جزئیاتی از خرید تازه پرسپولیس، مهاجم ازبکستانی و چند تناقض

به گزارش یومی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، باشگاه پرسپولیس روز گذشته گفت شیرزود تمیروف مهاجم ازبکستانی که سابقه بازی برای تیم پاختاکور را دارد، به تهران آمده و بعد از انجام تست های پزشکی قراردادش را با پرسپولیس ثبت خواهد نمود.

جزئیاتی از خرید تازه پرسپولیس، مهاجم ازبکستانی و چند تناقض

حضور تمیروف در پرسپولیس حدس هایی را درباره زمان فسخ قراردادش با باشگاه پاختاکور ایجاد نموده است که در صورت درست بودن این حدس ها، پرسپولیس در مسابقاتی که از این بازیکن استفاده کند دچار دردسر خواهد شد.

تمام ماجرا به زمان فسخ قرارداد تمیروف بر می گردد. طبق قوانین جابجایی، بازیکنی می تواند به عنوان سهمیه آزاد به لیگ ایران بیاید که قبل از اتمام پنجره جابجایی لیگ برتر، تکلیف قراردادش را با تیم سابق خود تعیین کند؛ خواه این قرارداد با باشگاه سابق تمام شده باشد و یا توافق بازیکن با باشگاه به خاتمه رسیده باشد. فصل جابجایی زمستانی فوتبال ایران از 26 دی شروع شد و تا 23 بهمن ادامه داشت.

در واقع اگر بازیکن خارجی قصد اضافه شدن به تیمی از داخل ایران را داشته باشد باید پیش از 23 بهمن (12 فوریه) قراردادش را فسخ نموده باشد اما شرایط پیرامون قرارداد تمیروف مبهم است. این ابهام از آنجا ناشی می گردد که تمیروف در هفته های اخیر با پاختاکور در اردوی آماده سازی ترکیه حضور داشت و طبق گزارش سایت این باشگاه، حداقل در دو مسابقه بازی نموده است. یکی از این بازی ها 30 بهمن برگزار شده یعنی یک هفته بعد از خاتمه جابجایی پرسپولیس.

خبرنگاران برای آنالیز بیشتر این موضوع سراغ بهزود مدیر رسانه ای باشگاه پاختاکور رفت تا اطلاعات بیشتری را درباره زمان فسخ قرارداد تمیروف کسب کند. بهزود در این مصاحبه تاکید نمود که مهاجم ازبکستانی، در تاریخ 10 فوریه (21 بهمن - دو روز قبل از خاتمه جابجایی ایران) قراردادش را با پاختاکور فسخ نموده است.

تمیروف

بهزود در حالی این ادعا را عنوان کرد که پاختاکور از 5 فوریه (16 بهمن) به ترکیه رفته و تمیروف هم همراه این تیم حضور داشته است. مدیر رسانه ای پاختاکور می گوید حضور بازیکنان بدون قرارداد در اردوی خارجی طبیعی تلقی می گردد اما تعیین نیست پاختاکور چرا باید برای بازیکنی که تحت قراردادش نیست، هزینه کند، او را با خود به اردوی خارجی ببرد و حتی در مسابقاتی که برای باشگاه در حکم آماده سازی فصل را دارد بازی بدهد!

تناقض دیگر صحبت های مدیر رسانه ای پاختاکور به این بخش از صحبت هایش بر می گردد که می گوید تمیروف از ماه ژانویه به مدیران باشگاه پاختاکور گفته است می خواهد قراردادش را فسخ کند اما این اتفاق رخ نداده! از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس تا همین هفته گذشته در پی جذب مهاجمان دیگری از جمله یک مهاجم پرتغالی بود که اگر او را جذب می کرد، اصلاً بحثی از تمیروف به میان نمی آمد.

به نظر می رسد باشگاه پاختاکور در حال پنهان کردن بخشی از واقعیت ها در ماجرای تمیروف است و می طلبد که باشگاه پرسپولیس اطلاعات دقیق تری را از فدراسیون فوتبال ازبکستان مطالبه کند.

مشروح گفتگوی خبرنگاران با بهزود مدیر رسانه های پاختاکور در ادامه می آید:

* خبرنگاران - سوالی که برای رسانه های ایرانی پیش آمده این است که شیرزود تمیروف چه زمانی قرارداد خود را با پاختاکور فسخ کرد؟

- بهزود: اگر اشتباه نکنم 10 فوریه.

* اما تمیروف آن موقع در اردوی پاختاکور در ازبکستان بود. او حتی در بازی های تدارکاتی به میدان رفته است. چطور بعد از فسخ قراردادش چنین کاری نموده است؟

- مسئله ای برای فسخ قرارداد و حضور در مسابقات تدارکاتی برای حفظ فرم و آمادگی خوب وجود ندارد. بعضی از بازیکنان ما در ترکیه در مسابقات محبت آمیز شرکت و سپس قرارداد امضا کردند.

* پرسپولیس دقیقاً چه زمانی به تمیروف پیشنهاد داده است؟

- او به عنوان بازیکن آزاد پاختاکور را ترک کرد. شاید پرسپولیس با مدیر برنامه های او تماس گرفته است.

* تمیروف دقیقاً چه زمانی به باشگاه پاختاکور بیان کرد که می خواهم قراردادم را فسخ کنم؟

- در ژانویه!

* با این حساب چرا تمیروف در همان ماه ژانویه قراردادش را فسخ نکرد و از پاختاکور جدا نشد؟ چرا او همراه تیم به ترکیه آمد و در تمرینات پیش فصل شرکت کرد؟

- باشگاه این موضوع را با تمیروف در میان گذاشت و سپس قرارداد خود را فسخ کرد. وقتی تعیین شد تمیروف می خواهد به لیگ خارجی برود، باشگاه تصمیم گرفت به او اجازه جدایی بدهد.

* این صحبت ها کمی تناقض دارد. به نظر می رسد قرارداد این بازیکن بعد از 12 فوریه فسخ شده است و او تا همین چند روز پیش نه از ایران و نه هیچ تیم دیگری پیشنهادی نداشته است.

- نه. او در ماه ژانویه درباره پیشنهاد خارجی صحبت کرد. نمی دانستیم از کدام باشگاه پیشنهاد دارد اما او گفت از ایران و کشورهای دیگر پیشنهاداتی دریافت نموده است.

* پرسپولیس تا هفته گذشته در پی جذب مهاجمان دیگری بود؛ از جمله یک مهاجم پرتغالی که حضورش در ایران در آخرین لحظات منتفی شد. به همین علت است که می توان گفت باشگاه ایرانی برنامه ای برای جذب تمیروف نداشته و اگر این طور بود سراغ بازیکن پرتغالی نمی رفت. آیا این موضوع کمی مشکوک نیست؟

- نمی دانم کدام باشگاه به تمیروف پیشنهاد داده است، اما شنیده ام که او پیشنهادی از ایران دارد. او درباره ایران و کشورهای دیگر صحبت می کرد.

* به هر حال این رخ داده و تمیروف به ایران آمده است. بگذریم. پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا با سپاهان همگروه است. آیا از این تیم شناخت دارید و آماده این رقابت ها هستید؟

- ما سپاهان را به خوبی می شناسیم، قبلاً هم با آنها بازی نموده بودیم. الان هم بازی های سپاهان را می بینیم. آنها در آخرین بازی در دربی برابر ذوب آهن به تساوی بدون گل رسیدند.

تصویری از بازی محبت آمیز پاختاکور با دیناموکیف در ترکیه

* آیا بازی های دیگر لیگ ایران را هم زیر نظر دارید؟

- بله به خاطر عزیز امانوف ما بازی های استقلال را هم می بینیم، منظورم رسانه ها و طرفداران فوتبال ازبکستان است. سپاهان مربی خوبی دارد که در این باشگاه خیلی خوب عمل نموده است.

* آیا می دانید که قرار است عربستان احتمالاً میزبان بازی های گروه شما در لیگ قهرمانان آسیا است؟

- بله، فکر می کنم عربستان میزبان مسابقات خواهد بود.

* آیا مسئله ای با میزبانی عربستان ندارید؟

- خیر مسئله ای با این موضوع نداریم. امیدوارم همه چیز از نظر سازمان دهی مسابقات خوب باشد.

* به عنوان سوال خاتمهی؛ آیا ازبکستان هم برای گرفتن میزبانی لیگ قهرمانان آسیا درخواستی ارائه نموده بود؟

- اطلاعاتی در این مورد ندارم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 9797

به "جزئیاتی از خرید تازه پرسپولیس، مهاجم ازبکستانی و چند تناقض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از خرید تازه پرسپولیس، مهاجم ازبکستانی و چند تناقض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید