خبرنگاران پویش ازدواج جوانان در خراسان جنوبی راه اندازی شد

به گزارش یومی بلاگ، بیرجند - خبرنگاران - پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران برای اهدای جهیزیه و یاری به زوجین در آستانه ازدواج در استان خراسان جنوبی راه اندازی شد.

خبرنگاران پویش ازدواج جوانان در خراسان جنوبی راه اندازی شد

سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در اول ذی الحجه روز ازدواج نام دارد که سال جاری با اول مرداد و شروع هفته ملی ازدواج همزمان شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی روز شنبه گفت: راه اندازی پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران برای اهدای جهیزیه و یاری به زوجین در آستانه ازدواج یکی از برنامه های هفته ازدواج در این استان است.

حسن عزیزی با بیان اینکه شعار سال جاری هفته ملی ازدواج ازدواج جوانان با همراهی خیران است اضافه نمود: فرهنگ سازی ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار از اهداف برنامه های این هفته است.

وی از تشکیل مجامع خیرین ازدواج در تمامی شهرستان های استان خراسان جنوبی اطلاع داد و گفت: مجمع خیرین ازدواج در خراسان جنوبی سال 94 شکل گرفت که به دلیل نداشتن فعالیت، تعطیل شد و برای تقویت ساختاری مجمع به دنبال اخذ مجوز از استانداری هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی راه اندازی کمپین نه به جهیزیه سنگین در خراسان جنوبی و همچنین تقدیر از زحمات و ایثار زوجین جوان جامعه پزشکی در مقابله با کرونا را از دیگر برنامه های هفته ملی ازدواج ذکر کرد.

وی ادامه داد: دوره های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج به صورت آنلاین انجام می گردد و هرچند شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از مجالس عروسی را لغو نموده، اما می توان به آن به عنوان فرصتی برای حذف مراسم پرهزینه و دست و پاگیر که در میان بعضی خانواده ها مرسوم شده است، نگاه کرد.

عزیزی به پرداخت وام های ازدواج قرض الحسنه 500 میلیون ریالی ویژه زوج های جوان اشاره و گفت: سه ماه نخست سال جاری در خراسان جنوبی 6 هزار و 338 نفر برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کردند که سه هزار و 369 نفر برای دریافت وام به شعب 29 بانک عامل معرفی شدند و تا به امروز یک هزار و 748 نفر تسهیلات ازدواج را دریافت نموده اند.

اول تا هفتم مرداد هفته ملی ازدواج نام دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 4764

به "خبرنگاران پویش ازدواج جوانان در خراسان جنوبی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پویش ازدواج جوانان در خراسان جنوبی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید