بورس امروز را هم با چراغ سبز به پایان برد ، شاخص کل 6594 واحد صعود کرد

به گزارش یومی بلاگ، حرکت شاخص بورس بر مدار صعود ادامه یافت و فعالیت این بازار امروز یکشنبه 17 فروردین ماه نیز با چراغ سبز به سرانجام رسید.

بورس امروز را هم با چراغ سبز به پایان برد ، شاخص کل 6594 واحد صعود کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه روزی کم نوسان را پشت سر گذاشت و درحالی که کم ترین رقم شاخص 571 هزار واحد بود، در نهایت با 6594 واحد صعود رقم 574 هزار و 20 واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز 3496 واحد رشد و رقم 294 هزار و 389 واحد را ثبت کرد.

معاملهگران یک میلیون معامله به ارزش 59 هزار و 998 میلیارد ریال انجام دادند و از میان 240 نماد مثبت و 97 نماد منفی امروز، شرکت ارتباطات سیار ایران، تولیدی فولاد سپید فراب کویر، پتروشیمی پارس، بورس اوراق بهدار تهران و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

بانک های ملت و تجارت، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سالمین و توسعه معادن و فلزات نمادهای پربیننده بورس بودند.

  • صعود شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با 117 واحد صعود در رقم 7342 واحد ایستاد. در این بازار 605 هزار معامله انجام شد که 30 هزار و 785 میلیارد ریال ارزش داشت.

در فرابورس 129 نماد مثبت و 89 نماد منفی بودند که از میان آن ها، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، تولید نیروی برق دماوند، پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آهن اصفهان، فرابورس ایران و توسعه مولد نیروگاهی جهرم نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فقط گروه توسعه مالی مهرآیندگان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ چارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، قاسم ایران، س. توسعه و عمران استان کرمان و سیمان لار سبزوار نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

  • رکورد تازه بورس تهران در اولین روز هفته | شاخص بازار سرمایه به ارتفاع 565 هزار واحد صعود کرد
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3675

به "بورس امروز را هم با چراغ سبز به پایان برد ، شاخص کل 6594 واحد صعود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس امروز را هم با چراغ سبز به پایان برد ، شاخص کل 6594 واحد صعود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید