بیشترین جنگل های هیرکانی سمنان کجاست؟

به گزارش یومی بلاگ، ایسنا/ بدنبال خبرهای منتشر شده، این سوال مطرح می گردد که بیشترین جنگل های هیرکانی سمنان کجاست؟

بیشترین جنگل های هیرکانی سمنان کجاست؟

داستان چیست؟

فرامز اسفندیاری اظهار کرد: شهرستان مهدیشهر از ظرفیتهای بالایی در حوزه های جنگلی و کوهستانی و جاذبه های زیست محیطی برخوردار است.

وی با اشاره به وسعت بالای جنگل های هیرکانی در این شهرستان اضافه کرد: قدمت 25 میلیون ساله این جنگلها و چشم اندازهای زیبا و منحصر بفرد، آن را به موزه ای زنده تبدیل نموده است.

وی با اشاره به ثبت جهانی جنگل های هیرکانی از آن به عنوان فرصتی برای معرفی و حفاظت بهتر از این سرمایه های ارزشمند نام برد و توضیح داد: جنگل های هیرکانی و خصوصا جنگل های شهرستان مهدیشهر از زیباترین جنگلهای کشور محسوب می شوند.

رئیس محیط زیست شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه 95درصد گستره شهرستان مهدیشهر کوهستانی است، اعلام کرد: یکی از برجسته ترین ویژگی های این شهرستان آن است که همه کوهستانهای شهرستان از ارزش زیستگاهی برخوردارند.

وی از زیست حیات وحش در همه کوهستانهای این شهرستان خوش آب و هوا اطلاع داد و گفت: مناطق کوهستانی این شهرستان از مناطق کوهستانی مجاور آبشار تا کوه نیزوا، آدینه، خطیرکوه و پرور عمدتا از ارزش زیستگاهی برخوردارند.

اسفندیاری از وجود یک منطقه حفاظت شده 63 هزار هکتاری به عنوان یکی از ویژگی های ممتاز این منطقه نام برد و گفت: این زیستگاه ها عمدتا از بی نظیرترین زیستگاه ها در کشورند و بعضی از آنها از شهرت کشوری و حتی بین المللی برخوردارند.

وی با بیان اینکه این منطقه حفاظت شده خاستگاه گونه مهم مرال است، اظهار کرد: شوکا، خرس قهوه ای، پلنگ ایرانی، کل، قوچ، میش، بزوحشی، آهو، کبک دری، انواع پرندگان شکاری از جمله گونه هایی هستند که در زیستگاه های این شهرستان زیست نموده و از جمعیت خوبی نیز برخوردارند.

منبع: همگردی
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4775

به "بیشترین جنگل های هیرکانی سمنان کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین جنگل های هیرکانی سمنان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید