خبرنگاران 71 مجوز سقط درمانی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

به گزارش یومی بلاگ، یاسوج- خبرنگاران- مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته، 71 نفر در این استان واجد شرایط سقط درمانی بودند و با آنالیز مدارک و مستندات مورد احتیاج برای آن ها مجوز سقط درمانی صادر شد.

خبرنگاران 71 مجوز سقط درمانی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

کامروز امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: 127 پفراینده در سال گذشته، در ادارات پزشکی قانونی استان پذیرش شد.

وی اضافه نمود: از این تعداد 71 پفراینده با آنالیز مدارک و مستندات مورد احتیاج، منجر به صدور مجوز سقط درمانی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 19 درصدی داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: همچنین برای 56 پفراینده دیگر عدم صدور مجوز ثبت شده است.

امینی ابراز داشت: آمار تشکیل پفراینده در سال 97 تعداد 157 پفراینده و صدور گواهی سقط درمانی تعداد 108 پفراینده بوده است.

وی بر مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی تاکید نمود.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 96 به نسبت سال 95 به میزان 30 درصد کاهش صدور مجوز سقط طبی را داشته است.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ظرف 2 سال اخیر فرایند رو به کاهشی در تعداد پفراینده های سقط درمانی در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده شده است.

یکی از مهم ترین شرایط صدور مجوز سقط درمانی درپزشکی قانونی و انجام آن ، سن بارداری است که براساس قانون قبل از چهار ماهگی یا 19 هفتگی بر اساس سنوگرافی های معتبر انجام گیرد.

در صورت وجود شرط فوق سایر شرایط از جمله وجود ناهنجاری در جنین که موجب عسر وحرج مادر گردد و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توام می سازد، مورد آنالیز قرار می گیرد.

بنابراین پزشکان باید درمورد ارجاع به موقع مادران باردار و مادران در مراجعه به ادارات پزشکی قانونی محدویت زمانی مذکور را مد نظر بگیرند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 3914

به "خبرنگاران 71 مجوز سقط درمانی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 71 مجوز سقط درمانی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید