خبرنگاران دبیرخانه بیست و یکمین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری شروع بکار کرد

به گزارش یومی بلاگ، تهران- خبرنگاران- مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، از شروع به کار دبیرخانه کشوری دریافت آثار بیست و یکمین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری اطلاع داد.

خبرنگاران دبیرخانه بیست و یکمین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری شروع بکار کرد

به گزارش روز دوشنبه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی با اعلام این خبر گفت: پس از به صدا درآمدن زنگ مهر در ابتدای سال تحصیلی جاری، توسط رئیس جمهوری و معین سؤال ملی پرسش مهر با موضوع: فرزندانم! برای مقابله با ویروس کرونا، چگونه باید به اعضای خانواده خود، همکلاسی ها، مدرسه و دوستان یاری و یاری کنیم بخشنامه شرکت در این جشنواره به مدارس سراسر کشور ابلاغ شد.

وی گفت: به رغم باز نبودن مدارس به شکل حضوری و برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین، دانش آموزان و فرهنگیان سراسر کشور از این فراخوان استقبال بی نظیری کردند؛ در فراخوان سال جاری بالغ بر 2 میلیون و 647 هزار و 529 نفر-رشته برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

رمضانی اضافه کرد: از امروز آثار برگزیده استان ها که در مرحله مدرسه، منطقه و استان داوری شده اند، به دبیرخانه کشوری ارسال خواهند شد و پس از آماده شدن در اختیار داوران مرحله کشوری قرار خواهند گرفت تا برگزیدگان این جشنواره در مرحله کشوری نیز تعیین شوند.

وی گفت: دبیرخانه دریافت آثار مرحله کشوری فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری، به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و با موضوع کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح تهران از تاریخ 17 تا 20 اسفند 1399 فعالیت خواهد نمود.

این فراخوان در بیش از 20 رشته و گرایش برای دانش آموزان و معلمان به صورت مجزا طراحی شده است.

به گزارش خبرنگاران، هر ساله رییس جمهوری با هدف پرورش روحیه پرسش گری و توانایی نقد و تحلیل پدیده ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش آموزان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیت های گروهی و کشف، رشد و پرورش استعدادهای بالقوه در آئین گشایش مدارس و شروع سال تحصیلی جدید خطاب به دانش آموزان کشور، سوالاتی را با عنوان پرسش مهر مطرح می نماید.

در واقع سوالات مطرح شده از جانب رییس جمهوری متناسب با مهمترین موضوعات کشور یا عرصه تعلیم و تربیت است که اینک با گذشت 20 سال از این رویداد، به یکی از نمادهای شروع سال تحصیلی تبدیل شده است.

کلید اولیه اجرای طرح پرسش مهر همزمان با شروع سال تحصیلی 77 -1376 و در مراسم بازگشایی مدارس توسط رئیس جمهوری وقت زده شد و وی با حضور در یکی از مدارس زلزله زده استان اردبیل خطاب به دانش آموزان، جوانان و نوجوانان کشور و دعوت از آنان برای مشارکت فعال و گسترده و ارائه راهکار های عملی برای حل مشکل جامعه، سنت حسنه ای را در عرصه فرهنگی پایه گذاری کرد.

اولین پرسش مهر در قالب طرح مسابقه عظیم فرهنگی پاسخ به سوالات رئیس جمهوری به مناسبت شروع سال تحصیلی و در تمام رشته های فرهنگی و هنری مطرح شد و در مجموع پنج میلیون و 53 هزار و 767 دانش آموز در آن شرکت و برگزیدگان دانش آموزی جوایز خود را از رئیس جمهوری دریافت کردند.

اما این رسم تداوم پیدا کرد و در ابتدای سال تحصیلی 99-98 رییس جمهوری این سوال را به عنوان پرسش مهر از دانش آموزان پرسید که آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، شاد، دلخواه و پرنشاط برای شما هست؟ و دولت، خانواده، معلمان و خود دانش آموزان چکار باید بکنند که این محیط شاداب تر، دلپذیرتر و برای دانش آموزان امن تر و دوست داشتنی تر گردد؟

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6932

به "خبرنگاران دبیرخانه بیست و یکمین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری شروع بکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دبیرخانه بیست و یکمین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری شروع بکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید