دریاچه نمک کویاشسکوی روسیه؛ زیبایی طبیعی و حیرت آور

به گزارش یومی بلاگ، شاید بسیاری از شما، از علاقمندان به تماشای دریاچه های نمک باشید. هر چند ما در کشور خودمان نیز از این نعمت عظیم خدادادی بهره مند هستیم، اما تماشای نمونه های خارجی خالی از لطف نخواهد بود. یکی از این نمونه های خارجی، دریاچه نمک کویاشسکوی روسیه بوده که بواسطه رنگ صورتی زیبایش، بسیار شهره شده است. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا بدانید دریاچه نمک کویاشسکوی کجاست و با زیبایی هایش آشنا شوید.

دریاچه نمک کویاشسکوی روسیه؛ زیبایی طبیعی و حیرت آور

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

شگفتی اسرارآمیز

شاید شما در ابتدا تصور کنید که این دریاچه وسعت زیادی دارد. اما، اصلا اینگونه نیست و با طول حدود 4 کیلومتر و عرض دو کیلومتر، دریاچه متوسطی از نظر وسعت بشمار می آید. دریاچه نمک کویاشسکوی روسیه عمق بسیار کمی نیز دارد؛ بطوریکه متوسط عمقش یک متر بوده و همین امر باعث شده تا جزایر کوچک و صخره ای بیشماری در سطح دریاچه بوجود بیایند. اگر از علت رنگ صورتی آن نیز جویا شوید، باید گفت آب این دریاچه بدلیل وجود جلبک های میکروسکوپی که در آب شور رشد می نمایند، به این رنگ درآمد. جالب است بدانید پس از تبخیر آب دریاچه، نمک موجود در آب در اطراف سنگ ها و ساحل به شکل بلور در آمده، بطوریکه سنگهای بلورین آن عطری از بنفشه عطری به همراه دارند.

در خصوص موقعیت جغرافیایی این دریاچه بی مثال نیز میتوان گفت که در شبه جزیره کریمه واقع شده است؛ بطوریکه بواسطه یک نوار زمینی از دریای سیاه مجزا و تفکیک می گردد. حال با دانستن این اطلاعات، بهتر می توانید به این دریاچه زیبا سر زده و از زیبایی هایش استفاده کنید. البته، این نکته را نیز باید اضافه نمود که با توجه به اینکه این دریاچه در میان گردشگران زیاد شناخته شده نیست، مکان بکری بحساب می آید که در سال 1998 ایجاد شده و به منطقه حفاظت شده اپوکسکی تعلق دارد.

در ادامه بخوانیدجاذبه های گردشگری روسیه و لذت سفر به سرزمین روس هامنبع: همگردی
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 6449

به "دریاچه نمک کویاشسکوی روسیه؛ زیبایی طبیعی و حیرت آور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه نمک کویاشسکوی روسیه؛ زیبایی طبیعی و حیرت آور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید