خبرنگاران بیمار مبتلا به کرونا در محلات از بیمارستان مرخص شد

به گزارش یومی بلاگ، خمین - خبرنگاران - مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات گفت: نخستین بیمار مبتلا به بیماری کرونا در این شهرستان به بهبودی دست یافت و روز آدینه از بیمارستان مرخص شد.

خبرنگاران بیمار مبتلا به کرونا در محلات از بیمارستان مرخص شد

دکتر بابک نامغ روز آدینه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: این بیمار پس از شناسایی در قرنطینه نهاده شد و درمان وی در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان شروع شد.

وی بیان نمود: این بیمار پس از یک هفته انجام اقدامات درمانی به بهبودی کامل رسید و سلامت خود را بازیافت و با حال مساعد از بیمارستان مرخص شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات با بیان اینکه مردم از بیماری کووید 19 ترس نداشته باشند، گفت: تشخیص به موقع بیماری کرونا در درمان این بیماری تاثیرگذار است.

وی همکاری شهروندان محلات با شبکه بهداشت را قابل تقدیر بیان نمود و گفت: کاهش مراجعه مردم به اورژانس بیمارستان سبب کاهش تجمع در این بخش و افزایش رسیدگی به بیماران مشکوک به کرونا و کنترل این بیماری شد.

وی با بیان اینکه تا به امروز هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا ویروس در محلات گزارش نشده، اضافه کرد: پزشکان متخصص، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان مانند رزمندگان خط مقدم جنگ، در راستای درمان بیماران بی وقفه کوشش می نمایند.

نامغ با اشاره به تشکیل گروه های سه نفره بازرسی از صنوف آزاد و دولتی در محلات ادامه داد: یک واحد عرضه قلیان و یک باب مسافرپذیر در آب گرم این شهرستان به دلیل تخلف از تعطیل کردن این واحدها مهر و موم شد.

وی توضیح داد: با همکاری مردم محلات برگزاری مراسم عروسی و عزاداری به دلیل مقابله با شیوع بیماری کرونا در این شهرستان لغو شده استت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات گفت: با موافقت امام آدینه این شهرستان نماز جماعت در مساجد به مدت یک هفته و نماز آدینه این هفته شهرستان برگزار نمی گردد.

وی ادامه داد:کارگاه های آموزشی از سوی کارشناسان بهداشت برای کارکنان ادارات برگزار گردید و شهرداری نیز به منظور مقابله با بیماری کرونا، ضدعفونی تمام اماکن عمومی، سرویس های بهداشتی عمومی، تاکسی ها و پایانه های مسافربری را در دستور کار قرار داده است.

نامغ هدف از تعطیلی ها را حفاظت شهروندان در مقابل بیماری کرونا دانست و اضافه کرد: اعضای خانواده ها در تعطیلات در منزل بمانند و از حضور در مکان های شلوغ و مراسم پرجمعیت پرهیز نمایند.

وی تاکید نمود: مردم به پیغام های بهداشتی و توصیه های متخصصین که از مراجع رسمی صادر می گردد، عمل نموده و از توجه به شایعات استرس زا در فضای مجازی پرهیز نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات یادآور شد: شستن اصولی و مکرر دست ها، ضدعفونی کردن سطوح و وسایل که نحوه انجام آن ساده و در دسترس است، مهمترین راه چاره برای مقابله با بیماری کرونا است.

نامغ اضافه کرد: این بیماری، قابل پیشگیری است و به راحتی و با راه چارههای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد و در این راستا مردم باید از تماس های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز نمایند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت نموده و روبوسی و دست دادن های غیرضروری را کنار بگذارند ...

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین شروع شد و اکنون بسیاری از کشورها را درگیر نموده است.

شهرستان محلات به مرکزیت شهری به همین نام در فاصله 115 کیلومتری اراک واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3096

به "خبرنگاران بیمار مبتلا به کرونا در محلات از بیمارستان مرخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیمار مبتلا به کرونا در محلات از بیمارستان مرخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید