خبرنگاران طرح هادی در 35 درصد روستاهای خراسان رضوی اجرا شده است

به گزارش یومی بلاگ، مشهد-خبرنگاران- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: تا به امروز 95 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان دارای طرح هادی مصوب شده و طرح هادی در 35 درصد از این روستاها اجرا شده است.

خبرنگاران طرح هادی در 35 درصد روستاهای خراسان رضوی اجرا شده است

سید رضا موسوی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: از مجموع 2 هزار و 596 روستای بالای 20 خانوار در خراسان رضوی، 2 هزار و 489 روستا دارای طرح هادی بوده و این طرح برای 107 روستای دیگر در دست تهیه است.

وی افزود: تا به امروز طرح هادی 590 روستا در خراسان رضوی بازنگری شده و بازنگری طرح هادی 239 روستا نیز با اعتبار 75 میلیارد ریال در دست تهیه است.

او ادامه داد: همچنین تا به امروز طرح هادی در 934 روستای خراسان رضوی اجرا شده یا در دست اجراست.

طرح های هادی روستای از جمله پروژه هایی محسوب می شوند که در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: برای تحقق نهضت آسفالت شبکه معابر روستایی طی سال های 1394 تا سرانجام سال 1397، 80 هزار تن قیر مصرفی در 780 روستا توزیع و اجرای آن در سطحی به وسعت 6.9 میلیون متر مربع انجام گرفته یا در دست اجراست.

موسوی نیا اجرای طرح بهسـازی بافت با ارزش روستایـی را از دیگر فعالیتهای حوزه عمران روستایی برشمرد و افزود: تا به امروز این طرح برای پنج روستا تهیه و در سه روستای ازغد، ریاب و کنگ اجرا شده و هم اینک در روستاهای کاهک و جزین در حال انجام است.

وی اهم اقدامات اجرا شده در حوزه عمران روستایی خراسان رضوی در سال گذشته را اجرای طرح هادی روستایی در 205 روستای بالای 20 خانوار، بازنگری طرح هادی روستایی در 106 روستا، تهیه طرح روستایی نمونه گردشگری در یکی از روستاها و اجرای آن در روستای بوژان و واگذاری هزار و 32 قطعه زمین برای ساخت مسکن به روستاییان برشمرد.

او ادامه داد: این بنیاد تا به امروز پنج هزار واحد حمام روستایی، 62 واحد خانه عالم، 18 واحد کتابخانه و 16 شبکه لرزه نگاری در روستاهای استان خراسان رضوی ساخته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4081

به "خبرنگاران طرح هادی در 35 درصد روستاهای خراسان رضوی اجرا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح هادی در 35 درصد روستاهای خراسان رضوی اجرا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید