جام یاشاردوغو؛ ایران نایب قهرمان شد

به گزارش یومی بلاگ، تهران (پانا) - تیم منتخب کشتی آزاد ایران با کسب 5 مدال طلا، یک مدال نقره و 3 مدال برنز و کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه انتها داد.

جام یاشاردوغو؛ ایران نایب قهرمان شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو روزهای 4 تا 6 تیرماه در شهر استانبول ترکیه برگزار گردید و تیم 13 نفره ایران در انتها توسط علی قلی زادگان در وزن 57 کیلوگرم، رحمان عموزاد در وزن 61 کیلوگرم، محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن 86 کیلوگرم، عباس فروتن در وزن 125 کیلوگرم به مدال طلا، حمیدرضا زرین پیکر در وزن 79 کیلوگرم به مدال نقره، حسن عبادی و کیان محمودجانلو در وزن 65 کیلوگرم و عرفان الهی در وزن 70 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی نیز، ترکیه با 171، ایران با 153 و گرجستان با 93 امتیاز اول تا سوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به توضیح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم علی قلی زادگان نیز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل گئورگی وانگلوف از بلغارستان با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور سوم با نتیجه 3 بر 2 از سد کالجان راخات از قزاقستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. قلی زادگان در این مرحله با نتیجه 12 بر 2 روبرتی دینگاشویلی از گرجستان را از پیش رو برداشت و به ملاقات فینال راه یافت. وی در این ملاقات آلماز اسمانبکوف از قرقیزستان را با نتیجه 5 بر 4 از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت. مهدی ویسی دیگر نماینده وزن 57 کیلوگرم کشورمان، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 12 بر 1 مقابل موخامد بالگابای از قزاقستان به پیروزی رسید. وی در دور سوم با نتیجه 7 بر 5 مغلوب روبرتی دینگاشویلی از گرجستان شد و با توجه به شکست این حریف از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 61 کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست در دور دوم الوکبک ژولدوشبیکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان را با نتیجه 8 بر 6 از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 6 منیر رجب آکتاس از ترکیه را مغلوب کرد و به ملاقات فینال راه یافت. عموزاد در ملاقات فینال مقابل آسیل آیتاکین از قزاقستان با نتیجه 5 بر صفر به رجحان رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 65 کیلوگرم در وزن 65 کیلوگرم ابوالفضل حاجی پور در دور نخست با نتیجه 12 بر 4 کوئنتین استیکر از فرانسه را مغلوب کرد وی در دور دوم مقابل علی بک عثمان اف از قرقیزستان با نتیجه 8 بر 6 مغلوب گردید و با توجه به حضور این کشتی گیر در ملاقات فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه در اولین ملاقات مقابل کاوانیش از قزاقستان با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی دست یافت وی در دور بعد نیز با نتجیه 8 بر 6 از سد عادل اوسپانوف از قزاقستان گذشت و راهی ملاقات رده بندی شد. کیان محمودجانلو پس از استراحت در دور اول در دور دوم شوتا فارتنیدزه از گرجستان را با نتیجه 4 بر 4 مغلوب کرد. وی در دور سوم مقابل موهامت کاهرامان از ترکیه با نتیجه 9 بر 6 به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمودجانلو در این ملاقات مقابل علی بک عثمان اف از قرقیزستان با نتیجه 13 بر 3 مغلوب گردید و به ملاقات رده بندی رفت. محمودجانلو در این ملاقات با نتیجه 8 بر 6 حاجی پور را شکست داد و صاحب مدال برنز شد. حسن عبادی نیز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 3 بر صفر فاتح اونالان از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور سوم با نتیجه 5 بر 4 مقابل سلیم کوزان از ترکیه به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبادی در این مرحله مقابل ارنظر آکمات علی اف از قرقیزستان ضربه فنی شد و به ملاقات رده بندی رفت. وی در این ملاقات با نتیجه 3 بر 2 مقابل حریف خود از مولداوی به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی کشتی میان حسن عبادی و کیان محمودجانلو برگزار گردید که عبادی با نتیجه 7 بر 4 به پیروزی دست یافت.

در وزن 70 کیلوگرم عرفان الهی در دور نخست با نتیجه 5 بر 2 مقابل کونیت بوداک از ترکیه به پیروزی دست یافت وی در دور دوم مقابل زورابی یاکوبیشویلی دارنده مدال های طلا و برنز دنیا از گرجستان با نتیجه 4 بر 2 مغلوب گردید و با توجه به حضور حریفش در ملاقات فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه ابتدا مقابل سرهت اصلان از ترکیه با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید وی در کشتی بعد والنتین بورزین از مولداوی را با نتیجه 7 بر 2 مغلوب کرد و به ملاقات رده بندی راه یافت. الهی در این ملاقات اسلام بک اورزبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 79 کیلوگرم بهمن تیموری در دور نخست با نتیجه 6 بر صفر اسلام کیلج از ترکیه را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل تارزان مایسورادزه از گرجستان با نتیجه 5 بر 4 مغلوب گردید و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل زرین پیکر، تیموری از دور رقابت ها کنار رفت. حمیدرضا زرین پیکر پس از استراحت در دور اول در دور دوم اوسم شیولیدزه از گرجستان را با نتیجه 5 بر یک از پیش رو برداشت. وی در دور سوم با نتیجه 4 بر یک از سد تارزان مایسورادزه از گرجستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زرین پیکر در این مرحله مقابل تاریل گافرینداشویلی از گرجستان با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی دست یافت و به ملاقات فینال راه یافت. محمد نخودی نیز پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر آتای ایزابیکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور سوم حسن امین گوربوز از ترکیه را با نتیجه 6 بر 2 از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نخودی در این مرحله مقابل نوری کوتان اوغلو از ترکیه با نتیجه 8 بر 6 به رجحان دست یافت و راهی ملاقات فینال شد. ملاقات فینال این وزن میان زرین پیکر و نخودی برگزار گردید که نخودی با نتیجه 4 بر 4 به پیروزی دست یافت و صاحب مدال طلا شد. زرین پیکر نیز به مدال نقره رسید.

در وزن 79 کیلوگرم با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی محمد نخودی با کسب مدال طلا، ملی پوش ایران در رقابت های دنیای نروژ شد.

در وزن 86 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه 12 بر 8 مقابل پی کلیتون از کانادا به رجحان دست یافت. وی در دور دوم مقابل کشتی گیری از قرقیزستان با نتیجه 11 بر 2 پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. فیروزپور در این مرحله فاتح اردین دارنده مدال نقره دنیا از کشور ترکیه را با نتیجه 14 بر 4 مغلوب کرد و به ملاقات فینال راه یافت. وی در این سردار چاوش اوغلو از کشور ترکیه را با نتیجه 12 بر 1 شکست داد وبه مدال طلا دست یافت.

در وزن 92 کیلوگرم مهدی حاجیلوئیان در دور اول با نتیجه 7 بر 1 دولتبک ژامگیربک از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر مغلوب آدلیت داولومبایف از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دورهای بعد، حاجیلوئیان حذف شد.

در وزن 125 کیلوگرم عباس فروتن در دور اول با نتیجه 10 بر صفر افه آنیل آل از ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله دیگر کشتی گیر کشور ترکیه را با نتیجه 12 بر 1 از پیش رو برداشت و راهی ملاقات فینال شد. وی در ملاقات فینال با توجه به حاضر نشدن فاتح یاشارلی از ترکیه به دلیل مصدومیت، پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 7667

به "جام یاشاردوغو؛ ایران نایب قهرمان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام یاشاردوغو؛ ایران نایب قهرمان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید