تیم ملی فوتبال با تماشاگران از عراق و بحرین پذیرایی می&zwnjکند؟

به گزارش یومی بلاگ، عقب افتادن رقابت های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا از مهر و آبان 99 به فروردین و خرداد 1400، احتمال حضور طرفداران در ملاقات برابر عراق و بحرین را تقویت نموده است.

تیم ملی فوتبال با تماشاگران از عراق و بحرین پذیرایی می&zwnjکند؟

به گزارش خبرنگاران، به تعویق افتادن انتخابی جام دنیای در قاره آسیا در ماه های اخیر یک خبر شادمان کننده برای اهالی فوتبال در ایران و کادرفنی تیم ملی بود چرا که حالا می توان امیدوار به برگزاری بازی های سخت با عراق و بحرین در حضور طرفداران تیم ملی باشند.

با توجه به برگزاری بازی های حساس ایران در خرداد 1400 (شش ماه بعد)، انتظار می رود با بهبود شرایط ایمنی در جامعه در برابر ویروس کرونا و تهیه و توزیع واکسن کرونا در کشورهای مختلف، دولت ایران هم امکان برگزاری مسابقات فوتبال با حضور تماشاگران را صادر کند.

در این صورت دراگان اسکوچیچ و شاگردانش می توانند در بازی برگشت مرحله دوم انتخابی برابر دو تیم عراق و بحرین، امیدوار به کسب سه امتیاز با حمایت طرفداران باشند و با پشت سر گذاشتن بحران ماه های گذشته، به عنوان صدرنشین مجوز حضور در مرحله بعد را به دست آورند.

حرف اینفانتینو به کرسی ننشست

پس از لغو چند باره رقابت های انتخابی جام دنیای در نخستین هفته های شیوع ویروس کرونا در دنیا، قرار بود مسابقات انتخابی مهر و آبان امسال برگزار گردد که در چنین شرایطی، امکان حضور تماشاگران در استادیوم وجود نداشت. با این حال اظهارنظری از سوی جیانی اینفانتیو به نگرانی ها درباره از دست رفتن امتیاز میزبانی ایران در این مرحله دامن زد.

رئیس فدراسیون دنیای فوتبال مدت قبل از برگزاری ادامه رقابت های انتخابی به صورت یکپارچه حمایت نموده بود تا به این شکل، تکلیف تیم های حاضر در قطر 2022 زودتر معین گردد اما این موضوع مصداق شاخص تبعیض در اعمال حق میزبانی ایران برابر رقبای خود بود چرا که تیم ملی در دور رفت سه بازی از چهار بازی خود را در خارج از خانه برگزار است.

با این وجود، این طرح اینفانتینو قرار نیست در مرحله دوم انتخابی جام دنیای اجرایی گردد چرا که کنفدراسیون فوتبال آسیا طی روزهای گذشته تقویم بازی های معوقه در انتخابی جام دنیای را گفت و ایران در فروردین و خرداد باید بازی های خود را انتخاب کند.

در چنین شرایطی، تیم ملی قادر است بازی های خود مقابل هنگ کنگ، بحرین و عراق را در استادیوم آزادی برگزار کند و با بهره مندی از امتیاز میزبانی خود، حداکثر امتیازات باقی مانده در این مرحله را به دست آورد.

تیم ملی به ترتیب بازی های خود را در 5 و 10 فروردین و 17 و 25 خرداد برگزار خواهد نمود و با کسب 9 تا 12 امتیاز از بازی های باقی مانده خود به عنوان تیم اول یا یکی از تیم های دوم قادر مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی جام دنیای را به دست می آورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6196

به "تیم ملی فوتبال با تماشاگران از عراق و بحرین پذیرایی می&zwnjکند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی فوتبال با تماشاگران از عراق و بحرین پذیرایی می&zwnjکند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید