راهنمای جامع سفر به شهر سیدنی ، قسمت دوم

به گزارش یومی بلاگ، سفر به شهر سیدنی

همراهان همیشگی خبرنگاران در مقاله قبل با شهر سیدنی و آب و هوا و روش های حمل و نقل در آن آشنا شدید. در این مقاله قصد داریم تا جاذبه های دیدنی، رستوران ها و مراکز خرید شهر سیدنی را به شما معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای جامع سفر به شهر سیدنی ، قسمت دوم

جاذبه های گردشگری شهر سیدنی

سیدنی یکی از شهرهایی است که دیدنی ها و جاذبه های گردشگری آن، گردشگران را از سراسر دنیا جذب خود می کند. بر خلاف بسیاری از شهرهای دنیا، سیدنی شهری نیست که مردم برای دیدن مکان یا جاذبه خاصی به آن سفر کنند. بلکه بسیاری از موزه ها، کافه ها، رستوران ها، مراکز خرید و بناهای تاریخی در آن جای دارند که همگی ارزش دیدن دارند. هم می توانید با پای پیاده جاذبه های شهر سیدنی را کشف کنید و هم از طریق آب و کشتی. در حالیکه سیدنی جاذبه هایی دارد که همگی ارزش بازدید دارند، بیشتر آن ها در مرکز شهر واقع شده اند. گردشگران می توانند بازدید خود را از منطقه The Rocks شروع کنند، ناحیه ای در استرالیا که نخستین مردم اروپایی در آن ساکن شدند.

رزرو هتل ارزان سیدنی

مکان های برجسته شهر سیدنی

پل بندرگاه سیدنی(The Sydney Harbour Bridge):

این پل بر روی بندر سیدنی بنا شده و The Rocks را از شمال سیدنی جدا می کند. می توانید کارهای بسیاری را روی این پل تجربه کنید. می توانید روی پل سیدنی پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید و یا پیک نیکی عالی را زیر پل تجربه کنید.

رزرو هتل لوکس سیدنی

اپرای سیدنی(Opera House):

اپرای سیدنی یکی از مشهورترین سازه هایی است که تا به حال ساخته شده است. اپرای سیدنی در مرکز شهر واقع شده است.

خرید بلیط هواپیما سیدنی

بندرگاه دارلینگ سیدنی(Darling Harbour):

بندر دارلینگ مکان تفریحی بزرگی است که طیف گسترده ای از فعالیت ها، رستوران ها، موزه ها و امکانات خرید در آن وجود دارد.

خرید بلیط هواپیما کانتاس

لونا پارک سیدنی(Luna Park):

لونا پارک سیدنی، پارک موضوعی بزرگی است که نزدیک بندر سیدنی قرار گرفته است. ورودی دهانی شکل و چرخ و فلک آن از بسیاری منطقه ها سیدنی قابل مشاهده است.

برج سیدنی(Sydney Tower):

برج سیدنی که با نام سنتروپوینت یا AMP نیز شناخته می گردد، بلندترین سازه سیدنی است. یک بوفه، کافه و رستورانی بزرگ در این برج واقع شده است که بسیاری از گردشگران را سالیانه جذب خود می کند. این برج در مرکز شهر سیدنی واقع شده است.

کلیسای جامع سنت ماری سیدنی(St Marys Cathedral):

کلیسای جامع کاتولیک اصلی سیدنی است. این کلیسا کنار جاده سنت ماری و خیابان کالج واقع شده است. کلیسای جامع در مرکز شهر سیدنی واقع شده است.

باغ های رویال بوتانیک سیدنی(Royal Botanic Gardens):

باغ های رویال بوتانیک از طریق فرماندار این شهر ویلیام بلای در سال 1816 ساخته شد. مساحت این باغ ها 30 هکتار به انضمام 35 هکتار دیگر است. بیش از 7500 گونه گیاهی در این باغ ها وجود دارد. این باغ ها در شمال شرقی مرکز شهر واقع شده اند و مشرف بر بندر سیدنی هستند.

مکان های تاریخی سیدنی:

  • راکز (The Rocks):

منطقه ای است که از مستعمرات اولیه سیدنی محسوب می گردد.

  • پاراماتا(Parramatta):

پاراماتا در غرب سیدنی واقع شده است و بسیاری از ساختمان های قدیمی سیدنی در آن قرار دارند.

  • خیابان مک کوئری(Macquarie Street):

تعداد زیادی از مکان های تاریخی شهر از نخستین بیمارستان مستعمری گرفته تا پارک هاید در این خیابان واقع شده اند. بیمارستان سیدنی که در ابتدا با نام بیمارستان روم شناخته می شد، نخستین ساختمان اصلی شهر بود که در مستعمرات ساخته شد.

  • لا پروس(La Perouse):

لا پروس در نزدیکی خلیج بوتانی و در حومه شرقی شهر سیدنی واقع شده است. در این مکان قبرستانی از نخستین فرانسویانی که به استرالیا رفتند، موزه و قلعه ای قدیمی به چشم می خورد.

خرید در سیدنی

در استرالیا بیشتر مغازه ها ویزا کارت و مستر کارت را قبول می کنند. عموما، مغازه های کوچکتر هستند که فقط وجه نقد می پذیرند. با این حال برخی از مغازه های کوچکتر هم هستند که ویزا کارت و مستر کارت را قبول می کنند. امریکن اکسپرس را عموما در مغازه های بزرگتر قبول می کنند.

تبدیل ارز در سیدنی

همانند دیگر شهرهای استرالیا، دفاتر مبادله ارز در بازار آزاد کار می کنند و در خانه اپرای سیدنی یا فرودگاه با 15% یا بیشتر از نرخی که از جاهای دیگر می توانید ارز بگیرید، ارز مطالبه کنید. مثل همیشه، نرخ ها و کمیسیون ها را به دقت بررسی کنید. از نرخ روز باخبر باشید و اگر پول محاسبه شده خارج از انتظار شما بود، فورا از معامله خارج شوید. بانک ها معمولا نرخ های بهتری عرضه می کنند، اما فقط در ساعات تجاری باز هستند.

مراکز خرید سیدنی

مرکز خرید وست فیلد سیدنی(Westfield Sydney):

یکی از مجلل ترین مراکز خرید سیدنی است و به خاطر مغازه ها و رستوران هایی که دارد، مشهور است. این مرکز خرید با بیش از 250 مغازه و رستوران ترکیبی از طراحی استرالیایی و بین المللی را ارائه می دهد.

مرکز خرید ایست ویلِیج یا دهکده غربی(East Village):

این مرکز خرید که در اکتبر 2014 افتتاح شده، برنده جایزه نیز شده است. مرکز خرید ایست ویلیج در جنوب استرالیا واقع شده است. برندها و سوپر مارکت های مشهوری در این مرکز خرید مشغول فعالیت هستند.

مرکز خرید پیت استریت(Pitt Street Mall):

مرکز خرید پیت استریت در مرکز شهر سیدنی واقع شده است. این مرکز خرید یکی از شلوغ ترین مراکز خرید سیدنی است و برندهای مشهوری چون دیوید جونز، گلس هاوس، سیدنی آرکید، وستفیلد سیدنی و مید سیتی در آن مشغول فعالیت هستند.

مرکز خرید گالریز سیدنی(The Galeries):

این مرکز خرید در قلب مرکز تجاری سیدنی واقع شده است. مرکز خرید گالریز، مرکز مد، هنر و غذا است. برندهای مشهوری در این مرکز خرید مشغول فعالیت هستند.

مرکز خرید وست فیلد باندی جانکشن سیدنی(Westfield Bondi Junction):

این مرکز خرید در ابتدا سه مرکز خرده فروشی بوده است. تاریخ افتتاح آن به سال 1933 بر می گردد. مرکز خرید وست فیلد مرکز خریدی 6 طبقه است و به خاطر ساختمان مدرنی که دارد قابل توجه است.

غذاهای سیدنی

قیمت ها در اغذیه فروشی ها و نواحی گردشگری سیدنی بالا است. به همین دلیل ارزش دارد که در پی سوپرمارکت هایی با قیمت مناسب، حتی در مرکز شهر باشید. گران فروشی به گردشگران و افرادی که لهجه خارجی دارند، در اغذیه فروشی ها امری معمول است. بنابراین بهتر است که نسبت به رفتار فروشندگان به خصوص در نواحی توریستی، و محتویات غذا و قیمت آن ها آگاهی داشته باشید. سوپرمارکت زنجیره ای اصلی سیدنی وول ورتز(Woolworths)، کُلز(Coles)، آی جی ای(IGA) می باشند.

قیمت رستوران ها در سیدنی فرق دارد. یک صبحانه در کافه ای استاندارد می تواند بیشتر از 20 دلار بگردد. یک وعده غذای اصلی با قیمت میانه حدود 25 تا 35 دلار است. هزینه نهار با نوشیدنی در رستورانی لوکس به 400 تا 500 دلار هم می رسد.

رستوران های سیدنی

رستوران سیکس پنی سیدنی(Sixpenny):

رستوران sixpence که در سال 1800 در استرالیا افتتاح شده بود به سیکس پنی تغییر نام داد. منوی این رستوران بسیار لذیذ و شامل 6 یا 8 نوع غذا است. این رستوران در طبخ غذاهای خود از محصولات طبیعی و بومی استفاده می کند.

رستوران لومی بار اند داینینگ سیدنی(LuMi Bar & Dining):

لومی رستوران ناهارخوری خوبی است که منوی متنوعی دارد و غذاهای ایتالیایی و ژاپنی در منوی آن به چشم می خورد. این رستوران با پس زمینه ای از بندر سیدنی، باعث می گردد که مشتریان هنگام غذا خوردن از فضایی صمیمی زیر نور چراغ های آویزان لذت ببرند.

رستوران تتسویا سیدنی(Tetsuyas Restaurant):

رستوران تتسویا در مرکز سیدنی واقع شده است. فضای این رستوران به صورت الهام بخشی از سبک ژاپنی تاثیر گرفته است. منوی این رستوران غذاهای متنوعی دارد. از آنجایی که در طبخ غذاهای آن از فلسفه ژاپنی استفاده از مواد طبیعی فصلی الهام گرفته شده است، طعم غذاهای آن منحصر به فرد است.

رستوران پرایم استیک سیدنی(Prime Steak):

این رستوران واقع در منطقه تاریخی آیکِن است. فضای رستوران شامل آثار هنری مدرن بر روی دیوارهای آجری است. این رستوران بهترین استیک ها،خرچنگ ها، غذاهای دریایی تازه و غذاهای گوشتی را دارد.

فستیوال های غذا

آخر هر هفته، در یکی از حومه های سیدنی فستیوال غذایی برگزار می گردد. معمولا در این فستیوال رستوران ها شرکت می کنند، و غذاهای مخصوص خود را در مقدارهای کمتر و حدود 7 تا 12 دلار به فروش می رسانند. فستیوال غذای بین المللی سیدنی که نشان دهنده فرهنگ غذایی سیدنی و شامل بازارهای نودل شبانه است، در ماه اکتبر و در هاید پارک واقع در مرکز شهر برگزار می گردد.

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: umeblog.ir شناسه مطلب: 11704

به "راهنمای جامع سفر به شهر سیدنی ، قسمت دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع سفر به شهر سیدنی ، قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید