبیل فروشگاه گردی، قدم زدن در یکی از برترین جزیرههای ایران و کنار ساحل و تفریحات دیگری داشته باشید که در این شرایط برترین گزینه هم برای خانم ها و هم برای آقایان کتونی راحت و کفش مناسب پیاده روی است. در زمان های گرمی هوا نیز صندل ها و کفش های تابستانی برترین گزینه برای سفر به کیش هستند.

خوشبختانه آب وهوای جزیره کیش در بیشتر روزهای سال معتدل است و درصد بارش باران در طول سال کمتر از 3 درصد، درصد بارش برف 0 درصد و احتمال هوای آفتابی بالای 60 درصد است. همانطور که به آن اشاره کردیم، شما می توانید در تمام ماه های سال به این جزیره زیبا سفر نموده و به انجام تفریح ها و فعالیت های مختلفی مشغول شوید و لحظات زیبا و فوق العاده ای را در جزیره محبوب کیش تجربه کنید. نکته بسیار مهم این است که در هر زمانی که به جزیره کیش سفر می کنید برای انجام تفریحات آبی برنامه ریزی دقیق داشته باشید تا بتوانید تمامی تفریحات آبی جزیره را امتحان نموده و از آن لذت ببرید.

سوالات متداول

  • جشن ها و آیین و رسوم های کیش در چه فصلی برگزار می شوند؟

فصل تابستان زمان برگزاری جشن ها و آیین و مراسم بومی جزیره کیش می باشد.

  • برترین زمان برای خرید در جزیره کیش چه فصلی است؟

فصل پاییز آغاز حراج ها و قرعه کشی های جزیره کیش است و قیمت اجناس گاهی به نصف هم می رسد.

  • سردترین و گرم ترین هوای کیش چند درجه است؟

جزیره کیش در زمستان گاهی به دمای 9 درجه و در فصل تابستان نیز به گرمای 50 درجه سانتی گراد هم می رسد.

  • کدام فصل مناسب غواصی و تفریحات آبی در جزیره کیش می باشد؟

به طور کلی جزیره کیش در تمامی فصول به شرط مناسب بودن شرایط آب وهوایی پذیرای افرادی که برای تفریحات آبی می آیند، می باشد اما فصول بهار و تابستان برترین موقع برای تجربه تفریحات آبی و غواصی است.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 10976

به "برترین زمان سفر به کیش، رازهایی که باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به کیش، رازهایی که باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید