خبرنگاران خطر وقوع سیلاب در لرستان جدی است

به گزارش یومی بلاگ، خرم آباد - خبرنگاران - استاندار لرستان گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی قوی در لرستان خطر سیلاب در رودخانه های این استان جدی بوده و مردم از حاشیه رودخانه دوری کند.

خبرنگاران خطر وقوع سیلاب در لرستان جدی است

سید موسی خادمی جمعه شب به رسانه ها گفت: طبق اعلام هواشناسی از عصر جمعه تا روز دوشنبه شاهد بارندگی های شدید در استان خواهیم بود که در برخی از مناطق ممکن است حدود 70 میلیمتر بارندگی داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به تجاربی که در این زمینه داریم احتمال سیلابی شدن این بارندگی فراوان است و ممکن است خساراتی له همراه داشته باشد.

وی به مردم استان توصیه کرد از حاشیه رودخانه ها دور شده و اگر امکانات، تجهیزات و وسایلی در اطراف رودخانه ها داشته آنها را جمع آوری کرده و از رودخانه ها فاصله بگیرند.

خادمی به دستگاه های اجرایی که پروژه های عمرانی در کف رودخانه ها دارند، توصیه کرد: مراقبت های لازم را داشته باشند و همچنین روستاییان عزیزی که در کنار رودخانه سکونت دارند سعی کنند حتی الامکان خانه خود را ترک کنند.

استاندار لرستان ادامه داد: مسوولان دستگاه های مربوطه در خصوص لایروبی رودخانه ها، آزاد کردن کانال ها و آبروهای شهری و سایر اقدامات لازم در سطح شهرها توسط شهرداری ها را در دستور کار قرار دهند تا مردم در معرض خطر جدی قرار نگیرند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6021

به "خبرنگاران خطر وقوع سیلاب در لرستان جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خطر وقوع سیلاب در لرستان جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید